PDA

View Full Version : Nieuwe Jekyll & Hyde van Visual sound!



marc_o
23 juli 2004, 14:22
Na een tijdje zoeken en proberen heb ik dan uiteindelijk een nieuw overdrivepedaal op de kop getikt.
Het gaat om de nieuwe Jekyll & Hyde van visual Sound, oftewel de rode versie. Schijnt dat ie beter is dan de eerste, maar dat heb ik van horen zeggen, heb de eerste nooit gezien of gehoord. Weet wel dat op de nieuwe meer features zitten en dat de behuizing dikker is gemaakt.
Wat is het nu eigenlijk?
Affijn, het is dus een dubbele overdrive.
Kanaal 1 (laat ik het maar kanalen noemen) is een getrouwe versie van de TS808 (zeggen ze) met als extra dat ie True Bypass is en je er nog een extra basspuch bij kunt zetten.
Mijn ervaring is dat ik 'm zo in kan stellen dat het geluid van mijn Rivera Fandango niet veranderd wordt en er wel een dosis gain en volume bijgedraaid kan worden.
Kanaal 2 heeft een meer distortion-achtig karakter, maar ook deze kan zo getweakt worden dat het lijkt alsof de rivera een extra kanaal heeft gekregen, niets van kleuring, kan wel, maar hoeft dus niet.
Je kunt ze ook stapen, maar uiteraard is voorzichtigheid geboden, want dan gaat het tekeer.
affijn, ik ben blij.

Oh ja, en hij is ongelooflijk stil....ook wel zo fijn.
Wat ik nu nog zoek is een goede delay, met tapfunctie (en dan bedoel ik niet bier, maar de maat, alhoewel, beide is een pré)

bluegate
23 juli 2004, 14:36
Misschien de T-rex Replica?
Die heeft een tap tempo functie.

marc_o
23 juli 2004, 14:44
Misschien de T-rex Replica?
Die heeft een tap tempo functie.


Wat gaat me dat kosten?

bluegate
23 juli 2004, 14:54
Ongeveer 375 Euro.

Anders een Line6 DL-4?
Kost minder en is programmeerbaar.
Maar ook vatbaar voor gebreken volgens reviews.

marc_o
23 juli 2004, 16:18
Ongeveer 375 Euro.

Anders een Line6 DL-4?
Kost minder en is programmeerbaar.
Maar ook vatbaar voor gebreken volgens reviews.

375 is best een berg geld, zeker aangezien de line6 nu voor 299 bij Feedback staat. Die ken ik wel en is goed ook, wellicht dat ik daar eens beter kennis mee ga maken. Gebreken daargelaten natuurlijk, alles kan kapot, haha. Bedankt voor de info verder.

Negative K3 fan
23 juli 2004, 16:33
ik heb dee oude gehad, was echt een heel goed ding waarmee ik veel verder kon m et mijn gorilla combo, maar nun met mn 5150 was hij overbodig geworden en heb hem verkocht. Vond het jammer dat hij een buffered bypass had ipv true en de hyde kant was een beetje (nogal) dof ver de 5150 en dat vond ik niet mooi.

marc_o
23 juli 2004, 17:12
Ah ja, da's waar, die heeft nog een hele tijd in je Sig gestaan, herinner ik me opeens.
Deze is dus verbetert tegenover de oudere versie, hoeveel, dat weet ik niet.
Wat is eigenlijk het verschil tussen buffered en true bypass dan?

Mitch
23 juli 2004, 17:47
Het buffer in de oude J&H (geen idee of de nieuwe dat ook heeft) gaf wat extra porrie aan je signaal, gaf vooral wat meer hoog. Compenseert een lange keten erachter, maar als je een korte keten erachter had kon je totale geluid iets meer hoog krijgen dan je wilde.
Ben benieuwd of die nieuwe beter klinkt. Ik heb het baggergeluid dat overbleef van mijn P90/EL34 combi nog wel in mijn hoofd zitten :D

Als je zegt dat beide zijn af te stellen dat ze amper kleuren dan is -ie zeker weten opgeknapt !

Line6 DL4 kun je bij ons nog een keer testen trouwens.

bat
23 juli 2004, 22:00
@marc_odijk: ik heb de oude, weet niet of je erg uit de buurt woont (ik woon in Zwolle), anders zouden we eens een keer een side-by-side kunnen doen... :wink:

[edit]Damn, Zeeland is nét te ver om even op en neer te wippen...

jaywalker
23 juli 2004, 23:42
Ongeveer 375 Euro.

Anders een Line6 DL-4?
Kost minder en is programmeerbaar.
Maar ook vatbaar voor gebreken volgens reviews.

375 is best een berg geld, zeker aangezien de line6 nu voor 299 bij Feedback staat. Die ken ik wel en is goed ook, wellicht dat ik daar eens beter kennis mee ga maken. Gebreken daargelaten natuurlijk, alles kan kapot, haha. Bedankt voor de info verder.

Ik heb laatst een een dl-4 op internet gekocht. Het ding klinkt goed, is veelzijdig, heeft taptempo, een looper waarmee je handig ideetjes kan uitwerken en is programmeerbaar.

Als je hem via ebay koopt kost het je zo'n 180 euro voor het bod en dan komt er nog ongeveer 25 euro aan verzendkosten erbij (als je vraagt om het pakje een waarde van minder dan $40 te geven, dat gaat eigenlijk altijd goed)

Cheers

marc_o
24 juli 2004, 11:45
Ik ga 'm sneel eens testen, die line6.

@SeymourPaul, ik denk dan wel dat ie veranderd is, want het gaat 'm goed af, de aanvulling op de Rivera. Affijn, ik zal 'm wel meenemen als ik eens af kom.

vinni
24 juli 2004, 13:01
Visual Sound heeft ook een gecombineerde Chorus/Delay

H2O heet dat ding......schijnt ook goed te klinken en heeft ook Tap.

En anders......de T-rex Replica of de nieuwe Carl Martin DeLayla XL

Groet,
Vinni

Mitch
24 juli 2004, 13:27
H2O tap ? lijkt me lastig, dan heeft -ie drie footswitches nodig :-?
De H2O heeft wel een slide switch die kiest tussen korte en lange delaytijden.

CM Delayla heeft niet een echte tap tempo trouwens. Je kan met de tap-switch wel de delaytijd veranderen, maar in stappen die de tap-pot heeft voorgekozen. Klinkt vaag, maar het is zo. Check de site.

vinni
24 juli 2004, 18:52
Vautjuh....bedankt :-?


Nou ja.....hij is weer een stap verder toch?

Groet,
Vinni

vinni
25 juli 2004, 11:42
Seymour.....nog een aanvulling.....

Ik had het over de nieuwe DeLayla XL.....deze heeft wel degelijk een
dedicated Tempotap.

Om met je eigen woorden te spreken...
"Check de site....." 8-)


Groet,
Vinni

Mitch
25 juli 2004, 12:12
Euhh.....ik loop achter :oops:

Metoshade
25 juli 2004, 13:03
Die VS J&H is inderdaad erg lekker, ik heb ook een rode versie, die heb ik meegenomen naar Zeeland tijdens een bescheiden tourtje. Een Zeeuw aldaar was er redelijk van onder de indruk, op mijn beurt was ik redelijk onder de indruk van zijn vriendin :D

Ik heb de zilveren en rode versie niet direct kunnen vergelijken, maar ik was al onder de indruk van de eerste versie maar de rode klinkt wel heel erg goed. Ik woon ook in Zwolle (en Grunn) dus een side-by-side testje moet mogelijk zijn.

Ik ben iig erg tevreden over het pedaal, nu alleen nog een mooi Zwier-gitaartje erbij en klaar is kees :)

Daniël_san
25 juli 2004, 18:08
VET PEDAAL!!!!! feli..... kan je souclips posten??

marc_o
25 juli 2004, 20:53
Die VS J&H is inderdaad erg lekker, ik heb ook een rode versie, die heb ik meegenomen naar Zeeland tijdens een bescheiden tourtje. Een Zeeuw aldaar was er redelijk van onder de indruk, op mijn beurt was ik redelijk onder de indruk van zijn vriendin :D

Ik heb de zilveren en rode versie niet direct kunnen vergelijken, maar ik was al onder de indruk van de eerste versie maar de rode klinkt wel heel erg goed. Ik woon ook in Zwolle (en Grunn) dus een side-by-side testje moet mogelijk zijn.

Ik ben iig erg tevreden over het pedaal, nu alleen nog een mooi Zwier-gitaartje erbij en klaar is kees :)

Hahaha, ik was helemaal vergeten jou in mijn bespreking te bedanken, want het is jouw schuld dat ik 'm kocht.
Je bent alweer thuis dus, heb je het nog leuk gehad hier?
Tja, een Zwier......even sparen maar dan heb je ook wat. Durf best te stellen dat ik een prachtige gitaar heb en ik ben blij dat je er ook zo over denkt.

Oh ja, je hebt de groeten van Astrid.(ze is lekker he?) 8-)

marc_o
25 juli 2004, 20:54
VET PEDAAL!!!!! feli..... kan je souclips posten??
nee, heb hier geen opnamemogelijkheden....

Mitch
25 juli 2004, 22:00
Ja, marc en opnemen ..... :wink: .... ik krijg bijna medelijden ! :seriousf:

marc_o
26 juli 2004, 21:03
hehehe, ik WOON niet in de studio hoor!.......morgen weeeer mixen, over jezelf zot maken gesproken.

Ik ben wel een bofkont..... en terecht! :D

Fuhgawz
27 juli 2004, 17:26
http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/15/151681.jpg

Er had nog niemand een plaatje gepost, dus doe ik dat nu maar... :)
Verder hoor ik alleen maar positieve dingen over het apparaat. De dudes van the Strokes gebruiken geloof ik de oude versie. Je kunt het vrij duidelijk zien in de clip van 'Reptilia'.

marc_o
28 juli 2004, 18:01
En ook nog mooi om te zien, al is dat niet belangrijk, tenzij je het over een vrouw hebt.

Metoshade
30 juli 2004, 22:12
Gelukkig heb jij op beide gebieden een goede smaak, een waar feest voor het oog om even in uw hutje te verblijven. Alleen wel slecht voor je bankrekening, jij hoeft alleen een VS J&H te kopen, ik moet achter zo een fijne Rivera aan (dus niet de r55 want die klinkt eh... veeeeeeeeeeeeeel minder)

Ik heb vandaag weer eens lekker kunnen stoeien met mijn fijne setupje, en ik blijf me een beetje verbazen over die J&H, echt ideaal pedaaltje!! Die TS-808 kloon klinkt als een klokje, mooier dan de TS-9 vind ik. Lekker vintage!!

@ Marc_Odijk: Blokje hout werkt trouwens ook goed, beetje sustain erbij is nooit weg. Het is een bijgevijld-op-maat-gezaagd drumstokje geworden, Maple, tja dat hoort er toch al in he?

marc_o
31 juli 2004, 11:22
He tof, dat je het geprobeerd hebt, is echt de simpelste en beste manieren om je strat strakker te maken.
Jammer dat de meeste rivera's al weg zijn bij Feedback, daar kon je mooie deals maken omdat ze met Rivera stopten. Nu staat er alleen nog een R30 ofzo.

Als er een meeting in Groningen is zal ik zeker overwegen langs te komen, kunnen we dan verder stoeien met de pedaaltjes en dergelijke.