PDA

View Full Version : Ik wordt gek van dat gesleep...



bluegate
23 juli 2004, 14:08
Gitaar, pedalboard, 19" rekjes, speakerkasten, tas met snoeren en zooi.
Alles afbreken, meenemen naar optreden, alles weer opbouwen, spelen, alles weer afbreken, meenemen naar huis, alles weer opbouwen.

Misschien toch maar weer terug naar gitaar, versterker, speaker?

Iemand interesse in het volgende:
CAE 3+ pre-amp met SE mod op 3e kanaal (door CAE gedaan)
Eventide GTR4000 (met pc software en guitarII & Alchemy101 geluiden)
Carvin T100 (2he hoog, 2x 50W met 4x GT-EL34 en 2x 12AX7)

Zit te denken aan een Bogner XTC Classic of Guytron GT-100.

Of heeft iemand nog een pep-talk om ermee door te gaan?

robzilla
23 juli 2004, 14:32
Misschien een mooie cable-snake maken, zodat het opbouwen snel gaat, of heb je geen pedalboard?

bluegate
23 juli 2004, 14:58
Valt mee, midi pedaal en Wah pedaal.
Dankzij de Nobels van Skabouter zijn het al 2 kabels minder.

morris
23 juli 2004, 15:02
wat vraag je voor die GTR4000 ??
:lol:

bluegate
23 juli 2004, 15:22
Hallo Morris,

De GTR4000 zou toch rond de 1500 Euro moeten opbrengen.

Daar kun je een nieuwe G-force voor kopen, hoor ik je zeggen...

Ik weet het, het is een hoop geld voor een app. uit 1996, met 20bit AD/DA en een bekende schakelvertraging van 1,5 sec.

Qua geluidskwaliteit wordt deze unit echter alleen voorbij gegaan door de
Eventide DSP7000, DSP7500, H8000, Orville & Eclipse* (zijn ook duurder!)

*) Eclipse is ook zeer goed, 2700 Euro in duitsland, echter niet vrij programmeerbaar.

srv-man
23 juli 2004, 18:43
Dave, peptalk hoef je van deze gasten niet te verwachten, ze lijden allemaal aan een ernstige, ongeneesbare vorm van GAS en zijn er dientengevolge uitsluitend op uit om je spulletjes, bij voorkeur voor een prikkie, over te nemen.. 8-)

Maar ik ken je dilemma, je hebt het rack na veel zoeken eindelijk kompleet en dan vraag je je, na het zoveelste consult aan de fysio en ruzie met je vrouw omdat je tijdens de weg naar boven met je flightcases alles beschadigt wat je tegenkomt (waarom zijn die dingen eigenlijk zo groot?) af waar je in hemelsnaam mee bezig bent. Het publiek hoort er eigenlijk toch geen verschil tussen (ja, die Fender klinkt wel wat scheller dan die PRS, dat horen ze dan nog net). Dus je denkt, met een POD en een eindtrapje (oid) moet het toch ook allemaal kunnen! Maar als je dat dan hebt en je speelt weer op een dikke buizenbak...., ja zeg dat wil je eigenlijk.
En dan komt er weer een dikke top, met wat losse effectjes. Toch wel een heel geklooi, midi switchable was toch wel makkelijk. Dus maar weer een switcher erbij en voor je het weer sjouw je je weer de pleures (wel eens een Diezel in een flightcase 2 trappen op gesjouwd, het past er geeneens doorheen).

Enfin, om een lang verhaal kort te maken. Volgens mij is een compact rack toch de eenvoudigste oplossing, tenzij je je met een POD tevreden kunt stellen (maar ik vrees dat die vlieger niet opgaat voor jou). Met een losse top en een effecten rackje heb je net zoveel gesleep..........


Maar ja, zo'n top is ook wel erg leuk.... :-D (Uit mijn eigen leven gegrepen)

bluegate
23 juli 2004, 21:41
Thanks SRV-man,

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk.
Met de top komen er toch weer andere zaken erbij.

Toen jij mijn TBR-1 kocht was ik over op Line6.
Was helemaal blij, alles in 1 apparaat.
Na ellende ermee gestopt (2x tijdens optreden geluid compleet weg.)
Moest de versterker herstarten (soort Microsoft versterker)

Daarna had ik 3 tops. (Koch, THD & Soldano elk maar 1 goed geluid)
Toen lang zoeken op internet en sparen mijn droom 19" spullen gevonden.
De CAE 3+ en een Eventide, met een buizen eindtrap waanzinnig!

Mijn ergernis is ook dat als ik aankom met mijn stereo setup, er altijd maar 1 kanaal door de PA gaat.
Want ik ben lastig volgens de tech. en het publiek merkt het niet...

Dat overnemen voor weinig zal ditmaal niet lukken.
Wat ik heb geeft een zeer goed geluid, en het is geen straf om hierover te spelen.
Behalve het transport en op/afbouwen.

Maar als het lukt om beide te verkopen, ga ik toch weer voor de Top.

Rectifier
24 juli 2004, 00:27
Tis niet goed voor Morris z'n GAS maar 1500 Eur voor een GTR4000 is in Nederland niet echt duur :-?

Komma Komma Komma..... :lol:

vinni
24 juli 2004, 12:49
Zeg SRV-man.....

Volgens mij zijn wij een één-eiig tweeling :-D :-D

Alles wat je daar beschrijft....het had mijn verhaal kunnen zijn.
Zo ben ik ook overgestapt van losse pedalen met een combotje naar een rackie met losse preamp en eindtrap met FX-proc. en midi gestuurd, naar een combo met losse FX.....en vervolgens weer een 4X12 + top met pedalen....en dan nu een 4X12 + top en rackje....met midi.....

Weet je wat het ook is....
Dan heb je het idee...."Als ik het zo-en-zo doe...dan klinkt het beter, compacter..` Maar om dat te bereiken met je een deel van je oude apparatuur verkopen.....Terwijl je die later weer nodig hebt.

Hmm.....

Groet,
Vinni

srv-man
24 juli 2004, 21:55
Mijn ergernis is ook dat als ik aankom met mijn stereo setup, er altijd maar 1 kanaal door de PA gaat.
Want ik ben lastig volgens de tech. en het publiek merkt het niet...


In de praktijk speel ik eigenlijk ook altijd mono, en volgens mij geldt dat voor meer rackers.


Dat overnemen voor weinig zal ditmaal niet lukken.
Wat ik heb geeft een zeer goed geluid, en het is geen straf om hierover te spelen.
Behalve het transport en op/afbouwen.

Maar als het lukt om beide te verkopen, ga ik toch weer voor de Top.

Dit soort spul raak je altijd kwijt voor een goede prijs, het is zeldzaam en gewild. Maar toch nog wat peptalk. Als je alles optimaal inbouwt hoeft het op- en afbouwen niet veel tijd te kosten. Als voorbeeld zou ik het setje van medeforumlid ISI willen noemen, dat kost toch echt niet meer tijd dan een top met fx lijkt mij en is behoorlijk portable.

En je schrijft het zelf al: de meeste tops hebben 1 à 2 goede geluiden. Wil je meer dan wordt het tapdansen op footswitches en pedalen......

Succes, Theo

srv-man
24 juli 2004, 22:01
Zeg SRV-man.....

Volgens mij zijn wij een één-eiig tweeling :-D :-D

Alles wat je daar beschrijft....het had mijn verhaal kunnen zijn.
Zo ben ik ook overgestapt van losse pedalen met een combotje naar een rackie met losse preamp en eindtrap met FX-proc. en midi gestuurd, naar een combo met losse FX.....en vervolgens weer een 4X12 + top met pedalen....en dan nu een 4X12 + top en rackje....met midi.....

Weet je wat het ook is....
Dan heb je het idee...."Als ik het zo-en-zo doe...dan klinkt het beter, compacter..` Maar om dat te bereiken met je een deel van je oude apparatuur verkopen.....Terwijl je die later weer nodig hebt.

Hmm.....

Groet,
Vinni

Haha, en ik ben het hele proces al 3 keer doorgegaan (begin ook al een oude lul te worden). Een "buitenstaander" heb ik al eens voor horen stellen om een ruilclubje op te zetten, dat zou een hoop geld schelen. Misschien geen eens een gek idee. :wink:

bluegate
25 juli 2004, 12:14
Ik had alles netjes in een 8he kist zitten.
Echter deze was niet meer te tillen.
Mijn auto heeft een zeer hoge drempel bij de achterklep.
Daar moet ik dus elke keer al mijn app. overheen sjouwen.
Ik ben nu 34, dus mijn rug gaat tegenwoordig ook protesteren.
Een andere auto is geen optie, daar is ie te speciaal voor (vind ik...)

Wat verkoop betreft valt het tegen, er zijn wel wat reacties.
Het is vervelend dat de Dollar zo laag staat, dat maakt mijn USA spul een stuk minder waardevol.
Nu staat er ook nog een 3e hands G-force (mijn oude) te koop op marktplaats voor 950 (zelfde als ik ervoor gevangen heb).
Dat maakt mijn Eventide te duur.

Maar goed ik heb het op dit moment alleen op het forum te koop.
Denk dat ik de Eventide op marktplaats ga zetten.
Pas als deze is verkocht komt de CAE te koop.

srv-man
25 juli 2004, 12:29
Ik had eerst ook alles in 1 kist en inderdaad is dat niet meer te hanteren door 1 persoon. Een andere auto kopen lijkt me ook wat gortig (hoewel ik auto's uitsluitend selecteer op een laadruimte waar een gitaarkoffer fatsoenlijk inpast en een lage laaddrempel :-D )

Kennelijk staat je besluit om het zaakje op te ruimen al vast, maar je zou het natuurlijk ook in 2 kleinere kistjes kunnen doen....
950 voor een G-force is redelijk aan de prijs (=70% van de nieuwwaarde), maar het zijn redelijk gewilde dingen. Je Eventide is iets speciaals waar zeker een markt voor is. Maar op dit forum is die markt niet zo heel groot, dus zul je wat breder moeten adverteren. Probeer marktplaats of de bekende advertentiesites (Musicstore Koeln, Ebay.de, etc.) in Duitsland. Onze oosterburen geven veel meer geld uit aan highend spul dan nederlanders. Zelfde geldt voor de CAE.

kokeleko
25 juli 2004, 12:31
Ook ik heb de VHT(GP3 & 2/50/2) zooi aan de kant gegooid, kon een goede deal maken met inruil op een Egnater TOL 100 + bijbehorende 4x12.
Top heeft zowel midi als relay-schakel mogelijkheid, twee uitstekende cleane kanalen en twee vette scheurkanalen.
Heb nu een kleine mono set , met een fx rack met mijn MPX-G2 , Digitech IPS 33B, Samson Powerbrite Pro , en een Voodoolab Dual stereo line mixer(mot nog binnen komen).
Van mijn 19"versterkings avontuur wat toch een jaar of 10 heeft geduurd heb ik nog een Marshall 8008 over, en twee 1922 cabs met V-30 speakers.
Kan als ik het zou willen er zo een W/D/W systeem van maken, als backup voor dit alles heb ik nog een Boss GT3.

Ben er wel achter inmiddels dat een top/4x12 combi stukken directer en vetter klinkt.

Dit is natuurlijk persoonlijk. :D

srv-man
25 juli 2004, 12:37
Nee, WDW is lekker makkelijk..... :-D

Maar je blijft toch een rack-o-fiel met je fx, toch? Ik zie alleen niet waarom een top directer en vetter klinkt als je er toch zo'n fx rack tussen hangt, preamp en eindtrap worden dan toch ook gescheiden door een mixer. :???:

Welk mixertje heb je trouwens besteld, de kleine of de grote? Ik heb ook wel interesse in zo'n ding.

kokeleko
25 juli 2004, 12:41
Er zit een parallele fx-loop op de top, dus het geluid blijft 100% overeind, en idd fx houdt ik er wel bij.
Ik krijg zo'n mini mixer half 19"formaat.
En dat w/d/w verhaal is alleen voor thuis oid.

Had die mixer al besteld omdat ik die tussen pre en power amp wilde hangen.

isi
25 juli 2004, 16:11
Wat SRV man schrijft klopt helemaal, mijn setje staat in 10 minuten, ik heb wel eens langer nodig gehaad, maar tja dat was ook met 2 volledige Marshall stacks en enkele stompboxes, het doet je wel wat zo'n 2 stacks achter je en het klinkt dan ook nog heel goed, we praten dan over een JTM 45 uit 1967 en een JMP 50 uit 1969. Mijn huidige set, 2 x THD, VHT 2502, Cae SE 3+ en G Major klinkt voortreffelijk en eigenlijk breder inzetbaar dan welke top dan ook. Tevens weegt het ook een stuk minder, je moet dan wel 2 flightcases gebruiken anders wordt het echte zwaar.

Chiel
25 juli 2004, 19:52
Wil die CAE graag van je overnemen :D . Maar denk idd dat een toppie geen serieuze optie is als je te veel aan't slepen bent.

Ik heb nu één rack, twee speakerkastjes (idd srv-man meestal gebruik ik er maar één) en uiteraard een pedaalboard.

M'n rack moet spanning hebben en mijn speakers een signaalkabel voor de rest enkel een multi tussen mijn pedaal en rack en klaar ben ik! Da's nog geen 5min werk en super bedrijfszeker!

Als het sjouw-issue een belangrijke tegenvaller is, kun je er overigens nog altijd voor kiezen om je amp in een aparte case te stoppen!

bluegate
26 juli 2004, 10:05
Ik zit echt te denken aan een top met 2x12" kast en gitaar.
Dat zouden dan 2 kabels zijn.

Misschien dat ik zonder effecten ook eens echt leer spelen...

Wieltjes onder de 2x12", dan top erop en karren maar...
Ik denk dat ik daar toch een stuk vrolijker van word.

Nu is het gitaar, tas1, tas2, flightcase1, flightcase2, speaker1, speaker2, pedaaltas. En dat gaat dus op 1 avond 4x door je handen heen.
Plus 2x opbouwen en 2x afbreken.

jeroenb
25 oktober 2004, 21:07
ik heb een rackje
met een powered proccesor erin en een digitech 2101
en wirless
maar
geen koffer met snoeren
laat alles aangesloten in rack
stekker in stop contact speaker kabels erin
in pluggen spelen maar
en het gewicht van mijn rack?
nog geen 10 kilo
dus lekker compact en nix overbodig
http://sc.groups.msn.com/tn/1E/D0/jeroenbakker/1/1.jpg

bluegate
25 oktober 2004, 22:07
Da's een handig rekje!

Ik ben inmiddels erg gelukkig met mijn nieuwe setup.
Staat lekker snel en heb me nog nooit vergist in de draden.

Globetrotter
29 november 2004, 15:49
Roadie pakken, moet je niet val al dat leuk speelgoed af... :-D

bluegate
29 november 2004, 20:24
Sorry, maar ik wil géén Roadie pakken... :wink: "not my style"

Ik heb alles verkocht behalve gitaar, wah, versterker en cabinet. :lol:

caelin
1 januari 2005, 01:28
ik heb een rackje
met een powered proccesor erin en een digitech 2101
en wirless
maar
geen koffer met snoeren
laat alles aangesloten in rack
stekker in stop contact speaker kabels erin
in pluggen spelen maar
en het gewicht van mijn rack?
nog geen 10 kilo
dus lekker compact en nix overbodig

jeroen wat voor een eindtrap gebruik je eigenlijk ???
ikzelf speel ook met een digitech 2101 + een marshall 9100
alhoewel ik hem soms wel erg chrunchie vind klinken ....marshall eigen zou ik haast willen zeggen ?

jeroenb
14 januari 2005, 21:08
ik heb een rackje
met een powered proccesor erin en een digitech 2101
en wirless
maar
geen koffer met snoeren
laat alles aangesloten in rack
stekker in stop contact speaker kabels erin
in pluggen spelen maar
en het gewicht van mijn rack?
nog geen 10 kilo
dus lekker compact en nix overbodig

jeroen wat voor een eindtrap gebruik je eigenlijk ???
ikzelf speel ook met een digitech 2101 + een marshall 9100
alhoewel ik hem soms wel erg chrunchie vind klinken ....marshall eigen zou ik haast willen zeggen ?nee geen marshall
is een art 80/80 powered processor,
maar gebruik alleen de eindtrap