PDA

View Full Version : Misschien een beetje vaag



Crimson
5 mei 2002, 17:01
Okee, ik ben nieuw in het gitaar spelen. En ik mocht van iemand een acoustische gitaar lenen om te proberen of het mij beviel. Die persoon speelt zelf anderhalf jaar, maar wil mij geen les geven.

Is het moeilijk een ander les te geven of valt dat wel mee. Ikzelf ben een vrij snelle student, dus misschien hebben jullie adviesen.

Overigens wil ik uiteindelijk Elektrisch gaan spelen. Maar gezien ik niet al te veel geld heb wordt dat waarschijnlijk een Aria gitaar. Kan iemand mij daar productieve commentaar opgeven?

Echoes
6 mei 2002, 12:15
Zuid Laren..ha, we stonden er laatst nog met Jukebox in de Gouden Leeuw :smile:

L4A
10 mei 2002, 03:32
Op 2002-05-05 17:01, schreef Crimson:
Okee, ik ben nieuw in het gitaar spelen. En ik mocht van iemand een acoustische gitaar lenen om te proberen of het mij beviel. Die persoon speelt zelf anderhalf jaar, maar wil mij geen les geven.

Is het moeilijk een ander les te geven of valt dat wel mee. Ikzelf ben een vrij snelle student, dus misschien hebben jullie adviesen.

Overigens wil ik uiteindelijk Elektrisch gaan spelen. Maar gezien ik niet al te veel geld heb wordt dat waarschijnlijk een Aria gitaar. Kan iemand mij daar productieve commentaar opgeven?


Dat moeilijk les geven of niet hangt vooral af of je een beetje dezelfde stijl/interesses hebt als je leraar, tenminste als je dus gewoon les neemt bij een particulier en niet bij een school oid.
Ik heb zelf wel eens lesgegeven en het is handig van te voren te weten hoe 't zit met iemands theoretische kennis, hoe het zit met de interesse hiervoor, idem voor de practische vaardigheden, en wat precies je doel is. Dan kun je samen een trajectje uitzetten en gewoon kijken hoe 't gaat!

Wat betreft die Aria: ik heb er zelf ook een paar jaar lang een gehad en op gespeeld, prima om op te leren hoor, maar achteraf had ik wel gewild dat ik sneller over was gestapt op iets anders (ook afhankelijk van je finacien uiteraard :smile: )
Maar om mee te beginnen: prima.
Als je daarna snel het idee hebt dat je er echt verder mee wilt gaan, een betere kopen.