PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar



The Flying Dutchman
21 juli 2004, 16:38
HELP! Ik heb de basis tot gitaarspelen geleerd op een gammele slechtklinkende akoestische gitaar en wou nu een elektrische kopen. Een probleem: ik weet verder niets :oops:

Heeft iemand iets van advies qua type, merk...

bert k
21 juli 2004, 16:46
Ik heb er maar een apart topic van gemaakt, lijkt me beter. Lees ook eens wat verder in deze rubriek. Die vraag is al 1000 keer gesteld namelijk :D

slayurrr
21 juli 2004, 16:48
Hallo The Flying Dutchman, leuk dat je jezelf hebt aangemeld op dit forum, welkom!

Het merk Squier maakt leuke beginnersgitaren, misschien wat voor jou? Of een LAG gitaar van +/- 350 euro is misschien ook wel wat?

Welke kant wil je trouwens op met gitaarspelen?

Nou doeiiiiiiii !

Harry
21 juli 2004, 17:06
waarom ga je geen bas spelen?

en welkom hier!

The Flying Dutchman
21 juli 2004, 17:19
Ik had gedacht aan een yamaha (naar het schijnt goede all-rounders voor beginners, met een laag prijskaartje). En dan had ik het volgende op het oog:

http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/netherlands/10_musical_instruments/30_guitars_basses_amps/60_electric_guitars/10_electric_guitars/10_pac_guitars/90_pacifica_112/index.html

Spijtig genoeg blijf ik met een probleem zitten qua amplifier:
wanneer ik eens pols bij mensen die er wat van kennen of eens rondkijk op dit forum eindigt het gesprek altijd met:
-iedereen begint naamen op te noemen en breekt de andere af
-ze besluiten me iets aan te raden dat onbetaalbaar is :(

Maar om terug te komen bij het begin: is deze gitaar aanvaardbaar voor een beginner als ik?

wietse
21 juli 2004, 17:40
goede keuze beter dan squier , je kan ook eens naar london city , cort of dean gaan kijken allemaal gitaren met een goede prijs kwaliteit verhouding.
samick en richwood maken ook wel acceptabele gitaartjes tenminste de les paul modellen.
maar bij eigenlijk elk merk geldt kies niet het allergoedkooste model dat is vaak niet veel.
en gewoon proberen ,soms speelt en klinkt een cheapo beter dan een dure , zou zowiezo ook effe 2ehands zoeken.
model hangt natuurlijk ook wel af van welke muziek je wilt spelen ,voor metal e.d heb je toch minimaal een humbucker in brugpositie nodig.
squier worden hier trouwens nog wel eens goed genoemd voor maar 1 doel , en wel anale toediening. :-D

Brutus-Lp
21 juli 2004, 17:57
Probeer eens ERG 121 van Yamaha ook.
hij is erg goed, er zit ook een amp bij.

BlackSun
21 juli 2004, 18:15
Die yamaha is zeker goed, heb er laatst 1 bespeeld. Erg fijn gitaartje!!!

Voor amps moet ik toch weer de Roland Cube15 of liever de Cube30 aanraden, nog steeds bij mij de onbetwiste nummer 1 op het gebied vn oefenamps.

imlikeajungle
21 juli 2004, 18:23
wat is je budget eigenlijk? incl amp! en welke stijl speel je voornamelijk?
gebruik de zoekfunctie misschien ns om wat meer te weten te komen, er zijn bijzonder veel gebruikers die deze vraag stellen!

The Flying Dutchman
21 juli 2004, 18:36
Die yamaha is zeker goed, heb er laatst 1 bespeeld. Erg fijn gitaartje!!!

Voor amps moet ik toch weer de Roland Cube15 of liever de Cube30 aanraden, nog steeds bij mij de onbetwiste nummer 1 op het gebied vn oefenamps.

Ik denk dat ik voor de Roland Cube15 zal moeten gaan wegens laag budjet.

Welke stijl ik speel: geen, ik ben maar wat aan het zoeken en proberen, kwestie van de fundering te leggen.

Welke stijl ik wil spelen (graag naar luister met andere woorden). Ook hier
kan ik moeilijk een duidelijk antwoord op geven daar ik naar redelijk uiteengaande dingen luister (Led Zeppelin, tot pink floyd tot oasis, tor RHCP en natuurlijk droge rock ā la the vines, the hives...). Daarom ben ik gaan zoeken naar een all-rounder, en men zegt dat dit er een is...

Budjet: wel, als men het aanraad kan ik gemakkelijk even blijven sparen, maar voor het moment is het zo'n 400 ā 500 €

Plaats waar ik zal proberen het te bestellen: http://www.musicstorekoeln.de

dat is dan alles denk ik...

Diedo
21 juli 2004, 19:44
check www.marktplaats.nl! daar kun je voor 300 euro een heel leuk gitaartje kopen, en dan kun je inderdaad een cube15 of misschien zelfs een cube 30 kopen! staar je niet blind op de cubes, want er is meer! als er ergens in de buurt bij jou een goede gitaarwinkel is kun je daar het een en ander proberen.

Succes!

wietse
21 juli 2004, 19:49
is dit niks voor je?
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/27993.html

ben je gelijk klaar en die yamaha versterkers zijn ook niet verkeerd.
of je koopt alleen de gitaar.

Jollert
21 juli 2004, 19:53
Die cubes zijn idd goed, kheb er zelf ook een. Maar er is ook een microcube die meer effecten heeft dan de cube 15 en evenveel kost, mss moet je die maar effe checken

Sir Peckerkäse
21 juli 2004, 19:58
mijn 15 watt versterker is ook goed, clean, scheurkanaal, treble/mid/bass knopjes, reverb, en dat is het, gelukkig niet van die uitermate kazige effectjes

Bluesbreaker
21 juli 2004, 20:54
iedereen is zo gek op die cubes, maar zo bijzonder vind ik ze eigelijk niet hoor, wel leuke dingetjes maar niet zo bijzonder

probeer iig ook veel andere versterkers

evilpompie
22 juli 2004, 01:57
Yamaha Pacifica 112, no doubt about it, ik ga er binnenkort ook maar eentje halen denk ik. Onlangs zitten spelen op zo'n ding, een supergitaartje.