PDA

View Full Version : engl sovereign



Pee
5 mei 2002, 19:55
hoe goed is ie? en wat zijn zijn slechte puntjes? zoveel is er op internet niet van te vinden.

Andrewski
5 mei 2002, 20:41
Qua constructie een zeer degelijke versterker met veel mogelijkheden.
Maar je moet hem zelf uitproberen om te zien of je hem mooi vindt.
Kijk op de andere onderwerpen over ENGL versterkers om de meningen van andere mensen te lezen.
Een van de anderen heeft een Sovereign (smartymarti geloof ik).

BLOK182
15 mei 2002, 17:47
Kijk eens op guitarist.co.uk
Daar staat een hele (positieve) review over de amp.

SmartyMarti
20 mei 2002, 14:25
Yep, ik heb een Engl-Souvereign en wel de versie waarvan het versterkerdeel dezelfde look heeft als de Savage en de Ritche Blackmore top (dus met horizontale tralies). Deze serie is een driekanaals versterker (clean, crunch en lead) met een gedeelde toonregeling (wel aparte presence voor crunch en lead), voorzien van een celestion Vintage speaker. Volgens mijn oren klinkt hij te gek. Het crunch kanaal gaat van clean met een rauw randje (intro van jealous again van the black Crowes) tot aan de vette crunch van Slash. Het lead kanaal geeft hier nog eens een dot gas bij waarbij het geluid toch heel gedefinieerd en strak blijft.
De latere versies zijn vier-kanaals uitvoeringen (clean, crunch, soft lead en heavy lead) met een gescheiden tonregeling voor het cleane/crunch kanaal en het lead-kanaal. Er is ook een versie uitgebracht met 2 x 10" celestion vintage speakers. De latere versies zijn dus wat veelzijdiger maar daar staat tegenover dat ik mijn versterker (vanwege het open front) ook kan gebruiken als straalkachel en/of sfeerverlichting :smile:

Ik hoop dat je er wat aan hebt,

Groeten, Marti.