PDA

View Full Version : jcm2000 dsl vs tsl



punkydude
23 juli 2004, 04:54
Hallo

Ik snap niet echt wat het grote verschil is tsn deze 2amps :oops: Buiten dat de tsl way meer knopjes heeft :lol:

Is er eigenlijk een echt verschil in klank tsn deze 2??

Greetz
Davy

zjanke
23 juli 2004, 07:22
Ik heb zelf een TSL602. Volgens sommigen klinkt deze niet zo goed als een DSL, omdat er een printplaat meer inzit. Ik kan zelf het verschil niet horen, maar wellicht dat we op het belgische ampfest de proef eens op de som kunnen nemen :-D

Baker
23 juli 2004, 08:50
DSL = Dual single lead
TSL = Driple single lead.

Oftewel de DSL heeft 2 kanalen, de TSL 3

Ik weet niet hoe het precies zit, maar het tweede kanaal zal van de DSL zal kwa klank wel ergens tussen de klank van kanaal 2 en 3 van de TSL liggen.

Hoewel ik mij idd ook heb laten vertellen dat een DSL gewoon mooier klinkt.

imlikeajungle
23 juli 2004, 09:42
DSL = Dual single lead
TSL = Driple single lead

Driple :-D

Ik heb beiden al getest en vind een DSL ruk, en een TSL beter. Al gaat het dan enkel over de tops, de combo's heb ik nooit getest. En beter klinken OMDAT er een extra printplaat inzit lijkt me verdacht veel op purisme te lijken... Gewoon ff lekker testen!

Guinness
23 juli 2004, 10:00
Kom op man, een Marshall met zoveel knopjes ziet er toch niet uit. :razz:

andoni
23 juli 2004, 10:37
Ik vind persoonlijk de DSL wat warmer en voller klinken, maar misschien ligt dit aan mij, ik wist zelfs niets van die extra printplaat.

Baker
23 juli 2004, 11:55
DSL = Dual single lead
TSL = Driple single lead

Driple :-D


ehh.. Trippel :razz:

AART
23 juli 2004, 12:03
[quote="imlikeajungle"][quote=mbakker75]DSL = Dual single lead
TSL = Driple single lead

het is nog altijd triple super lead :-?

Baker
23 juli 2004, 12:26
[quote=imlikeajungle][quote=mbakker75]DSL = Dual single lead
TSL = Driple single lead

het is nog altijd triple super lead :-?

nee hoor, het is driple! :roll:

andoni
23 juli 2004, 14:00
nee hoor, het is driple!

Oei dan heeft mijn DSL100 dus 3 kanalen : :lol:

Verdorie waar zouden ze dat 3e knopje verstopt hebben... :wink:

gibls6
23 juli 2004, 18:41
Ik heb de combo (tsl122) en ben er dik tevreden over. Goede sound, veel afstelmogelijkheden, en inderdaad als 5 knoppen het maximum is wat je kunt behappen, dan moet je hier niet aan beginnen het vergt het nodige uitzoekwerk om je eigen instellingen te vinden.

Minpunt is m.i. het ontbreken van een mastervolume, nu moet je per kanaal het volumeniveau afstellen en als je een tikje hoger wil met je volume, dan moet je alle kanalen separaat instellen (los dit op door de amp op een te hoog volume te zetten en op de gitaar de volumepot halverwege te zetten, kan dan alle kanten op).

Het clean kanaal heeft overigens mijn voorkeur, daarna de lead, het crunch kanaal vind ik zelf wat minder qua geluid, maar dat is mijn mening. In combinatie met wat effectpedaaltjes zijn de mogelijkheden echt oneindig!

RRRobin
23 juli 2004, 18:43
nee hoor, het is driple!

Oei dan heeft mijn DSL100 dus 3 kanalen : :lol:

Verdorie waar zouden ze dat 3e knopje verstopt hebben... :wink:

lolll :lol: :lol: :lol:

maar dsl401 heeft tog 3 kanale btw? :???:

hmm maar dat 3de kanaal is wel alleen boost geloof ik :roll:

zjanke
23 juli 2004, 21:24
Minpunt is m.i. het ontbreken van een mastervolume, nu moet je per kanaal het volumeniveau afstellen en als je een tikje hoger wil met je volume, dan moet je alle kanalen separaat instellen (los dit op door de amp op een te hoog volume te zetten en op de gitaar de volumepot halverwege te zetten, kan dan alle kanten op).

Het clean kanaal heeft overigens mijn voorkeur, daarna de lead, het crunch kanaal vind ik zelf wat minder qua geluid, maar dat is mijn mening. In combinatie met wat effectpedaaltjes zijn de mogelijkheden echt oneindig!

Mijn 602 heeft wel een master, is inderdaad wat makkelijker dan steeds elk kanaal te moeten afstellen.
Overigens ben ik het wel met je eens dat het crunchkanaal het minste is, maar nog steeds wel Marshall natuurlijk 8-)

[off topic] vanmiddag even een probleempje met de switch van mijn gitaar laten oplossen en even getest op een Engl-top/Peavey 4*12, wat komt daar een bagger herrie uit, zelfs nadat ik er wel middentonen had ingedraaid :-? [/off topic]