PDA

View Full Version : Wat is een goede Mesa buizencombo?



semt-x
23 juli 2004, 12:32
test

semt-x
23 juli 2004, 12:32
Ik zoek een goede Mesa buizencombo, welke zijn er allemaal?
En waar zitten de verschillen in? Of zou ik beter volgens jullie voor een ENGL combo moeten gaan??

Speel voornamelijk Metal, Punk, Hardrock.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

vinni
23 juli 2004, 13:00
Niet vragen! Testen!

Wat een goed gitaarcombo is....ach er zijn er zoveel.....

Ga eens kijken bij Jukebox in Boekel of Feedback Rotterdam

Aantal aanraders:
Koch Multitone
Marshall DSL401
ENGL Screamer / Thunder
Mesa F30 / F50 / F100

Waar ik zelf nog wel naar wil kijken is de nieuwe Loneranger serie van Mesa en de Orange verstekers.

Wellicht dat je nog voor de charme van een goede fender valt!

Bovenstaande versterkers zijn beslist goed. Maar als je de kenners moet geloven dan zijn andere versterkers (lees boutique merken) beter.
Merken zoals : Dr Z, %16, BadCat, Matchless, Victoria, Bogner en C ornford. Waarschijnlijk "vergeet"ik er nag een paar 1000.

Gewoon testen dus!.....en da's toch harstikke leuk!
Naast Jukebox en Feedback adviseer ik je ook eens naar Duitsland te gaan.....Muzik-Produktiv en Beyers

Groet en suc6 met je zoektocht.

Vinni

Alain
23 juli 2004, 13:51
Ik zoek een goede Mesa buizencombo, welke zijn er allemaal?
Ik denk dat je een Mark IV zoekt

BLOK182
23 juli 2004, 14:01
Meld ff je budget :wink:

semt-x
23 juli 2004, 18:17
Ja budget, ik weet dat Mesa over het algemeen erg duur is. Maar ik wil gewoon eens op me gemakkie gaan kijken naar een andere versterker. Dus budget is er nog niet echt, maar ben benieuwd naar wat jullie te melden hebben. Ik heb van de week op zo'n Triple Rectifier top gespeeld en die vond ik super!

BLOK182
23 juli 2004, 20:59
Nou kijk, tis natuurlijk ook een beetje wat je zoekt, maar bijv zo'n studio .22 vind ik erg lekker, tja, het schuert niet a la recto, maar voor 500 tweedehands is het een leuke en betaalbare mesa. Je zou eens naar een Mark III kunnen kijken, die scheuren als een tiet, rond de 900-1000 schat ik zo, evt iets uit de calibre serie voor rond de 600 ofzo. Tja, je kan natuurlijk ook dik 2000 op tafel leggen een nieuwe recto kopen, maar ik denk dat je voor dat geld toch maar ff beter nog wat rond kan shoppen :wink:

Guillaume
23 juli 2004, 21:32
FEEDBACK Rdam heeft nog een leuke gebruikte DC5 staan!50W volledig buizen met aansluitingen voor een extra kabinet eigen equaliser(uitschakelbaar) mooi ding.
Ik geloof voor 1100 Euro maar hij staat er al een tijd!!

BLOK182
23 juli 2004, 21:45
Behoorlijk prijzig...

Nocki
23 juli 2004, 22:19
ik heb al een hoop mesa amps gehad en wat ik niet heb gehad heb ik wel op gespeeld...

al die studio dingetjes en dual caliber zooi is het niet.! de mark series zijn geweldig. die zijn echt leuk. maar de mark II is neit erg handig in gebruik. de mark III ook niet maar klinkt super. de mark IV is het meest uitgebreid en het makkelijkst in gebruik. nadeel is het instellen. daar doe je een jaar over,. maar dan heb je wel een amp waar je alle kanten mee uit kan.

de recto's enzo vin ik meer one trick pony's en die klinken niet zo lekker. het ligt aan wat voor genre je speelt. ikben helemaal gek van de mark IV maar je moet van mesa houden. de eerste mesa die ik hoorde heeft me geraakt en ik ben nooit meer om gegaan voor iets anders. en ik heb op van alles gespeeld... zeker. engl, diezel enzo klinken ook leuk. maar ik ben helemaal gek van mesa. het geluid is precies waar ik van houdt.

Nocki

ijff
23 juli 2004, 22:38
... Mesa Roadking combo schijnt ook wel aardig te klinken ;-)

Nocki
23 juli 2004, 22:40
leuke van de roadking is dat ie ook zo uitgebreid is. maar de voicing op sommige kanalen is toch een beetje fuzzy (gain) dit is gelukkig op te lossen door te schakelen naar een ander type buizen en voicing maar toch mist ie dat gevoel waar mesa toch iets mee is begonnen...

maar idd op zich gene verkeerde versterker. maar erg duur voor wat je krijgt...

Nocki

Squier4ever
24 juli 2004, 10:06
@ Blok 182: Hoe scheuren tieten dan? :razz: :P :razz: :P

BLOK182
24 juli 2004, 22:24
@ Blok 182: Hoe scheuren tieten dan? :razz: :P :razz: :P Dude....bijdehandjes gegeten ofzo? :)