PDA

View Full Version : overdrive gezocht....



Nocki
21 juli 2004, 20:00
Hoi.

bij het intro van "left outside alone"van anastacia komt er in de 5e maat een overstuurde gitaar bij. lekker high gain klinken maar totaal geen dynamiek en attack meer maar gewoon een overcompressed levenloos geluid. het stomme is. ik zoek dat geluid.

heb het vaak gehoord in van die zoom pedaaltjes en zo. maar nu zoek ik het zelf ook. is er een manier om dit geluid te maken met een pedaaltje ofzo? of moet ik dan toch een compressor gebruiken om het geluid helemaal plat te drukken en een noise gate om de attack weg te zuigen???

wel od/distortion pedaal klinkt net zo slecht???


NOcki

Sir Peckerkäse
21 juli 2004, 20:22
misschien eens met de toneknoppen of treble/mid/bass knopjes rommelen

Nocki
21 juli 2004, 20:25
sorry. maar uit mijn versterker alleen maar een mooi dynamisch sprekend geluid. dus met instellingen veranderen krijg ik het niet voor elkaar.

het is ook om af en toe eens als intro te gebruiken of zo. gewoon voor rare dingetjes...

Nocki

Bluesbreaker
21 juli 2004, 20:42
ik heb een mislukte tonebender in elkaar geknutseld, daar komt zon soort geluid uit :-D

Lutz
21 juli 2004, 22:34
voor rommelige partijen gebruik ik altijd een ibanez seventh heaven,


veel bass & bijna geen definitie

Nocki
21 juli 2004, 22:39
toch hoor ik wel definitie in dat nummer. het lijkt wel alsof het signaal overprocessed is. klinkt niet verkeerd. alleen heel erg vlak.

Nocki

Speeddemon
21 juli 2004, 23:09
ik heb t nummer effe gedownload (gewoon speciaal voor jou! zodat ik een beter oordeel kon vellen.... lief he? :razz: )
en
a) t is een hele scherpe distortion met redelijk wat gain
b) idd platgecompressed
c) sterke noisegate erachter

volgens mij moet je met een gemodde Boss DS-1 een end komen. En dan evt een Ibanez CP9 Compressor ervoor, aangezien die t hoog wat aandikt, en de boel dus nog krasseriger kan maken.

Nocki
22 juli 2004, 08:37
Lief van jou dat je speciaal voor mij het nummer hebt gedownload... smak!

het zla dus een combinatie van pedla smoeten worden... ik had nooit mn G-force weg moeten doen....

NOcki