PDA

View Full Version : Engl screamer + cab of Engl Fireball + 2*12 cab



Thom TK
21 juli 2004, 13:08
Engl

Thom TK
21 juli 2004, 13:08
Ik wou dus eerst een Engl screamer kopen (combo), en later een extension cab eronder van Engl.
Maar ik denk dat een Fireball een betere optie is, of niet?

Ik heb iig een paar vragen hierover:
-Gaat een Fireball + 2*12 cab eronder harder dan een Engl screamer + cab?
-bij welke combinatie is het geluid beter?
-Ik ben toch goedkoper uit als ik een Fireball + 2*12 koop, ipv het alternatief??

Ik bedoel dus de Engl screamer COMBO vs de Fireball head.
Of misschien toch maar een Engl screamer head?

Help me aub!

Thom TK
21 juli 2004, 22:58
Dus?

asesino
21 juli 2004, 23:04
Ik ga ook voor de fireball met een 2x12 maar had eerlijk gezegd nog nie gedacht aan die screamer combo. De fireball lijkt het interessant denk'k maar de screamer is ook interessant met die extra cab erbij dus ja ...

Swan
21 juli 2004, 23:16
opties vergelijken en de amps naast elkaar spelen, dan kom je er wel uit, hoe hard ze gaan maakt bij dit soort amps nix uit IMHO

asesino
21 juli 2004, 23:17
Ook al is het om live te spelen ??

Wormaap
21 juli 2004, 23:21
Ook al is het om live te spelen ??
Als't harder moet dan 50 buizen watts, dan is er PA :P Die dingen gaan echt LOEIhard.

asesino
21 juli 2004, 23:31
Ha ok :-D , speel jij ook op een fireball(zie ik?)

BartL
21 juli 2004, 23:58
OMFG...een ENGL en daarvoor een MT-2? :???: :???: :???:

Thom TK
22 juli 2004, 00:01
Maar wat geeft nu een beter geluid? een Engl Screamer Combo of de Fireball?

asesino
22 juli 2004, 00:24
Check de clips eens op http://www.rocksolidamps.com

BartL
22 juli 2004, 00:33
Toch zelf gaan luisteren.
Screamer heeft trouwens 4 kanalen. De fireball 2 (als het goed staat op die site).

Daarbij kan ik je vertellen dat IK de screamer (combo zonder ext. cab) supervet, hard en vol(!!!) vond klinken. Ook clean. Maarja, jij hebt geen fuck aan wat IK van iets vind! :)

Thom TK
22 juli 2004, 00:35
oke, thanks! Zal ff gaan testen :)

Wormaap
22 juli 2004, 02:26
Ha ok :-D , speel jij ook op een fireball(zie ik?)
Dat klopt :-D 2 en een halve week nu, en ik kan je zeggen, hij bevalt perfect :D

Thom TK
22 juli 2004, 14:20
Heb net een mailtje gekregen van Vox Humana...ze radden toch maar een Powerball aan, omdat de Fireball zou ruisen.
Ik denk dat ik dan toch maar ga voor de Engl Screamer combo.

Wormaap
22 juli 2004, 14:30
Heb net een mailtje gekregen van Vox Humana...ze radden toch maar een Powerball aan, omdat de Fireball zou ruisen.
Ik denk dat ik dan toch maar ga voor de Engl Screamer combo.
Valt behoorlijk mee hoor. Op't clean kanaal totaal niet. Op't lead kanaal best wel behoorlijk, maar daar hoor je tijdens't spelen uiteraard niks van, dus dat kan ik niet echt'n bezwaar noemen.

xxlarsxx
22 juli 2004, 18:58
Heb net een mailtje gekregen van Vox Humana...ze radden toch maar een Powerball aan, omdat de Fireball zou ruisen.
Ik denk dat ik dan toch maar ga voor de Engl Screamer combo.


Euh echt nie! Ik had al niet echt de hoogste pet op van voxhumana maar dit is echt slecht. Ik heb dus een fireball en natuurlijk ruist ie niet, ja wel als je de jackplug in je mond steekt en de verwarming vast pakt ofzo maar denk je echt dat engl een versterker van E1100 ofzo verkoopt die ruist en daarmee weg zou komen?

asesino
22 juli 2004, 20:08
idd, en jehebt toch noise reducers ook (of is het de andere soort ruis?)

Swan
22 juli 2004, 23:23
Heb net een mailtje gekregen van Vox Humana...ze radden toch maar een Powerball aan, omdat de Fireball zou ruisen.
Ik denk dat ik dan toch maar ga voor de Engl Screamer combo.

sorry hoor, maar wat een bullshit, en je moet je ook niet laten leiden door n mailtje...je eigen oren zijn nog altijd t belangrijkst.

BartL
23 juli 2004, 01:38
Heb net een mailtje gekregen van Vox Humana...ze radden toch maar een Powerball aan, omdat de Fireball zou ruisen.
Maar ze bedoelen vast: 'Koop die Powerball, die is 500 euro duurder.' :-D

Thom TK
29 juli 2004, 19:20
oke oke: fuck de ruis :)

Maarrrr: ik heb nu een probleempje, en ik heb ff wat professionele hulp nodig.
Ik heb een Engl screamer combo getest, en het geluid vond ik veel te koel; bovendien reageerde de amp veel te slecht als ik aan de mid zit te draaien (ik had een Ibanez RG 470 met Dimarzio Evolution).
Nou is een Evolution niet het warmste element ter wereld, maar ik was niet tevreden.
Nou is mijn vraag: als ik er superdistorions ingooi, is het geluid dan warmer?
Of: als ik een head neem (Fireball, bijv.), met een 2*12 of 4*12 cab, is dat dan warmer??

BLOK182
29 juli 2004, 20:23
Warmte ligt ook nog voor een deal aan de speakers, maar ik zou die Fireball ff gaan proberen, dat vd ruis is bullshit, powerball heeft net zoveel, zo dan niet meer gain, ruist allemaal dus wat op de leadkanalen.

Anders Destium
30 juli 2004, 00:52
Met superdistortions zal je geluid wel vetter worden (op elke amp, dus ook op degene die je hebt getest). Ik zou alleen persoonlijk zeggen dat je met een fatsoenlijke amp een basswood gitaar met een Evo erin erg vet moet kunnen laten klinken, je moet alleen nogal wat bas-boost hebben :)

Thom TK
30 juli 2004, 18:40
Met superdistortions zal je geluid wel vetter worden (op elke amp, dus ook op degene die je hebt getest). Ik zou alleen persoonlijk zeggen dat je met een fatsoenlijke amp een basswood gitaar met een Evo erin erg vet moet kunnen laten klinken, je moet alleen nogal wat bas-boost hebben :)


Jah kijk: het punt is, Edenbridge(gitarist van) speelt ook met een Basswood gitaar met een Evo erin, en die heeft me een vol en warm geluid!!!!
Hij speelt over een Engl Savage met Marshall cab.
Kan me trouwens niet voorstellen dat hij alleen daarvan de warmte haalt, maargoed.