PDA

View Full Version : gt-6 of me-50



maxiator7
23 juli 2004, 12:02
nou, ik ben van plan om een multi-effectenbakkie te kopen, maar nu vroeg ik me toch eens af wat het verschil was tussen een boss me-50 en een gt-6. Tussen deze 2 is er toch een vrij groot prijsverschil en ik vroeg me af hoe dit kwam.

e_lukather
23 juli 2004, 12:59
belgie he? tjah... :D

MightyMike
23 juli 2004, 13:15
Weer een heel zinnig antwoord...


Natuurlijk heeft de GT6 veel meer opties en mogelijkheden dan de ME50 , maar de originele vraag is volgens mij : welke mogelijkheden heeft de GT6 die de ME50 niet heeft. Op de roland web site staan echter meer verkoopspraatjes dan objectieve info. Zijn er mensen die met beide producten ervaring hebben?

maxiator7
23 juli 2004, 17:27
dat is inderdaad de originele vraag

nog een vraagje: heeft er iemand ook ervaring met die multi-effects van digitech?

semt-x
23 juli 2004, 18:26
Zelf heb ik de RP100 van Digitech. Grappig maar meer ook niet. Je hebt wel betere series (althans volgens de meeste) van Digitech; GNX series. Probeer ze eens? Zat zelf ook eerst te denken aan de GT-6, maar ben er toch achter gekomen dat ik meer dan 60% wat er in dat apparaat zit waarschijnlijk niet zal gebruiken en dus ga kijken voor mooie effectpedalen.

InternEd
23 juli 2004, 20:54
Hoi,

Het belangrijkste verschil:
De ME50 heeft alleen effecten aan boord.
De GT6 heeft daarnaast ook (pre)amp simulaties, cab simulaties.

De effecten in de ME50 zijn volgens mij dezelfde dan in de GT6. Ook kun je in de GT6 meer presets opslaan.

Groeten, Ed.

BLOK182
23 juli 2004, 21:21
Het grote verschil voor mij was dat de GT6 zeer goed live te gebruiken is met verschillende patches-banks en dat de ME50 wat dat betreft nogal beperkt is...TENZIJ je er nog extra bankbladerpedalen aan gaat hangen enzo.

Speeddemon
23 juli 2004, 21:31
en ik weet uit ervaring dat de distortions van de ME-50 helemaal ruk zijn, terwijl ik een keer High Wire van Jake E Lee heb gehoord als cover, opgenomen met alleen een GT-6, en die sounds klopte helemaal!

Ik heb zelf een GT-3 gehad, effecten waren best o.k., maar toch overgestapt op 95% analoge pedalen. VOor recording klinkt ie sowieso goed.

Ik zou of GT-6 of een paar goeie pedalen nemen.

Robs
24 juli 2004, 11:03
GT6 is idd voor opnemen en thuisgebruik prima... Voor gigs vind ik hem kut: koop analoge spullen
(hoewel dat natuurlijk niet is wat je wil horen :( )

Swampash
24 juli 2004, 13:51
Als je een GT6 wilt, kijk en probeer gelijk de Vox tonelabSE, aanrader.

Ronald
25 juli 2004, 21:55
en ik weet uit ervaring dat de distortions van de ME-50 helemaal ruk zijn, .


klopt helemaal, ik zou me-50 gewoon sowieso niet doen.

ik zou zeggen koop een gt6 of kijk nog even verder. over de Vox tonelabSE heb ik goeie dingen gehoord. de distortions schijnen daar veel beter op te zijn. maar heeft mischien wel wa minder functies als de gt-6


als je goed multieffect wil moet je echt meteen voor de top gaan in ieder geval want alles wat er onder zit is over het algemeen erg teleurstellend

paulo_333
3 augustus 2004, 10:24
Analoge spullen is leuk voor thuis, en die GT6 is leuk voor ja beide eigelijk
als je, ik zeg maar wat 10 verschillende bedaaltjes heb dat wordt je helemaal gek. GT6 staat verschrikkelijk veel geluiden op en het klinkt gewoon fantastisch!!!