PDA

View Full Version : The Roots: Voorprogramma RCHP 16 juni



Jax
22 juli 2004, 18:07
Wie kan me helpen? Toen ik 16 juni naar de Red Hot Chili Peppers was gegaan in de arena, bestond het voorprogramma uit de Roots en Chicks On Speed. Chicks On Speed vond ik niks, maar de roots verraste me enorm met hun zwaar rockende funk/soul sound. Ze maakte geen gebruik van samples of wat dan ook, alles was live met echte instrumenten. Drum en gitaarspel was ongelofelijk goed. Nu is mijn vraag, wie weet welke nummers ze toen speelde? Erg gekke vraag, maar ik heb overal gezocht alle albums geluisterd, maar ik heb slechts één nummer kunnen herkennen. De rest was op de albums alleen maar echte hip hop, met alleen maar rappen (in vergelijking met het concert waarbij de zanger toch echt wel zong) en samples. Welke liedjes waren het, ik wil het erg graag weten!

hoofd
22 juli 2004, 20:11
The Roots hebben wel een hele zooi albums gemaakt, en nog een zooi samenwerkingsprojecten (met o.a. Erikah Badu), dus misschien dat je gewoon door moet zoeken. Op album vind ik The Roots trouwens ook wel erg sterk :).

Jax
22 juli 2004, 20:48
Zeker, ik vind het alleen erg jammer dat ze op albums toch wel gebruik maken van samples en erg veel rappen, terwijl hun zang en geheel instrumentale begeleding ijzersterk was op 16 juni. Daardoor raakte ik erg geinteresseerd in ze, aangezien ze hun naam eer aan doen, en werkelijk teruggaan naar de roots met echte instrumenten, zonder gadgets en samplers.

The_RockeR13
22 juli 2004, 22:40
Ja ik vond ze ook echt geweldig! Het zijn echt muzikanten wat ik helemaal niet verwacht had van een hiphopband. Die bas echt keigaaf.. maar het toppertje was toch wel die gitaar solo, man wat kan die gast spelen zeg, kreeg er kippenvel van :o . Het leek wel een beetje op gary moore 8-)

Jax
23 juli 2004, 08:06
Ja, die solo deed het'm wel. Je kon gewoon zien dat niemand in het publiek had verwacht dat hij zoiets gewoon zou doen. Ongelofelijk goed was dat.

Robs
23 juli 2004, 19:08
De meeste nummers zijn ongetwijfeld van hun laatste plaat geweest: 'Aphrenology'. Ook vette platen zijn 'The roots come alive' en 'Illadelph halflive'. Even surfen naar www.allmusic.com, zoeken op de roots en de playlists bekijken, zou ik zeggen...

P.S. Heb ze al een aantal keer gezien, lijkt me persoonlijk geen band voor een heel stadion. Bovendien vind ik de roots in een voorprogramma wel wat weinig respect.