PDA

View Full Version : Les Paul vraagje



Dude
22 juli 2004, 11:39
Hey, ik had voor de grap mn gitaar effe op gitaarmarktgezet en krijg nu wel heel intressante ruilvoorstellen.

Het is een fender jaguar uit 63. Maar kreeg dus het ruilaanbod voor een Les paul Goldtop met p90 pickups. en een Les paul Classic plus uit 94 ofzo. Maar in nieuwstaat. Hoe de classic klinkt weet ik wel maar hoe klinken p90's in een les paul ? Geschikt voor het zwaardere rockwerk ?

Laat effe wat horen..........

Bart

Carpe Diem
22 juli 2004, 11:49
geen idee

EmgMaster
22 juli 2004, 11:54
zeg dan niks :-D

sorry, ik weet et ook niet, maar schijnt wel goed te klinken, rauw geluid ofzo :???:

Harry
22 juli 2004, 11:56
het blijven single coils natuurlijk.......

EmgMaster
22 juli 2004, 11:58
ja, maar je kunt er wel goed op rocken toch?

AART
22 juli 2004, 11:59
jaguar uit 63 is toch behoorlijk wat meer waard dan een les paul goldtop :-?

fred dons
22 juli 2004, 12:42
die 63 is inderdaad meer waard dan een "gewone" goldtop
(mits origineel, geen refinish en het liefts een customkleur, > eur 2500 )


ik zou hem gewoon te koop laten en van het geld kun je later altijd nog een lp kopen (en hou je geld over voor een pakkie snaren :wink: )

Brutus-Lp
22 juli 2004, 13:34
als je p-90's op een les paul wil horen moet je een PM sturen, of iets dergelijks
het klinkt wel lekker opzich, maar t ruist wel een klein beetje

Dude
22 juli 2004, 19:35
die 63 is inderdaad meer waard dan een "gewone" goldtop
(mits origineel, geen refinish en het liefts een customkleur, > eur 2500 )


ik zou hem gewoon te koop laten en van het geld kun je later altijd nog een lp kopen (en hou je geld over voor een pakkie snaren :wink: )

Hmm het is wel een les paul pro model ? iemand ? hij ziet er mooi uit maar ik wil natuulijk niet ontzettend de boot in gaan. En de classic krijg ik met 300 euro van zijn kant. Op zich ook wel netjes ?

Dude
22 juli 2004, 19:35
die 63 is inderdaad meer waard dan een "gewone" goldtop
(mits origineel, geen refinish en het liefts een customkleur, > eur 2500 )


ik zou hem gewoon te koop laten en van het geld kun je later altijd nog een lp kopen (en hou je geld over voor een pakkie snaren :wink: )

Hmm het is wel een les paul pro model ? iemand ? hij ziet er mooi uit maar ik wil natuulijk niet ontzettend de boot in gaan. En de classic krijg ik met 300 euro van zijn kant. Op zich ook wel netjes ?

PeArLjAm
22 juli 2004, 19:52
p90s kan je inderdaad wel erg mee rocken hoor! LIgt ook aan je amp. Maar ik zou niet voor de classic gaan denk ik. Klinkt toch wat minder dan de LP standard in mijn opinie. Ik zou nog even wachten met ruilen en kijken of er iemand geld wilt geven voor je gitaar. Voor 2200 koop je een nieuwe les paul standard he, vergeet dat niet! :) Zet die jaguar trouwens ook nog even op marktplaats dan staatie op 2 plaatsen, krijg je in ieder geval meer respons lijkt me..

NielDxe
22 juli 2004, 21:37
Ik zou snel ene gibson boven een fender kiezen... maar met een ruil neem je altijd een risico op een vreemd instrument... laat je niet naaien