PDA

View Full Version : billy gibbons sound



cappuccino
21 juli 2004, 12:35
hee daar. Ik is al lange tijd proberende de billy gibbons sound te benaderen, maar lukt niet erg. Zag vorig jaar zztop in heinekenhal en its amazing hoe dat ene gitaartje dan klinkt...(ook ik doe les paul)
Heeft iemand goeie tips ? By the way ik ben afkerig van digitale goocheltroep (na ervaringen met digitech, line6, zoom etc.) liever zoek ik het in pure simpliciteit...

Mithrandir
21 juli 2004, 13:55
Kun jij zeg wat het is jij al hebt? Misschien dat zal help om te doen bepaal wat jij hebt nodig.

slayurrr
21 juli 2004, 13:57
doen maar ff google zoeken gedaan heb he

Dirk_Hendrik
21 juli 2004, 14:01
Die ff google ben ik al me bezig geweest en dat is niet helemaal ff. Ik vermoed trouwens dat je de BG sound niet in effecten moet zoeken maar in de combi van gitaar, versterker en de persoon in kwestie.

Mithrandir
21 juli 2004, 14:05
Met deze link krijg je wel aardig wat resultaten binnen de google discussies die iets bevatten over de setup van gibbons:

http://groups.google.nl/groups?q=billy%20gibbons%20rig&hl=nl&lr=&ie=UTF-8&sa=N&tab=wg

Harry
21 juli 2004, 14:08
pas op hoor, de ZZ Toppers zijn wel een stelletje electronica freaks.

En vergeet Billy's speciale plectrum niet; een bijgeslepen zilveren
dollarmunt.

Lucky
21 juli 2004, 22:11
de Radial Tonebones doen erg goede zz-top tones
ze zijn alleen niet goedkoop

Speeddemon
21 juli 2004, 23:11
speelt BG niet over 4 cascaded Bionix Expandora distortions? (correct me if I got the name wrong) :???:

schwalbe
22 juli 2004, 09:55
pearly gates pickups...van seymour duncan geloof ik.

Lucky
22 juli 2004, 14:04
Hij is in ider geval in het bezit van een stuk of honderd (zoiets was het toch) Fuzzfactories.
Hij had dat ding gehoord bij Zachery Vex en bestelde direct een pallet.



honderd fuzzfactory's...serious scary shit!

Mithrandir
22 juli 2004, 14:16
En ik vond die ene van jou al te bizar voor worden.....wat moet je er met 100 :o

Dat van die Expandor's klopt volgens mij wel, daar heb ik al meerdere dingen over gelezen dat ie er daar een arsenaal van gebruikt.

Uchison
22 juli 2004, 14:59
Fors, in de Guitar Player van september 2002 staat er een openbaring in over de setup van Gibbons. Ik schrok ook toen ik het las. :o
Het artikeltje heet setup of the stars.
Succes ermee, Uchison 8-)

Thijssie
25 juli 2004, 16:19
hee daar. Ik is al lange tijd proberende de billy gibbons sound te benaderen, maar lukt niet erg. Zag vorig jaar zztop in heinekenhal en its amazing hoe dat ene gitaartje dan klinkt...(ook ik doe les paul)
Heeft iemand goeie tips ? By the way ik ben afkerig van digitale goocheltroep (na ervaringen met digitech, line6, zoom etc.) liever zoek ik het in pure simpliciteit...

Ipv je af te vragen wat BG gebruikt voor zijn geluid, kun je beter een lijstje maken met wat hij NIET heeft gebruikt, dan wordt het wat korter nl :D
Weinig gitaristen zijn zo hoerig in het gebruik van apparatuur als hij. En hoe vreemd dit ook klinkt, hij gebruikt juist erg veel hele gekke electronische apparaten voor zijn sound.


Maar het basisgeluid waar hij iedere keer weer naar terug keert is in weze heel eenvoudig:

- Een Gibson met PAF's (of liever nog Seymour Duncan Pearly Gates)
- Een Marshall buizenversterker
- Cabinet(s) met Greenbacks.

En alles HEEEEEEEEL hard zetten.

Thijssie
25 juli 2004, 18:27
En vergeet Billy's speciale plectrum niet; een bijgeslepen zilveren dollarmunt.

Dat je in de war bent met een mexican peso :D

Harry
25 juli 2004, 19:19
hmmm, kan me vergissen, maar ik heb er zelfs ooit een plaatje van gezien.....