PDA

View Full Version : Review: poor man's Snapper



Mitch
24 juli 2004, 17:11
Pedaalvrienden ! Tot mijn eigen schande ben ik er gisteren achtergekomen dat er ook massaproductie overdrivepedalen zijn die je toon gewoon intact laten. De eye opener is de Onerr Carbon X.
Het is een oerlelijk Braziliaans ding, gaat van milde tot medium overdrive.

http://www.pedalgeek.com/images/product_pics/onerr/ocx1_big.jpg

De klank is erg natuurlijk; heeft veel weg van dat van de Menatone Red Snapper, dus zeg maar: mooie, niet té smoothe clipping maar dan nog neutraler van toon. :o Ik heb 'm naast mijn Banzai Cold Fusion gehad en die heeft een nog iets mooier karakter qua oversturing maar geeft een fraktie meer toonverandering. Belachelijk goed gewoon.

Het meest bizarre vind ik geloof ik nog wel dat -ie, in tegenstelling tot de meeste OD's, zowel goed klinkt op een clean kanaal als op een overdrive kanaal. Voegt gewoon wat gain toe en daarmee basta.

Ik had deze ter test van Sander de Gier, waar ze verder in NL verkocht worden weet ik niet, maar ze kosten iets van 60E :o

Speeddemon
24 juli 2004, 17:13
ongeveer dezelfde ervaringen heb ik met de Boss OD-3 en DOD 250.

En die zijn niet ZO lelijk! :razz:

Dirk_Hendrik
24 juli 2004, 17:41
Hoi Hoi,

Dit is de eerste Onerr online posting waarvan ik niet het gevoel heb dat de poster op 1 of andere wijze betrokken is bij de verkoop van die dingen.

Maar speedy heeft een punt met z'n opmerkingen over het uiterlijk. Verder is het, mijn waarde speedy demon, zoals je dondersgoed weet, not done om op dit forum te beweren dat een boss je tone intact laat. We weten allemaal dat Boss pedalen tone sucken en dat het aan jouw oren ligt als je dat niet opvalt. Er rest me dan ook niets dan de pedalenpolitie te bellen.... :D

Jeroenvanhulsteijn
24 juli 2004, 18:04
leuk, kun je er geen algemeen poor men's pedalen babbelbox van maken? (lang leve Arion, hoezeeeeeee). mss kun je het pedaal als upgrade/mod voor de red snapper gebruiken. als je het binnenwerk in het doosje van de snapper krijgt tenminste.... :-D

Mitch
24 juli 2004, 22:02
Dit is de eerste Onerr online posting waarvan ik niet het gevoel heb dat de poster op 1 of andere wijze betrokken is bij de verkoop van die dingen.


:D
Tja, ik had er een keer iets over gelezen als zouden dit een soort Boss-ripoffs zijn, maar dat idee kreeg ik er niet van. Ik heb er nog twee gehoord, de Tungsten (drie knops distortion) en de Overdrive (tweeknops herriemaker) waar ik niet van onder de indruk was. Zeker die Overdrive deed zijn naam geen eer aan, ging al snel buzzen.
Maar die Carbon X ! Bizar. Ik ben benieuwd of die Boss OD3 ook tot zoiets in staat is. Interesting....

birt
24 juli 2004, 22:24
Dit is de eerste Onerr online posting waarvan ik niet het gevoel heb dat de poster op 1 of andere wijze betrokken is bij de verkoop van die dingen.


:D
Tja, ik had er een keer iets over gelezen als zouden dit een soort Boss-ripoffs zijn, maar dat idee kreeg ik er niet van. Ik heb er nog twee gehoord, de Tungsten (drie knops distortion) en de Overdrive (tweeknops herriemaker) waar ik niet van onder de indruk was. Zeker die Overdrive deed zijn naam geen eer aan, ging al snel buzzen.
Maar die Carbon X ! Bizar. Ik ben benieuwd of die Boss OD3 ook tot zoiets in staat is. Interesting....

hey hey, ik was niet betrokken bij de verkoop!
maar een vriend van me is invoerder voor de benelux en ik krijg er soms wat korting als iemand mijn naam noemt bij een aankoop :D

gitaarwonder
24 juli 2004, 23:18
Hoi de manne,

Dat de pedalen lelijk zijn is gewoon een kwestie van smaak. Ik hou het eerder op sober, maar oerdegelijk. Bedankt voor de reacties. Willen jullie alle pedalen eens horen, kijk dan op www.euro-instruments.com. Daar staat bij elke foto ook een demo als je er op klikt. Kan je gelijk het hele gamma bekijken. Daar vind je gelijk ook alle dealers die de pedalen in huis hebben.

Met vriendelijke groeten,

Francis Christiaens.

PS NEEN NEEN en nog eens NEEN BIRT GEEEEEEEN korting. Enkel bij grote Barnumreclames.
:cool:

jaywalker
24 juli 2004, 23:20
Hoi Hoi,

Dit is de eerste Onerr online posting waarvan ik niet het gevoel heb dat de poster op 1 of andere wijze betrokken is bij de verkoop van die dingen.

Maar speedy heeft een punt met z'n opmerkingen over het uiterlijk. Verder is het, mijn waarde speedy demon, zoals je dondersgoed weet, not done om op dit forum te beweren dat een boss je tone intact laat. We weten allemaal dat Boss pedalen tone sucken en dat het aan jouw oren ligt als je dat niet opvalt. Er rest me dan ook niets dan de pedalenpolitie te bellen.... :D

Nou ja als je maar 1 pedaal voor je versterker hebt en als dat een boss is hoor je het tonegesuck niet zo erg.

birt
24 juli 2004, 23:32
Hoi de manne,

Dat de pedalen lelijk zijn is gewoon een kwestie van smaak. Ik hou het eerder op sober, maar oerdegelijk. Bedankt voor de reacties. Willen jullie alle pedalen eens horen, kijk dan op www.euro-instruments.com. Daar staat bij elke foto ook een demo als je er op klikt. Kan je gelijk het hele gamma bekijken. Daar vind je gelijk ook alle dealers die de pedalen in huis hebben.

Met vriendelijke groeten,

Francis Christiaens.

PS NEEN NEEN en nog eens NEEN BIRT GEEEEEEEN korting. Enkel bij grote Barnumreclames.
:cool:

is gitaarnet dan niet groot? :-D

Mitch
24 juli 2004, 23:45
Ik zit nou die site een beetje door te zappen, maar daar staan leuke dingen....

Beschrijving van een chorus:

-Geeft een elektronische en milde variatie in de fijnafstemming van het instrument. Een heldere klank volgt


En deze van het andere type chorus:


-Geeft de alomgekende klanken van de rockmuziek weer. Met de volgende controleknoppen : level, tone en drive. Dat biedt een grote variatie aan instellingen.


Ik geloof dat hier nog wat werk verricht mag worden :D

marc_o
25 juli 2004, 01:26
hehehehehe!!

IndiepoprockJesse
25 juli 2004, 14:19
koop gewoon een spuitbus en wat verf en maak gewoon je custom carbon-x, veel cooler..

Jesse//

BLOK182
25 juli 2004, 14:33
Evt bij de electroboer een metalen behuizing, ff alle pluggen, knoppen en electro van die carbon x afslopen, in dat kastje zetten, cool spuiten, klaar, ziet der ook nog eens BoUtIqUe uit :-D

Dirk_Hendrik
25 juli 2004, 20:04
-Geeft de alomgekende klanken van de rockmuziek weer. Met de volgende controleknoppen : level, tone en drive. Dat biedt een grote variatie aan instellingen.





:o















:seriousf: :seriousf: :seriousf:

marc_o
25 juli 2004, 20:48
Maar goed, terug on-topic, ik juich het echt wel toe dat er pedalen zijn die je bankrekening niet al te ver terugzetten en toch goed klinken. We zouden daar vaker naar moeten kijken, want ik heb zo het idee dat we elkaar een beetje gek maken met al die exotiche shit, en daar doe ik zelf ook al aan mee......

Lutz
25 juli 2004, 20:58
onerr rockt idd wel een eindje ja

ik heb zelf de onerr GV-1 (ook via francis aangeraden door Birt)


en kben er eigelijk redelijk tevreden mee,


't enige jammere is dat als ik in mijn oude ibanez versterker in plug ik er 1 of andere russiche zender mee oppik, naja,


voor de rest is het een schitterend pedaal

Antal
25 juli 2004, 22:07
't enige jammere is dat als ik in mijn oude ibanez versterker in plug ik er 1 of andere russiche zender mee oppik, naja,

Lijkt me toch niet echt handig... :roll:

Lutz
25 juli 2004, 22:21
't enige jammere is dat als ik in mijn oude ibanez versterker in plug ik er 1 of andere russiche zender mee oppik, naja,

Lijkt me toch niet echt handig... :roll:


denk dat het eerder aan de amp ligt, dat ding is oud & misbruikt


en ik dacht het te gebruiken als special effect 8-)


niet vele zullen het nadoen denk ik :p

Mitch
25 juli 2004, 23:45
Dat ligt normaliter aan je pedaal, dan is -ie niet afgeschermd. Wahs en wat simpelere fuzzes kunnen daar ook nogal last van hebben.

gitaarwonder
26 juli 2004, 19:17
jamaaaaar jamaaar die Onerr pedalen zijn ook exotische sh.....
maar ik hou wel van exotisch :lol:
maar voor de portomonee zijn ze wel goed.
:cool:

erwin_ve
17 september 2004, 14:09
Sinds een paar weken ook in het bezit v.e. Onerr Carbon-X ,een erg goed overdrive pedaal net zo dynamisch als een een goede ts 9 maar dan met meer laag en een groter bereik met de drive.