PDA

View Full Version : Ook eens een poging van Robs



Robs
24 juli 2004, 15:51
Hey lui,

Na een behoorlijke tijd regelmatig rondstruinen op het forum en MP3's luisteren van anderen, nu eens een eigen probeerseltje. Ik ben verder een ontzettende digibeet wat betreft opnemen/editen en op het net zetten, dus het is nogal simpel.

Niettemin worden reactie's natuurlijk zeer gewaardeerd!



http://onlinerock.com/musicians/robs//Solotje.mp3

Maiden Michiel
24 juli 2004, 16:07
Het klinkt nogal pentatonisch maar je tone vind ik wel lekker.

Bosch
24 juli 2004, 16:33
Allright!

Het klinkt iig alsof je lol hebt in het spelen. 8) Je viberato is in het begin iets wat te onzeker (te vlotte trilling bij 0:09), maar vervolgens komt het helemaal goed. Het gitaargeluid vind ik iets te afwezig en had harder gemogen. Verder doe je best wat dingen met timing en dat is tof! 8-)

Grtz,

~Bosch~

Luc-O
24 juli 2004, 19:37
Helemaal niet onaardig, impro? Doet me een beetje aan Santana denken. Ik hoor je er een keer naast zitten ergens, maar dat is niet heel erg storend. Timing is ook nog niet helemaal perfect, maar al doende leert men!

amon
24 juli 2004, 20:31
hmmm... ik mis een einde...? ligt dat aan mij?

Robs
24 juli 2004, 20:48
Thanx voor de reply dudes....

Wat betreft het einde en de slordigheidsfouten: ik ben nogal ongeduldig aangelegd wat betreft dit soort dingen. De Backingtrack had geen einde, en had geen zin om dat nog te maken. Ik probeer ook wel eens zelf een track in te spelen, maar dan is de lol er bij het inprogrammeren van de drums er na 5 minuten af :( Zo is het ook een beetje met de solo: twee takes, dan heb ik wel weer genoeg van het recorden, ondanks de foutjes die er inderdaad inzitten. Spelen is toch leuker!

@ Bosch: thanx... ben het trouwens met je eens dat de gitaar harder had gemoeten. Volgende keer (over een jaartje ofzo!)

@ Luc: impro inderdaad: nogmaals de geduld kwestie. Bedenk eigenlijk nooit echt een hele solo of zelfs een thema, hoewel dat de kwaliteit zeker ten goede zou komen.

@ Michiel: ik ben inderdaad geneigd om snel weer in pentatonische dingetjes te vervallen... Hoewel er ook nog wel een mixolydisch-achtig toonje in zit. Maareh, wat mij betreft liever een lekker klinkende pentatonische solo dan een stroef klinkende solo met enkel techniek. :lol: