PDA

View Full Version : Attn Diezel gebruikers



Flatcat
21 juli 2004, 14:10
Kunnen jullie mij de (beste) prijs geven van Diezel Herberts en VH4?

Wat is het grote verschil tussen de twee (de VH4 heb ik uitgebreid getest).

Alvast bedankt!

BLOK182
21 juli 2004, 20:24
Beste prijzen die ik ken zijn bij Beyers, VH4 (mono) 2450 en Herbert 2750.

RRRobin
21 juli 2004, 22:49
bij feedback staan ze voor in de 3000 euris als ik me nie vergis :O das nog een prijsverschil

Flatcat
21 juli 2004, 22:49
Klinkt al goed, en heb je ze kunnen testen?

Ik ben vooral op zoek naar commentaren van die herbert eigenaars?

asesino
21 juli 2004, 23:11
check ook de reviews op HC soms zitten er nog kritische tussen :)

BLOK182
22 juli 2004, 20:29
Heb de VH4 bij Beyers getest, en de VH4 samen met de Herbert bij Jukebox. Tja, echt toaal ander karakter, VH4 stond me erg aan, Herbert (op het clean na) gewoon niet....Erg lastig om ff via internet precies uit te leggen wat het was. Ik zou anders ff naar Jukebox gaan, kan je ze alletwee naast elkaar zetten. www.muziekhandel-jukebox.nl p.s. hun diezelprijzen zijn wel nogal....ehm....hoog...in vergelijking tot Duitsland :wink:

Monty
24 juli 2004, 13:04
Hoi Flatcat,

Zelf heb ik de VH4 nooit zelf getest en heb wel de Herbert hier thuis. Ik heb 'm nu precies een jaar en toen ik hem teste bij Music Force (hij kwam toen nog bij vd Haar vandaan) wist ik dat dit de versterker was waar ik naar opzoek was. Het geluid is heel breed en heeft een zeer goede clean voor een high gain amp. Een week daarvoor had ik de Uberschall getest van Bogner. De gain channel was top, heel erg vet maar het clean was niks, en verder zat er ook niks tussen bij die amp (2 kanaals). Dat heeft de Herbert (en de VH4 denk ik ook wel met 4 kanalen) wel. Ik had 'm voor 2750,- gekocht en geloof dat de prijs nu iets hoger ligt. Als je wil mag je 'm hier komen testen, anders idd naar Jukebox als je hem naast een VH4 wilt testen.

Succes!

Flatcat
25 juli 2004, 17:00
Hey Monty heel vriendelijk van je!

Jammer genoeg wel een beetje ver, ik denk/vrees dat hasselt voor mij't dichtste gaat zijn (en das ook 2 uur rijden pff).

Ergens ben ik toch geneigd voor de uber te gaan dan omdat ik al een goede (naar mijn normen toch) clean op m'n Brunetti heb!

Monty
26 juli 2004, 10:33
De Uber is een mooi apparaat maar ik vind 'm erg duur voor wat je krijgt. Het distortionkanaal is misschien nog wel iets bruter dan de Diezel, maar ik heb voor de Diezel gekozen omdat ik niet met meerdere tops wil sjouwen :) Laat ons weten wat je hebt gekocht als het zover is gekomen !

FaceCrawl
26 juli 2004, 11:01
Ik heb een Uberschall, en heb ook een aantal keer met een VH 4 gespeeld.
Persoonlijk vind ik de VH 4 meer een rock sound hebben, niet brutaal genoeg naar mijn smaak.
De uber daarintegen is 'pure mayhem'. 8-)
En het clean kanaal van uber valt erg goed mee vind ik, wel staat ie stukken stiller dan het high gain kanaal.

Dus hangt er erg vanaf wat voor stijl je speelt en wat voor een sound je zoekt.
Ik mijn Uber besteld bij Leo Caerts in Leuven, maar 4 dagen moeten wachten, en er 2390 euro voor betaald.

Speeddemon
28 juli 2004, 23:55
Ik heb een klein jaar geleden bij Jukebox de Herbert, VH4 en Bogner Shiva getest.

Shiva=waanzinnig clean kanaal. scheur=wel leuk, niet mega.
VH4=wel aardig clean, ch2=vet AC/DC, ch3=lekker ragguh, ch4=useless.
Herbert=lekker JC-120 achtig clean met iets meer 'touch' en leven. Kanaal 2=supervet, zeker met boost en mid-cut aan; ideale Iced Earth en Metallica rhythms. Kanaal 3 ook wel erg gaaf, maar meer gain dan dat je nodig hebt.

mijn achtergrond: speed/heavy/trash-metal en hard-rock/classic rock.

Ik zou voor de Herbert gaan. of een 2e hands Engl Savage SE. Heb zelf nu een Savage 60, die ook supervet klinkt, maar ik mis de galm en aparte EQ's. Ik wil dus een Engl SE (niet de Savage SE), over een paar jaar.

BLOK182
29 juli 2004, 09:51
Beyers heeft nog een mooie Savage SE staan voor 1690 nieuw....

BramVersteeg
30 juli 2004, 17:06
Hier nog een Herbert owner.
Zoals al gezegt is hebben beide diezels een ander karakter wat je aanstaat of niet. De herbert is voor mij de hemel en je kunt er alle kanten mee uit. Ik heb ook van alles getest en getest en getest en de Herbie was de beste keus voor mij. Als je eens de herbert wilt komen testen en Oss is dichtbij moet je maar ff PM-en. Ik heb en 3150 voor neergelegd bij Jukebox. Dat si veel geld en ik weet dat hij duurder is dan ik duitsland maar ik vind dat service ook telt. Jukebox is een erg fijne zaak en ik weet dat ik op Frans kan vertrouwen.
Grz. Bram

BLOK182
30 juli 2004, 20:02
Dat zeker, maar Beyer's in Bochum is ook een prima zaak, miet een of andere supermarkt, maar ook een betrouwbare zaak met goede service. Morgen daar eens lekker gitaren testen 8)

Baco
30 juli 2004, 21:40
Dat zeker, maar Beyer's in Bochum is ook een prima zaak, miet een of andere supermarkt, maar ook een betrouwbare zaak met goede service. Morgen daar eens lekker gitaren testen 8)
I second that! Heel goede winkel, erg ruim gamma om te testen, leuk voor een daguitstapje dus :P
Have fun morgen!

Thom TK
14 november 2004, 22:27
Hoeveel is zo'n Diezel 2e hands??
Als ze 2e hands te krijgen zijn iig...

BLOK182
14 november 2004, 22:34
Als je een VH4 tweedehands kan krijgen, moet je denk ik tellen op een bedrag rond de 2000 euro. Maar je ziet ze ECHT weinig.