PDA

View Full Version : Nieuw plankje.



Michael AE
24 juli 2004, 14:20
Hup, nog maar eens een gitaar aangeschaft. Een heuze Anderson Grand Am met lacewood body, pao ferro fretboard, twee humbuckers en een single coil en een Kahler Steeler Floyd. Dit is een van de beste gitaren die ik ooit bespeeld heb, alhoewel alle Andersons die ik bespeeld heb brilliant waren.
Pics:

http://www.keesdee.nl/occie7/DSC03794.JPG

http://www.keesdee.nl/occie7/DSC03795.JPG

slayurrr
24 juli 2004, 14:21
Mooie kleur, leuk patroon, alleen de headstock vind ik iets minder, maar voor de rest een leuke gitaar.

Michael AE
24 juli 2004, 14:25
Merci.

Yep, headstock is even wennen. Ik vond hem in het begin afschuwelijk, maar als je er aan gewend raakt, vind je hem vanzelf mooier.

robzilla
24 juli 2004, 14:53
Leuke gitaar, al houd ik niet echt van Floyd's. Feli!

Michael AE
24 juli 2004, 15:18
Thanks.

Ik ben eigenlijk ook niet zo'n Floyd type, maar de Kahler Steeler is een heel ander beestje. Hij heeft meer sustain en een veel betere stabiliteit dan andere Floyd's en bovendien een autolatch systeem, waarmee hij vastgezet wordt en als het ware een vaste brug wordt, als je de floyd niet gebruikt. Brilliant systeem. 8-)

Maiden Michiel
24 juli 2004, 16:12
Mooi ding! Ikzelf vind het alleen jammer dat er geen 24 frets op zitten.

Monty
24 juli 2004, 16:22
Hey gefeliciteerd met je Anderson. Mooie axe. Waar heb je 'm gekocht? Wil er zelf ook een keer een testen. Een vriend van me had er 1 gehad maar heeft die verkocht oa vanwege die ingewikkelde Switcheroo switching, maar ik denk dat dat gewoon wennen is. Wat is jou oordeel daarover?

BLOK182
24 juli 2004, 16:58
Erg mooi, gefeliciteerd man!

Michael AE
24 juli 2004, 17:00
Bedankt jongens.

Over het switcheroo systeem; dit moet het meest veezijdige switching systeem ooit zijn! Je kan er werkelijk alle pickup-combinaties van de wereld mee bewerkstelligen. Als je er eenmaal aan gewend bent, mis je het op andere gitaren gewoon, mits je veel verschillende combi's gebruikt, wat ik dus doe. Ik zou zeggen, testen! Bij Limit in Belgie staan een aantal Andersons die je gewoon mag testen, en ik heb deze bij Kees Dee gekocht. (Voor een goede prijs, ik ken Kees zijn reputatie, LOL.)

srv-man
24 juli 2004, 22:19
Hé zeg, gefeliciteerd met je aankoop! Echt een heel goede gitaar kan ik je zeggen, hij is namelijk van mij geweest! Ingeruild voor de CAE preamp bij Kees Dee.

Het switcheroo systeem is inderdaad enorm veelzijdig, mij een beetje te, want ik was alleen maar aan het nadenken over hoe ik het nu weer eens zou zetten, het klinkt nl. in iedere stand goed. De hals vond ik trouwens fantastisch. Het is dat ik geen Floyd fan ben (hoewel de Kahler top is) en ik een Anderson met mahonie body en maple top hebben wil, anders had ik hem nooit weggedaan.
Let er trouwens wel op dat je de Kahler niet met een imbussleutel maar met een Torx schroevendraaier af moet stellen.

Veel geluk ermee, Theo

Michael AE
24 juli 2004, 22:24
Zo, da's grappig! Leuk om te weten van wie hij geweest is. Het is echt een geweldige gitaar, hij klinkt super en speelt als een dijk. Bedankt dat je hem ingeruild hebt! :D

robzilla
24 juli 2004, 22:28
Grappig :)