PDA

View Full Version : Mijn nieuwe plank, Van De Haar Telecaster!!!



LordRiffenstein
23 juli 2004, 10:15
Ongeveer 2 weken geleden bracht ik een bezoekje aan Erik VD Haar om wat pedaaltjes te testen (Tone Press gekocht) en om zijn gitaren eens nader te bekijken. Ik heb toen enkele teles en strats van hem getest en was zeer onder de indruk van de bespeelbaarheid en toon. Aangezien ik nogal een sucker ben voor een leuke tele kon ik me dan ook niet bedwingen en MOEST een VD Haar tele hebben. Heb er toen een Relic en een Daphne Blue getest en vond de Daphne de best spelende/klinkende. En die heb ik afgelopen woensdag dan ook opgehaald!!

Swamp ash body, maple neck, indian rosewood fretboard, Suhr pickups.

http://riffenstein.kingsmeade.net/images/Haar/Guitar.jpg

De gitaar is erg licht voor een fullbody te zijn, de hals is ongelakt en speelt SUPER makkelijk, de afwerking van frets ed is gewoon perfect, geen scherpe randjes. Neck pocket is gewoon strak, hals is net ietsje dikker dan mijn Fenders maar ZEER comfortabel. De Suhr pickups vind ik geweldig, de neck klinkt HEEL open en rond, niet zo donker/jazzy als vele teles en de brug is dus twang-city, lekker veel bite. Tussenin standje is lekker funky, met de tone en volume controls kan je de gitaar HELEMAAL anders laten klinken zoals het hoort op een ECHTE telecaster. Ik heb er ondertussen enkele uurtjes op gespeeld en ben HEEL tevreden over de toon, ik kan niet wachten tot mijn volgende repetities en optredens :-D

http://riffenstein.kingsmeade.net/images/Haar/Body.jpg

http://riffenstein.kingsmeade.net/images/Haar/Neck.jpg

Harry
23 juli 2004, 10:17
lekker!! veel plezier ermee!

fred dons
23 juli 2004, 10:24
ik mag van mijn echtgenote niet meer langs Erik omdat ik iedere keer weer terug kom met een een gitaar (of halzen en bodies) :oops:

ik heb ooit zijn eerste tele gekocht en heb nu nog een les paul, een mary kay strat, een 56 swampash strat en een moderne strat van hem

LordRiffenstein
23 juli 2004, 10:40
ik mag van mijn echtgenote niet meer langs Erik omdat ik iedere keer weer terug kom met een een gitaar (of halzen en bodies) :oops:

ik heb ooit zijn eerste tele gekocht en heb nu nog een les paul, een mary kay strat, een 56 swampash strat en een moderne strat van hem

Lol, gelukkig dat het een lange rit is voor me vanuit Belgie anders denk ik dat mijn vriendin er zo ook over gaat denken. Hij had nog enkele leuke blond bodies liggen :o

Alain
23 juli 2004, 10:50
nice....

goed te zien dat je je GAS goed onder controle weet te houden... :lol:

schizo910
23 juli 2004, 11:00
Mooie plank! Ik heb ooit op een Tele van hem gespeeld en ze zijn inderdad erg fijn.

Alleen dat Haar logo blijft butt-ugly...

LordRiffenstein
23 juli 2004, 11:05
nice....

goed te zien dat je je GAS goed onder controle weet te houden... :lol:

It's a dirty job but someone's gotta do it :razz:

Alain
23 juli 2004, 11:14
En hoe verhoudt hij zich tov je NICE?

Shaggy
23 juli 2004, 11:20
mooie koffer man :D

Bins
23 juli 2004, 12:32
Mooie axe man! Ik vind strats en teles in die kleur zowiezo erg mooi.

jorrit
23 juli 2004, 12:43
zn nice tele staat te koop, zegt dat genoeg...

vinni
23 juli 2004, 12:50
Zeer mooie aanwinst Yoeri!

Ik geloof dat Erik alleen maar Suhr elementen gebruikt voor zijn eigen singlecoil gitaren.

Enne.....
Hoe zit dat met dat topic "Het einde is in zicht"? :-D :-D :-D

Ik probeer toch steeds meer hetgeen ik al heb te perfectioneren en niet telkens nieuwe apparatuur aan te schaffen....
Met deze uitspraak kan je me waarschijnlijk deze week al weer straffen!
hahaha....zo gaat dat :-D

Nee....vorlopig ben ik tevreden met mijn gitaartjes en versterker. Alleen mijn effectentroep is nog bagger. :-( Ondanks de hoge uitgaven.

Anyway.....suc6 dr mee

Vinni

LordRiffenstein
23 juli 2004, 12:54
En hoe verhoudt hij zich tov je NICE?

De NICE klinkt ronder. smoother. meer jazzy en is eigenlijk niet helemaal wat ik zoek. Dat ontdek je natuurlijk pas na een tijdje als je een gitaar laat bouwen. De NICE is een heel goeie, lichte gitaar maar ik hou toch meer van het edgy van een tele zoals de VD Haar of mijn Fender.

LordRiffenstein
23 juli 2004, 12:57
Hoe zit dat met dat topic "Het einde is in zicht"? :-D :-D :-D

Ik probeer toch steeds meer hetgeen ik al heb te perfectioneren en niet telkens nieuwe apparatuur aan te schaffen....
Met deze uitspraak kan je me waarschijnlijk deze week al weer straffen!
hahaha....zo gaat dat :-D

Met een HEEL straffe verrekijker zie ik het einde maar het komt niet echt dichterbij moet ik zeggen :-D

Mijn versterkers en rack heb ik geperfectioneerd voor wat ik nodig heb. Dus kan ik dan weer meer focussen op gitaartjes :D en vandaar ook dat ik de PRS en NICE verkoop omdat ze niet helemaal voldoen aan wat ik wil/nodig heb.

slayurrr
23 juli 2004, 13:05
Lelijke kleur, lelijk model etc.... Maar ik hoop dat je er veel plezier mee zult beleven, have fun with it lol.

PeArLjAm
23 juli 2004, 13:37
Lelijke kleur, lelijk model etc.... Maar ik hoop dat je er veel plezier mee zult beleven, have fun with it lol.

anders houd je je bek een keer dicht mongooltje

PeArLjAm
23 juli 2004, 13:38
O en trouwens LordRif, mooie tele! Daphne blue is ook een van mijn favoriete Fenderkleuren 8-)

slayurrr
23 juli 2004, 13:41
Lelijke kleur, lelijk model etc.... Maar ik hoop dat je er veel plezier mee zult beleven, have fun with it lol.

anders houd je je bek een keer dicht mongooltje

Mag ik mijn echte mening dan niet geven?

Oké overnieuw:

Mooi ding echt een supergitaar..... 8-) :cool:

Quink
23 juli 2004, 13:41
Geweldige kleur, erg mooi model. Alleen, maar dat is persoonlijk, bij Daphne blue vind ik een maple toets mooier.

imlikeajungle
23 juli 2004, 13:58
ERG mooi ding! ik hou niet echt van tele's maar vind deze echt héél mooi!
njoy!

Annuh
23 juli 2004, 14:15
Haha ja ik vind het model van een tele ook niet zo mooi...hoewel ik er wel 1 overweeg aan te schaffen :wink: Alleen dan wel in baby roze...maar dat is vast een vrouwen tikje :D

bert k
23 juli 2004, 14:18
Haha, ga dan maar sparen voor de Telecaster Paisley, das een echte meidengitaar :D

http://www.philbrodieband.com/1968FENDERpaisleytelecasterB.jpg

robzilla
23 juli 2004, 14:29
Lelijke kleur, lelijk model etc.... Maar ik hoop dat je er veel plezier mee zult beleven, have fun with it lol.

Post jij je grafgear es, ipv altijd andere mensen hun gear af te zeiken.

Ontopic: Mooie Tele Riff, Ik moet ook nog es naar vd Haar. Weet jij toevallig of die de Zvex NanoHead op voorraad heeft staan?

roppie
23 juli 2004, 14:48
Lelijke kleur, lelijk model etc.... Maar ik hoop dat je er veel plezier mee zult beleven, have fun with it lol.

anders houd je je bek een keer dicht mongooltje

Mag ik mijn echte mening dan niet geven?

Oké overnieuw:

Mooi ding echt een supergitaar..... 8-) :cool:

opnieuw..... :D

maar mooi ding hoor! daphne blue vind ik ook 1 van de mooiste fender kleuren (samen met fiesta red :P ) veel plezier ermee!

Javaca
23 juli 2004, 14:59
Wow wat een prachtig ding!
Daphne deep blue is een van de mooiste kleuren die een telecaster kan hebben.
Ik krijg hier een spontane gasaanval van, goed dat ik geen geld heb.

http://home.planet.nl/~cappe104/Esquire/10.jpg

slayurrr
23 juli 2004, 15:15
Lelijke kleur, lelijk model etc.... Maar ik hoop dat je er veel plezier mee zult beleven, have fun with it lol.

Post jij je grafgear es, ipv altijd andere mensen hun gear af te zeiken.

Ontopic: Mooie Tele Riff, Ik moet ook nog es naar vd Haar. Weet jij toevallig of die de Zvex NanoHead op voorraad heeft staan?

Ik zeik niet af, ik geef mijn eerlijke mening. Ik vind 'm gewoon lelijk, so what? Dat zal jullie voor de rest toch niet interesseren, ik wilde alleen ff mijn mening erover kwijt.

En ik post mijn gear pas als ik er zelf tevreden over ben.

LordRiffenstein
23 juli 2004, 16:11
Lelijke kleur, lelijk model etc.... Maar ik hoop dat je er veel plezier mee zult beleven, have fun with it lol.

Komende van jou vind ik dit het beste compliment dat ik in jaren gekregen heb! :razz:

LordRiffenstein
23 juli 2004, 16:14
Tja Daphne Blue, ik vond het vroeger niks tot ik het met mijn eigen ogen zag en nu vind ik het gewoon erg mooi. Aangezien ik al een tele met maple hals heb, wou ik nu wel eens eentje met rosewood, vandaar past de Haar tele dus perfect in het plaatje.

Ik denk dat Erik een Nanohead heeft maar ben niet zeker maareuh, er langs gaan is erg slecht voor je portemonnee. :-?

slayurrr
23 juli 2004, 16:20
Lelijke kleur, lelijk model etc.... Maar ik hoop dat je er veel plezier mee zult beleven, have fun with it lol.

Komende van jou vind ik dit het beste compliment dat ik in jaren gekregen heb! :razz:

:)

ieme
23 juli 2004, 16:44
Ey yoeri, zoals we het al ZO VAAK op msn over de vd haa gear gehad hebben... t is gewoon goed! ik heb de lp junior van erik gehad en nu een strat met hum bij de brug... Topding!
Ik wil op den duur nog een strat en tele er bij van vd haar...
Net erik weer met wat pedalengas gebombardeerd!

robzilla
23 juli 2004, 16:48
Tja Daphne Blue, ik vond het vroeger niks tot ik het met mijn eigen ogen zag en nu vind ik het gewoon erg mooi. Aangezien ik al een tele met maple hals heb, wou ik nu wel eens eentje met rosewood, vandaar past de Haar tele dus perfect in het plaatje.

Ik denk dat Erik een Nanohead heeft maar ben niet zeker maareuh, er langs gaan is erg slecht voor je portemonnee. :-?

Ja, ik moet er maar aan geloven :P

Waar zit erik eigenlijk, op zijn site kan ik het niet vinden iig (Of ik kijk weer eens scheef ;) ). Kan je alleen op afspraak langsgaan of ook gewoon?

ieme
23 juli 2004, 16:51
Waar zit erik eigenlijk, op zijn site kan ik het niet vinden iig (Of ik kijk weer eens scheef ;) ). Kan je alleen op afspraak langsgaan of ook gewoon?

IJselstein bij utrecht, je kan alleen op afspraak komen omdat hij (nu nog) de zaak aan huis heeft... Echt de ruimte om te testen is er dus niet! ff met zn 2en de kelder in en je kan je kont niet keren tussen de vele spullen! (daarom ook op afspraak want de meeste amps en cabs staan in een opslagloods) maar hij heeft een nieuw pand gekocht (vlakbij zn huis) waar hij een plaats heeft om EN te bouwen EN te demonstreren EN zn spullen kan stallen

robzilla
23 juli 2004, 17:31
Thnx!

Ik zal es kijken wanneer ik tijd heb en hem een mailtje sturen :)

Annuh
23 juli 2004, 19:53
Haha, ga dan maar sparen voor de Telecaster Paisley, das een echte meidengitaar :D

http://www.philbrodieband.com/1968FENDERpaisleytelecasterB.jpg

Aan die dacht ik dus ook en dan wil ik ze wel alle 3 aan mijn muurtje hebben hangen! :D :wink: lijkt me echt kicke!
Just keep believing that I´m going to win the Lotto :lol:

http://www.electricguitar.50megs.com/2004/fentelpa.jpg
http://www.electricguitar.50megs.com/2004/fpaisley2.jpg
http://www.electricguitar.50megs.com/2004/DSCN0264.jpg

ieme
23 juli 2004, 20:04
Thnx!

Ik zal es kijken wanneer ik tijd heb en hem een mailtje sturen :)
Bellen is beter, hij reageert vaak vrij laat...

Sir Peckerkäse
23 juli 2004, 20:30
gaaf, veel plezier ermee

InternEd
23 juli 2004, 20:37
Hoi,

Da's een hele mooie tele. :o
En met 't geluid zal 't wel snor zitten, want over van de haars hoor ik alleen maar goeie verhalen.
Soundclipje binnenkort?

Groeten, Ed.

Anders Destium
23 juli 2004, 20:52
Gefeliciteerd :)

Ik ben niet zo'n teleman, maar dat behoeft geen uitleg geloof ik...

BLOK182
23 juli 2004, 21:14
Gefeliciteerd Youri, ziet der echt goed uit, ik zal over een tijdje eens bij Erik langsgaan :D

LordRiffenstein
23 juli 2004, 21:33
Hoi,

Da's een hele mooie tele. :o
En met 't geluid zal 't wel snor zitten, want over van de haars hoor ik alleen maar goeie verhalen.
Soundclipje binnenkort?

Groeten, Ed.

Thanks Ed, binnenkort clipjes uiteraard!

LordRiffenstein
23 juli 2004, 21:34
Gefeliciteerd :)

Ik ben niet zo'n teleman, maar dat behoeft geen uitleg geloof ik...

De wijsheid komt nog wel :razz:

Bedankt!

Anders Destium
23 juli 2004, 23:02
Ik moet zeggen dat het design me steeds minder gaat tegenstaan (maar dat is meer de gewenning denk ik) :wink: Misschien laat ik nog wel eens een mahonie neck-thru tele bouwen met een mooie quilt erop (en een floyd, om te pesten) :D

srv-man
23 juli 2004, 23:20
Hey Yoeri,

Gefeliciteerd met je aanwinst, ziet er goed uit! Hoe verhoudt deze tele zich nu ten opzichte van je favoriete USA tele?

Grtz, Theo

bert k
23 juli 2004, 23:30
Gefeliciteerd :)

Ik ben niet zo'n teleman,
Telemann was een Duitse componist, lang geleden...

LordRiffenstein
24 juli 2004, 10:10
Hey Yoeri,

Gefeliciteerd met je aanwinst, ziet er goed uit! Hoe verhoudt deze tele zich nu ten opzichte van je favoriete USA tele?

Grtz, Theo

Bedankt Theo! Wel, ze klinken toch behoorlijk anders. De VD Haar klinkt meer open en iets minder jazzy, meer bite aan de neck en is pure twang en bite op de brug. Het spel comfort is bijna identiek, de Haar weegt wat minder dus das ook leuk. Bij het vergelijken bij VD Haar dacht ik onmiddellijk dat de Haar Tele de perfecte aanvulling was voor de Fender, net wat ik wou. Wat me vooral aansprak in de Haar is de openheid van de toon en de sustain.

ieme
24 juli 2004, 12:28
Goh, vd haar gitaren worden nog populair hier! hahaha..
Nah t zijn gewoon goeie gitaren, t zijn voornamelijk gitaren voor mensen die van oude fenders houden...

gjlp
24 juli 2004, 12:42
Aan die dacht ik dus ook en dan wil ik ze wel alle 3 aan mijn muurtje hebben hangen! :D :wink: lijkt me echt kicke!
Just keep believing that I´m going to win the Lotto :lol:

http://www.electricguitar.50megs.com/2004/DSCN0264.jpg

Toch vind ik dat pink paisley helemaal niet verkeerd (en dat bedoel ik op de meest heterosexuele manier die je je kunt voorstellen :)). Zeker op die strat.


Maar erg mooie telecaster LordRiffenstein. Heb mijn tele weggedaan, en heb hier toch wel een beetje spijt van, maargoed. Mag ik vragen wat hij je gekost heeft?

LordRiffenstein
24 juli 2004, 12:48
Maar erg mooie telecaster LordRiffenstein. Heb mijn tele weggedaan, en heb hier toch wel een beetje spijt van, maargoed. Mag ik vragen wat hij je gekost heeft?

Thanks, de prijs staat ook op de site van VD Haar, 1275 maar das zonder koffer.

Aca Ilic
25 juli 2004, 11:42
Proficiat met je plankje!
Ik kan alleen zeggen dat je geen spijt van zal krijgen , want Haar maakt geweldige instrumenten.
mvg
Alex

nocaster
25 juli 2004, 21:10
He Lord Riff, wat een grap, ben net terug van vakantie en lees over je nieuwe aanwinst, Erik heeft 2 van die Daphne Blue teles gemaakt in de zelfde periode.
Heb ze allebei gespeeld, dus broertje staat hier dus !!!
Is en mooie aanvulling op mijn Nocaster, brutaler en meer Twang !!!!!!!!!

LordRiffenstein
26 juli 2004, 07:26
He Lord Riff, wat een grap, ben net terug van vakantie en lees over je nieuwe aanwinst, Erik heeft 2 van die Daphne Blue teles gemaakt in de zelfde periode.
Heb ze allebei gespeeld, dus broertje staat hier dus !!!
Is en mooie aanvulling op mijn Nocaster, brutaler en meer Twang !!!!!!!!!

Thanks nocaster, Erik maakt inderdaad zeer goede gitaren!

Chiel
26 juli 2004, 12:35
Vet!

. . . Leendert Haaksma, Rob Winter, Lord Riff :D

Dit is wel een echte vintage plank. Toch? Eigenlijk ben ik meer op zoek naar een superstrat a'la Steve Lukather, maar wat dat betreft komt Robbie Winter ook al redelijk in de buurt :) . Wat denk jij Lord Riff, is't voor mij enigszins verstandig om eens een 'Van de Haar' Strat aan de tand te voelen?

LordRiffenstein
26 juli 2004, 13:21
Vet!

. . . Leendert Haaksma, Rob Winter, Lord Riff :D

Dit is wel een echte vintage plank. Toch? Eigenlijk ben ik meer op zoek naar een superstrat a'la Steve Lukather, maar wat dat betreft komt Robbie Winter ook al redelijk in de buurt :) . Wat denk jij Lord Riff, is't voor mij enigszins verstandig om eens een 'Van de Haar' Strat aan de tand te voelen?

Ja een echte vintage plank maar ik weet zeker dat Erik een perfecte superstrat kan bouwen, ik wil er voor me zelf ook eentje. Goeie trem, locking tuners, SSH met Suhr pickups!

Chiel
26 juli 2004, 13:38
Zullen we een 'twee halen en ieder lekker weinig betalen' deal maken dan! :D . Ben serieus op zoek.

LordRiffenstein
26 juli 2004, 13:52
Zullen we een 'twee halen en ieder lekker weinig betalen' deal maken dan! :D . Ben serieus op zoek.

Zoals je kan zien aan mijn sig, eerst wat spulletjes verkopen en dan ga ik zeker voor een Strat van Erik! :-D

Mitch
26 juli 2004, 13:55
Je verkoopt je Thinline :o :-? :???: :-? :o

LordRiffenstein
26 juli 2004, 14:00
Je verkoopt je Thinline :o :-? :???: :-? :o

Interesse? :D

Arnie
26 juli 2004, 14:38
Dan had jij zeker net de laatste Tone press :(

Ik had m dinsdag na z'n vakantie aan de lijn en ze waren allemaal op! :) Hij verwacht een dezer dagen weer een zending binnen te krijgen, dus... nog even geduld.

Gave gitaar trouwens, vind deze mooier dan die NICE tele.

LordRiffenstein
26 juli 2004, 15:32
Dan had jij zeker net de laatste Tone press :(

Yup :D

nirvana
26 juli 2004, 15:41

nirvana
26 juli 2004, 15:42
wat is het adres van de van de haar site?

LordRiffenstein
26 juli 2004, 16:58
wat is het adres van de van de haar site?

http://www.haarguitars.nl/

Mitch
26 juli 2004, 20:13
Je verkoopt je Thinline :o :-? :???: :-? :o

Interesse? :D

Absoluut niet, maar het verbaast me wel. Tell us more.

gerrekat
26 juli 2004, 21:25
Ooopps gemist!


Niet mijn fav model Yoeri maar heel erg gefeliciteerd ziet er zeker niet verkeerd uit!

LordRiffenstein
27 juli 2004, 00:14
Absoluut niet, maar het verbaast me wel. Tell us more.

Tja, tis niet helemaal wat ik zoek, ik zoek meer een typische tele-klank en dat heeft die Thinline niet. Vet klinkende gitaar maar toch niet mijn ding.