PDA

View Full Version : een ander probleem dan GAS



Flatcat
22 juli 2004, 21:07
Ik ben zo slecht bezig... Heeft iemand DIT nog:

Na met de Diezel VH4 gespeeld te hebben wil ik steeds meer en meer die low en die luide bassige tonen. Gewoon even die E naar D detunen en heavy shit spelen.

De eerste dag op m'n brunetti vond ik dat ie echt zwaar klonk maar de tweede dag vond ik hem al veel zwakker. Toen ik hem vergeleek met de Dual Rectifier leek die echter even luid.

Als hij naar mijn standaard stil stond (maar eigenlijk wel op gig volume)dan klonk ie wel bassig en zwaar maar niet luid genoeg, dus up die volume knop, tot op het punt dat ie net niet overdreven feedbackt..

Het verschil tussen mijn marshall 9100 en onze gitarist z'n rectifier was frappant, maar nu ik een gelijkaardige amp als de rectifier heb wil ik weeral dat ietsje meer...

Ik vrees dat deze "ziekte" mijn oren naar de knoppen zal helpen!

Akira
22 juli 2004, 21:12
Uhm, je hebt een 120 watt buizenversterker gekocht.
Ik heb dezelfde als jij, en ik vind het geluid op laag volume al acceptabel.
Maar, als je hem lekker openzet, word het toch wel een stuk beter...
Had je dus beter die 60 watt versie kunnen kopen?
ps, wat voor cab heb je eronder staan?

Quink
22 juli 2004, 21:13
Ik ben zo slecht bezig... Heeft iemand DIT nog:

Na met de Diezel VH4 gespeeld te hebben wil ik steeds meer en meer die low en die luide bassige tonen.

Heb je al een basgitaar overwogen? :-D

Flatcat
22 juli 2004, 21:31
Uhm, je hebt een 120 watt buizenversterker gekocht.
Ik heb dezelfde als jij, en ik vind het geluid op laag volume al acceptabel.
Maar, als je hem lekker openzet, word het toch wel een stuk beter...
Had je dus beter die 60 watt versie kunnen kopen?
ps, wat voor cab heb je eronder staan?


Je snapt me niet goed denk ik.. Hij klinkt net wel goed op laag volume en op hoger (wat voor ieder normaal mens als luid aanzien wordt) klinkt ie ook super. Maar die OOMPH die je in je benen voelt als je voor je box staat, dat werd ik zo gewoon zodat ik alsmaar luider wil gaan, waardoor de amp gewoon niet meer goed klinkt.

Kun jij bv. gain van de xlead op 3 zetten en de channel volume en poweramp volume op meer dan 12u? Want dat is het maximum dat ik kan gaan voor hij immens begint te squaken.

Ik testte hem op marshall 1960a, diezel 2x12 vintage 30's en rectifier 4x12 cabinet...

Akira
22 juli 2004, 22:54
Kun jij bv. gain van de xlead op 3 zetten en de channel volume en poweramp volume op meer dan 12u? Want dat is het maximum dat ik kan gaan voor hij immens begint te squaken.


Met gemak.
Ik heb tijdens het oefenen bij de XLead mijn gain op 6, het channel volume op op 5 en het poweramp volume op 6.
Geen problemen met piepen hoor.
Tijdens de laatste oefensessie vroeg ik aan de drummer waarom hij opeens dubbele bass gebruikte in een nummer, maar hij zei dat dat helemaal niet zo was.
Bleek dat ik mijn eigen palm-mute voelde in mijn buik.

(ik draag overigens gehoorbescherming :-D )

Flatcat
22 juli 2004, 23:17
Wow, eerst even checken of we niet naast mekaar praten hé:

Op een schaal van 0 tot 10 heb ik het over gain op 6/7 en channel volume en poweramp volume op 5. Alles daarna lijkt me toch serieus te beginnen piepen van het moment dat je stopt met spelen.

Heb jij dat niet dan? Weird... aan wat kan dat liggen? En op welke box speel je?

Akira
22 juli 2004, 23:34
Wow, eerst even checken of we niet naast mekaar praten hé:

Op een schaal van 0 tot 10 heb ik het over gain op 6/7 en channel volume en poweramp volume op 5. Alles daarna lijkt me toch serieus te beginnen piepen van het moment dat je stopt met spelen.

Heb jij dat niet dan? Weird... aan wat kan dat liggen? En op welke box speel je?

Uhm....je doet erg vaag...
Noem nou gewoon de nummertjes die op je amp staan, dat is tenminste duidelijk...
Maar dat doe je nu dus ook.
Als die setting niet zwaar genoeg is voor je, had je misschien toch een andere amp moeten kopen.
Powerball misschien?
Ik vind het ruig genoeg hoor.

skabouter
22 juli 2004, 23:41
Flatcat: het kan ook aan je pups liggen.............
ik heb dat piepen ook met mijn dragon, en al bij VEEL lagere volumes dan dat jullie hierover hebben. mischien sta je toch te dicht bij, en feedbacken je pu`s snel......................wat voor gitaar heb je trouwens ?

en over je luxeprobleem: Dat heb ik ook :D
tis idd vrij irritant........ik heb net een Framus Dragon van bijna 1800 euro gekocht, en ik ben er erg blij mee. maar ik zit nu alweer verder te kijken enzo...........ERG HE ? ik vond gas altijd wel leuk enzo. maar nu word het irritant, ik ben bang dat ik steeds maar verder ga. het is echt een ziekte dan.................en ik vind ook dat ik nog helemaal niet goed kan spelen. schaam me vaak een beetje, met al die mooie spullen, en dan lang niet goed spelend :oops:

Flatcat
23 juli 2004, 02:42
Dat is nou net het gekke Akira, ik héb die zware shit niet nodig, enkel wanneer ik op mezelf speel.

Die brunetti is redelijk perfect voor wat ik speel (melodische punkrock).

Een sick oplossing voor m'n probleem is: de extreemste high gain amp kopen, zodat ook al ben ik na enkele weken die extreme gain en volume gewoon, ik steeds weet dat er eigenlijk niets zwaarders bestaat! :lol:

Maar dan is de vraag daar: wil ik de Diezel Herbert/VH4 of Bogner Uberschall?

Ik doe in ieder geval m'n Brunetti niet weg, love it. Ook al heeft de rectifier nét iets meer bassige punch, de sound is echt wel beter.

@skabouter: ik heb een Gibson SG met duncan distortion en een Nighthawk met LP Custom pickups. Die Nighthawk moet wel de deur uit. (aangezien ik een tweede amp wil --> m'n marshall jmp1+9100 doe ik nog weg dus)

Akira
23 juli 2004, 03:17
Met alle respect Flatcat, wil je hem dan niet hebben enkel voor de heb?
Ik bedoel, net zoals ik 5 gitaren heb terwijl ik er maar 3 ofzo nodig heb, maar gewoon omdat ik ze wou hebben, wil jij misschien een "zwaardere" amp alleen maar omdat er een "zwaardere" bestaat?
Denk je niet dat je dan na verloop van tijd uitgekeken raakt op die zware amp?

Toaster
23 juli 2004, 09:24
ik heb nog nooit op een brunetti of op een diezel gespeeld.

Maar ik weet wel dat als ik mijn speakerdemping op mijn Koch op Ultra low zet en ik gebruik mijn tele of mijn classic dat ik dan (zeker bij het derde kanaal), heel veel problemen met de buren ga krijgen als ik mijn preamp volume op 6/7 zet en mijn eindversterking dan boven de 2,5 uit laat komen.

Echt waar en dan speel ik op een 2x12 closed cabinet. Dussss.... mogelijkheden zat met de powertone (II) om je broekspijpen te laten wapperen.

Ik weet niet of je deze amp al wel eens hebt gebruikt/getest. Maar je hoeft het niet perse zo super exotisch te zoeken als je een relatief goedkope high gain broekspijp wapper amp uit de hollandse klei kan proberen.

Alain
23 juli 2004, 09:35
Maar dan is de vraag daar: wil ik de Diezel Herbert/VH4 of Bogner Uberschall? antwoord : Natuurlijk

Powerball misschien? :dance:

Eigenlijk denk ik dat je nog wat moet tweaken aan die Brunetti. Persoonlijk heb ik er nog nooit op gespeeld, maar ik denk dat je met je equaliser toch wel ergens in de buurt van andere high-gain bakken moet kunnen komen.

Mithrandir
23 juli 2004, 10:00
Pfffff......wat een walgelijk luxe probleem, het gaat zeker voor de wind met flatcat.

Flatcat
23 juli 2004, 11:38
@ Akira: tuurlijk, net zoals 95% op dit board hier? :P

@ Mithrandir: Ik kon maar niet kiezen tussen de Diezel en Bogner (ik wilde echt één van de twee) en daarom verkoop ik m'n marshall rack. De brunetti is eerder een toevalligheid, ik heb namelijk een artist deal met hen maar wou er niet over opscheppen. Ik ben een student en heb zeker niet veel extra geld. Sorry als ik hiermee je ogen uitsteek.

RRRobin
23 juli 2004, 11:39
Ik ben zo slecht bezig... Heeft iemand DIT nog:

Na met de Diezel VH4 gespeeld te hebben wil ik steeds meer en meer die low en die luide bassige tonen.

Heb je al een basgitaar overwogen? :-D

:-D :-D :-D

Mithrandir
23 juli 2004, 11:42
@ Akira: tuurlijk, net zoals 95% op dit board hier? :P

@ Mithrandir: Ik kon maar niet kiezen tussen de Diezel en Bogner (ik wilde echt één van de twee) en daarom verkoop ik m'n marshall rack. De brunetti is eerder een toevalligheid, ik heb namelijk een artist deal met hen maar wou er niet over opscheppen. Ik ben een student en heb zeker niet veel extra geld. Sorry als ik hiermee je ogen uitsteek.

Nee man, je steekt mijn ogen niet uit :D Vind alleen dat mensen wel eens doorslaan wat betreft het aanschaffen / de drang naar nieuwe gear....

Flatcat
23 juli 2004, 11:47
Dat mag je zeker zijn, ik zeg het al 3 dagen tegen m'n vriendin en beste vriend. Daarom dat ik hier probeerde een oplossing te vinden ervoor!

(shit is "iemands ogen uitsteken" weer zo'n typisch belgische uitspraak?)

Mithrandir
23 juli 2004, 11:49
Hmmm volgens mij niet, dat betekent toch dat je loopt te pochen met wat je hebt?

MightyMike
23 juli 2004, 11:51
Ik geef Mithrandir deels gelijk....

Er is niets mis met streven naar het perfecte geluid, maar de grens tussen GAS en koopziek is soms heel scherp... Zowat iedere gitarist wil af en toe wel eens een nieuwe gitaar of versterker, maar het moet een beetje redelijk blijven...

Aan de andere kant zit dit forum vol met mensen die aan het vrouw-tijdens-de-solden-syndroom lijden, en waarom ook niet. Het is tenslotte je eigen bankrekening...

Toaster
23 juli 2004, 11:53
heb je nu al eens nagedacht over een powertone?

Flatcat
23 juli 2004, 12:05
Neej, kijk...

Als jullie na 7/8 jaar op een marshall rack een head willen (en in die tijd daarvoor nooit aan iets anders dachten) en nu een tijdje uitkijkt naar de betere amp, maw je wilt gewoon heel graag een diezel of bogner in de plaats maar bent er nog niet uit, dan wil je die toch gewoon ook heel graag.

Net toen ik de beslissing wilde nemen tussen de Bogner en Diezel bellen ze mij met een niet te onderschatten deal voor Brunetti (een merk dat ik overigens ook hoog aanschreef/aanschrijf).

Ik wil gewoon twee amps, ik moet een reserve hebben voor m'n optredens, als één amp het begeeft dan kan ik door zonder gezichtsverlies te moeten lijden.

Een tweede Brunetti is een optie maar dàt vind ik pas luxe. Als je twee amps hebt is het toch beter om wat extra sounds te hebben, en ik ben nu net op zoek naar die heavy amp (maw een Diezel of Bogner).

Hopelijk begrijpen jullie mij nu meer, het is niet alsof ik hopen cash liggen heb.

Mithrandir
23 juli 2004, 12:33
Ah, joh, je hoeft je toch niet verantwoorden voor wat je koopt, ik kon het gewoon weer niet laten even te zeuren :-)

Ik begrijp nu iig beter waarom je een amp er naast wilt, zeker als je veel optreed is het toch wel handig om wat achter de hand te hebben.

marc_o
23 juli 2004, 13:41
Ik weet niet of je deze amp al wel eens hebt gebruikt/getest. Maar je hoeft het niet perse zo super exotisch te zoeken als je een relatief goedkope high gain broekspijp wapper amp uit de hollandse klei kan proberen.

Zo is het natuurlijk ook, en als je diezelfde Koch aan de andere kant van de oceaan laat horen, dan doet men daar net zo als wij hier over de exclusieve verterkers uit de USA en dergelijke hier.


Maar even on-topic, probeer de herbert maar eens uit, als je met 180 watt buizen nog niet genoeg wappert, dan kan dat kloppen, want dan ben je waarschijnlijk vergeten je broek aan te trekken of hij is zojuist door de herrie van je benen gerukt.

En als je toch een Artist deal hebt (hoe kom je eraan, en wat houdt het in eigenlijk?) dan haal je toch de hele serie Brunetti's? Heb je verscillende geluiden genoeg lijkt me zo.

Alain
23 juli 2004, 13:48
Ik ben een student en heb zeker niet veel extra geld.
Nog altijd? Ik ben al 5 jaar afgestudeerd :lol: Of alweer :wink:

Ik denk dat het geen kwestie is van geld of geen geld. Als gitarist zoek je altijd naar "de ultieme klank"
En dan wil je de (dure) beste amps-gitaren-fx voor dat super geluid, die als het goed is in je hoofd zit.

Ik heb ook pas een Digitech-Marshall rack verkocht. Goeie klank maar niet "het".
G-major voor fx... goed, maar niet naast de G-force...
Marshall, goed, maar niet naast een Engl powerball of Bogner Uber

En zo krijg je GAS! :razz:

Flatcat
23 juli 2004, 14:16
@ Marc: Idd, ik zou andere brunetti amps kunnen aanschaffen maar de XL R-EVO zou moeten de meest heavy amp zijn. Ik ben niet echt een versatile gitarist hoor. Die deal is er gewoon omdat we nogal veel kunnen voorleggen qua tours/airplay/grotere festivals/etc. wat het voor hen interessant maakt hun merk bekender te maken. Ik krijg ze niet gratis maar aan een zeer aantrekkelijke prijs.

@ Alain: tuurlijk ben ik herbegonnen, dat na 6 jaar en met succes, ik ga nu naar m'n laatste jaar maatschappelijk werk.

marc_o
23 juli 2004, 14:46
Heb je dan zelf contact gezocht met Brunetti, of leg eens uit hoe zoiets werkt.

Flatcat
23 juli 2004, 17:29
Okay, lange uitleg speciaal voor jou:

Ik had ooit eens geïnformeerd bij Dunlop om eigen picks te maken (of grote bestellingen te doen) en ik kreeg onmiddellijk van de artist relationsmanager een mail terug die vroeg om een pakketje op te sturen om een artist deal te krijgen (50%). Dat hebben we nu maar nog geen gebruik van gemaakt.

Toen dacht ik: waarom niet naar alle merken een mail sturen? Ik kreeg van een aantal merken mail terug dat ik bij de verdeler van België moest zijn voor eventuele deals (zolang je niet in Amerika bekend bent kunnen enkel je dealers van je land weten of je de moeite waard bent hé).

Zo dus ook met Brunetti. Ik mailde de distributeur en ik moest hem opbellen. We zaten toen net in een studio die nogal hoog aangeschreven staat in België en hij wist toen al direct dat we interessant konden zijn (omdat die studio klant was bij hem).

Vervolgens maak je een endorsement pakket op met daarin een biografie, discografie (op papier en uiteraard op cd erbij), enz. Het is infeite bewijzen waarom het voor dat merk interessant is dat je hun merk bekender kunt maken. Ik deed dat door lijsten voor te leggen van onze optredens (50+ per jaar, buitenland zoals Brazilië, Nederland, Frankrijk, Zwitserland,...) Dan ook een lijstje met grotere bands waarmee je op festivals speelde of voorprogramma's deed (Bad Religion, Sick of it all, Soulfly, Dropkick Murphy's, noem maar op).

Een heel belangrijke is ook het aantal website bezoekers (paar 100 per dag) en sinds kort ook de radio airplay lijsten die we konden voorleggen (Studio Brussel). In Brazilië werden we ook op MTV brazil gedraaid enzo.

Onze newsletter naar onze fans (waar we onderaan hun logo kunnen zetten) telt een 800-tal mensen, een streetteam van 140 leden enzovoort...

Met andere woorden: ALLES wat de moeite waard is om te vermelden, vermeld je.

Dit lukte ons voor Jim Dunlop Products, Brunetti amps en voor onze drummer porkpiedrums (www.porkpiedrums.com).

Heb net naast een esp/ltd deal gegrepen omdat onze cd nog niet uit was in Amerika maar moest contact houden. De meeste Amerikaanse bedrijven doen zelfs de moeite niet om te antwoorden hoor (gibson en fender dan vooral), maar zoals je ziet kàn het lukken als je maar hard genoeg werkt met je band. Succes!

marc_o
23 juli 2004, 17:49
Okay dan,

Prima uitleg en zo te zien gaat het prima met je band ook dus.
Wellicht is het toch het overwegen waard een tweede Brunetti aan te schaffen dan, zeker als Back-up.
Hoeveel geluiden heb je precies nodig dan? Gezien de namen die je noemt, en ik ga ervan uit dat je een beetje in hetzelfde straatje speelt, dan valt het wel mee denk ik met het aantal verschillende sounds...onderschat het geluk van het hebben van 2 dezelfde amps niet...
Affijn, ik wens je veel wijsheid in je besluit.

Akira
23 juli 2004, 19:46
Ben ik toch wel benieuwd naar de site/naam van je band.

BLOK182
23 juli 2004, 21:19
Das Flatcat :-D

Flatcat
24 juli 2004, 03:04
Ben ik toch wel benieuwd naar de site/naam van je band.

Vooral niet benieuwd zijn, dan ben je minder teleurgesteld straks :p

www.flatcatpunk.com

Akira
24 juli 2004, 08:07
Das Flatcat :-D

DOH