PDA

View Full Version : Cort Solo Series: kopen/niet kopen?



Beaver
22 juli 2004, 18:36
Dag allemaal

Ik ben niet zo'n krak in gitaren. Ik oefen al ongeveer 10 jaar op mijn eentje, maar vraag me niet wat je het best koopt. Vandaar dat ik jullie om raad vraag.

Ik zou graag een degelijke gitaar kopen, maar aan een even redelijke prijs. Ik kan deze gitaar (http://www.divebelgium.com/images/Gitaar/) kopen voor 150 euro. Het is een Cort Solo Series.

Geld waard of weggegooid geld?

Graag ook enkele tips waar ik zeker op moet letten bij de aankoop ervan en eventueel tips voor een bijhorende versterker. Zoals ik nu al kon opvangen zou een Cube 30 een betaalbare aanrader zijn (http://www.roland.be/productinfo/productimages/_CUBE30.jpg).

AART
22 juli 2004, 18:48
de cube 30 is zeker een goede aanrader, cort maakt over het algemeen goede gitaren maar over de solo series weet ik niet veel.

Beaver
22 juli 2004, 18:52
Het zou een exemplaar zijn waarvan er niet al te veel gemaakt zijn en dat al een aantal jaren niet meer geproduceerd wordt.

Kunnen jullie in jullie reacties aub ook zeggen waarom wel/waarom juist niet. Dan kan ik op bepaalde dingen letten als ik ze ga bekijken.

Thx!

Diedo
22 juli 2004, 19:38
ik denk dat als je al tien jaar speelt dat je jezelf dan wel eens mag verwennen en gewoon een echt goede gitaar mag kopen, want zeg nou zelf: 150 euro is gewoon erg weinig voor een gitaar...

ik weet verder niet welke stijl je wilt spelen en dergelijke, dus misschien is eht handig om dat eerst op een rijtje te zetten (ook je budget!!!) en dat we je dan een meer gericht advies kunnen geven.

Beaver
22 juli 2004, 20:20
Ik zie mezelf nog altijd eerder als een beginner: iemand die ondertussen vlot is met akkoorden en soms een simpel solootje naspeelt.

Ze hebben me trouwens verteld dat een goede gitaar beslist niet duur hoeft te zijn...

Is de Cort dan toch geen aanrader? Mijn favoriete stijlen: van Dire Straits tot Metallica en de Chili Peppers. Erg uiteenlopend met andere woorden.

Diedo
22 juli 2004, 20:27
Cort maakt zeker goede gitaartjes voor het geld, maar 150 euro is gewoon geen drol om het maar zo te zeggen... maak er twee keer zoveel van en kijk op de 2e hands markt, en er gaat echt een wereld voor je open...
ik zag op de sit van Cort nog een heleboel andere leuke gitaartjes... (G-serie geloof ik...) ik zou zeggen: orienteer je eerst, kijk wat de mogelijkheden zijn en waar je naartoe wilt, en maak dan een weloverwogen keuze.

de cube is trouwens wel een hele aardige versterker; de reacties zijn over het algemeen zeer positief!

Beaver
22 juli 2004, 20:37
De gitaar heeft destijds nieuw $ 400 gekost...