PDA

View Full Version : iemand ervaring met de duurdere Epihones? (niet de elites)



andoni
22 juli 2004, 16:41
Met duurdere Epi's bedoel ik EPi's die meer dan 700 € kosten. De specs zien er altijd veelbelovend uit. Ik vraag me ook wel af hoe ze zich verhouden t.o.v. een ESP/LTD EC-400...


In het bijzonder vind ik ook de 'Epiphone Joe Perry Boneyard LP Standard Plus' mooi.

specs en foto:
http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=229&CollectionID=6

iemand daar al op gespeeld? Ik vraag me ook wel af hoe ze zich verhouden t.o.v. een ESP/LTD EC-400...

Matje
22 juli 2004, 16:46
is dat niet een gewone epi les paul met een andere fototop dan?

andoni
22 juli 2004, 16:54
nee deze heeft o.a. Gibson USA Burstbuckers i.p.v. de standaard Epi elementen.

woody
22 juli 2004, 17:04
is dat niet een gewone epi les paul met een andere fototop dan?

heeft niet meteen iets met topic te maken, dus sorry van deze offtopic vraag :oops: , maar zijn de epi les paul's altijd met foto-top dan?

Matje
22 juli 2004, 17:53
is dat niet een gewone epi les paul met een andere fototop dan?

heeft niet meteen iets met topic te maken, dus sorry van deze offtopic vraag :oops: , maar zijn de epi les paul's altijd met foto-top dan?

De "gewone" wel ja. Ik weet niet hoe het met de elites zit.

Maar ontopic: behalve de elementen verschilt die LP toch niks met een gewone epi LP standard?

PeArLjAm
22 juli 2004, 17:59
Hoi andoni.
De duurdere epiphones zijn zeker redelijke gitaren voor het geld. Je moet even een beetje rond kijken, er zitten rotte en minder rotte appels tussen, ik vind zelf de custom wel oke. Maar een tip. Koop niet de Boneyard! Wat een slap aftreksel van het origineel. Die top is echt zo lelijk en ziet er zo nep uit!! Ik heb er gister nog een zien hangen. Gister ook weer de echt boneyard van Gibson gezien, die vind ik dan wel weer heeeel errug tof. Mijn advies, koop een epiphone en plant er burstbuckers in en verpats die epiphone humbuckers voor een paar tientjes. Dan kom je rond dezelfde prijs als de epi boneyard volgens mij. Of spaar door voor een elite, die zijn rond de 900 dacht ik. Die upgrade is het geld wel waard lijkt me.

O btw ik heb geen ervaring met de LTD, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Akira
22 juli 2004, 19:25
er zitten rotte en minder rotte appels tussen

:D

andoni
22 juli 2004, 19:40
een Epi Elite voor 900 €... grapjas :roll:

Casey
23 juli 2004, 11:15
is dat niet een gewone epi les paul met een andere fototop dan?

heeft niet meteen iets met topic te maken, dus sorry van deze offtopic vraag :oops: , maar zijn de epi les paul's altijd met foto-top dan?

De "gewone" wel ja. Ik weet niet hoe het met de elites zit.

Maar ontopic: behalve de elementen verschilt die LP toch niks met een gewone epi LP standard?

Epiphone heeft nog nooit een gitaar gemaakt met Foto Finish , alle tops zijn van een dun laagje fineer .
Vraag het op de Epi forums , mail Epi direct of koop er een en trek hem uit elkaar .
Ik lees dat wel vaker hier maar het is echt bullshit !

andoni
23 juli 2004, 13:51
dacht ik dus ook al, maar in tegenstelling tot sommige mensen zwijg ik ipv verkeerde info te verschaffen als ik van iets niet zeker ben... :wink:

Ik bedoel okay dat je wil helpen dank daarvoor, maar als ik net een prijslijst van Epi in handen heb waarin de goedkoopste Elite 1200 € is, en de meeste (alle Les Pauls dus) nog een stuk duurder, dan begrijp je dat ik van mijn stoel val als iemand zegt dat een Epi Elite voor 900 € te krijgen is, ik begon meteen heel het net af te zoeken naar een dergelijke winkel maar vond het nergens :roll:

Soulflyhigh
23 juli 2004, 13:56
Koop dan gewoon een bloedgeile ESP Ltd EC-1000 8-)

andoni
23 juli 2004, 14:02
was ik ook van plan, maar ik wil even alle alternatieven zien aangezien het nog niet voor meteen is ;)