PDA

View Full Version : Ik ga een Big Muff bouwen.... (inmiddels gebouwd :P )



Daniël_san
21 juli 2004, 11:35
Ik ga dus een big muff bouwen. De buitenkant is van traanplaat. Er komt geen LED op.(zit ook niet op het origineel) Ik ga foto's en alles op mun site zetten. Ennehh als jullie nog tips hebben roep maar.

Daniël_san

Robbert
21 juli 2004, 11:45
Succes!

Dirk_Hendrik
21 juli 2004, 13:38
Ja.
Doe jezelf een lol en zet die LED er wel op :wink:

Daniël_san
21 juli 2004, 13:39
Hoezo?? Is dat makkelijker ofzo?? Ik hwb namelijk alleen de layout als je hem ook trubypass maakt...

Dirk_Hendrik
21 juli 2004, 13:51
Qua bouwen zal het iets moeilijker zijn, hoewel, wat is er moeilijk aan het aansluiten van een LED. Het idee is meer (persoonlijk) dat ik niet zo gek ben op pedalen zonder an uit indicatie. Gegarandeerd dat het ding een keer aan staat op het foutste moment dat je je kunt voorstellen.

Welke layout gebruik je?

Daniël_san
21 juli 2004, 14:24
Deze layout (met LED) http://www.generalguitargadgets.com/v2/index.php?option=displaypage&Itemid=52&op=page&SubMenu=
Nu k er een beetje bij nadenk heb je ook wel gelijk..
Ik ga vanmiddag denk k ff naar de elektronika zaak

Fuhgawz
21 juli 2004, 15:54
Heel veel succes ermee!
Is het trouwens niet goedkoper en makkelijker om er gewoon een te kopen? Je ziet ze al voor zo'n 50 euro op marktplaats!

Dirk_Hendrik
21 juli 2004, 16:14
Goedkoper kan vrieze dooie, makkelijker zeker maar je eigen effect bouwen is wel leuker.

Fuhgawz
21 juli 2004, 19:17
Ik bedoelde eigenlijk dat je ook effecten kunt bouwen die je niet zo snel voor weinig geld kunt kopen.

Dirk_Hendrik
22 juli 2004, 09:01
Ik bedoelde eigenlijk dat je ook effecten kunt bouwen die je niet zo snel voor weinig geld kunt kopen.

Zonder meer een feit. Sommige pedalen zijn zo collectible dat als het je om het effcet gaat nabouw behoorlijk loont.

dejohan
22 juli 2004, 16:00
Ik bedoelde eigenlijk dat je ook effecten kunt bouwen die je niet zo snel voor weinig geld kunt kopen.

Zonder meer een feit. Sommige pedalen zijn zo collectible dat als het je om het effcet gaat nabouw behoorlijk loont.

Kan je een paar voorbeelden geven van zo'n pedaaltjes, kwestie van nieuwe zelfbouw ideeën te hebben.

Ik ben ook van plan om een Big Muff te bouwen. Of een tubescreamer, ben er nog niet uit. Ik denk trouwens dat een Big Muff misschien toch goedkoper kan worden dan 50€ (als je geen werkuren meetelt tenminste). Ik heb een truukje gevonden om goedkoop doosjes te maken uit een soort metalen goot die men gebruikt om gipsplaten te monteren, gevonden in mijn kelder. Dus die dure metalen doosjes hoef ik al niet te kopen.
Switchen kan ik slopen uit andere pedaaltjes (heb ook ergens DPDT switchen gevonden voor 5€/stuk, heb er een besteld,om te testen om te zien of het te gebruiken is voor effecten).
De componenten zelf moeten toch niet veel kosten dacht ik. Heb onlangs componenten enzo gekocht voor 3 verschillende fuzzboxjes, en was 15€ kwijt.

Robbert
22 juli 2004, 16:09
Weet je, een net doosje kost je 10 Euro en een 3PDT ben je 6-7 Euro voor kwijt. Zijn nou niet echt prijzen waar je speciaal een baantje voor hoeft te vinden ;)

dejohan
22 juli 2004, 16:16
Weet je, een net doosje kost je 10 Euro en een 3PDT ben je 6-7 Euro voor kwijt. Zijn nou niet echt prijzen waar je speciaal een baantje voor hoeft te vinden ;)

Tja, 10€ vind ik eigelijk toch veel voor een stom doosje hoor. Dan maak ik het liever zelf uit de gratis rommel uit mijn kelder, is op 10 minuten gefikst.

Fuhgawz
22 juli 2004, 16:45
Waar regel je dan 3pdt switchen voor 6-7 euro? Ik heb vorig jaar nog 12 euro betaald voor een gewone DPDT bij de electronicaboer!

Robbert
22 juli 2004, 16:58
Nou, sinds een jaar zijn de prijzen voor 3PDT schakelaars echt gehalveerd. Driekwart jaar geleden betaalde ik ook nog 9 USD, nu zijn ze op Ebay regelmatig voor 7 USD te krijgen.
Dan komen er nog wel verzendkosten bij en op goed geluk langs de douane.. ;)

dejohan
22 juli 2004, 16:59
http://www.velleman.be/common/product.Aspx?lan=1&id=2780

Kon ik kopen bij de locale winkel voor een kleine 5 €.

Ik ben nieuw in dit soort zelfbouw dingen, dus ik ben niet zeker of dit wel de goeie switch is. Ik zal iets laten weten als ik de bestelling binnenkrijg.

Robbert
22 juli 2004, 17:02
Link werkt niet. Wat is het artikelnummer?

dejohan
22 juli 2004, 17:06
8702

dejohan
22 juli 2004, 17:26
Lukt het nu?

Robbert
22 juli 2004, 17:41
Ten eerste, nu lukt het wel.

Tweede, dat is niet de goede switch. Het is een pushbutton maar Momentary, dat betekend dat je hem ingedrukt moet houden (met je voet). Dat wil je niet ;)

Ik denk zowiezo dat voor de juiste schakelaars je niet moet zijn bij een electronica zaak, omdat het een vrij specifiek product is: een schakelaar voor de voet. En die verkopen ze -denk ik- niet vaak, dus ook niet winstgevend.

Er zijn een aantal opties:
- Je haalt je schakelaar bij Banzai effects in Duitsland (zoeken via Google voor de website).
- Je kunt ook via Ebay wat kopen, maar daar moet je je eerst voor inschrijven ( http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3737645374 )
- Misschien weet een ander (Fuhgawz) op dit forum waar je in Nederland deze schakelaars kunt halen
- Je stuurt mij een PMmetje, heb er net weer een paar binnen :roll:

dejohan
22 juli 2004, 18:28
Ten eerste, nu lukt het wel.
Tweede, dat is niet de goede switch. Het is een pushbutton maar Momentary, dat betekend dat je hem ingedrukt moet houden (met je voet). Dat wil je niet ;)


Damn.

PM heb je al gekregen.

Dirk_Hendrik
22 juli 2004, 19:59
een paar voorbeelden....

Een foxx tone machine ben ik nog niet tegen gekomen in het (professionele) clonecircuit.

Voor de tubescreamer cloners, ga es denken over een supertube (STL en ST9)

Tube gebaseerde overdrives....

De meeste DIY projecten zijn distortion en compressie. Waar blijven de modulatieeffecten.

In het kader van de BC9, Bi-mode chorus en twin cam chorus (alle 3 Maxon/Ibanez) modulatieeffecten met een dubbele LFO drive...

Ik noem maar wat..

Daniël_san
25 juli 2004, 14:32
Okee mensen ik heb gister de buitenkant grotendeels gemaaktn Morgen ga ik dus de buitenkant afmaken. De afmetingen:
15 cm lang
10 cm breed
5 cm hoog

Morgen meer en foto's kan k (waarschijnlijk) niet plaatsen tussen door want k heb geen digi camera (k moest kiezen)maar ik vraag misschien me neef effies of ie fotoos maakt.

Kasper
25 juli 2004, 14:56
Foto's plaatsen!

Ik ben benieuwd naar het bouwproces :razz:

Kasper
25 juli 2004, 15:48
Ik heb een vraagje ivm zelfbouw-pedaaltjes...

Als je zelf beslist om zo'n pedaal te bouwen, waar haal je dan je printplaatje vandaan? Op sommige sites heb je uitprintbare layouts, maar wat ben je daar precies mee? Daarmee staat die layout toch nog niet op je plaatje?
voobeeldje: http://www.runoffgroove.com/3ld.pdf

Ik vraag mij trouwens af hoe makkelijk het is om aan de onderdeeltjes te komen. kan je al die weerstandjes, potentiometers etc per stuk kopen? Ik vermoed van niet? En hoeveel kosten zo'n volledige set onderdeeltjes dan ongeveer?

Ervaring met solderen van zulke onderdeeltjes heb ik wel (de electronica-kennis erachter zit wel enorm ver). Dat was toen een printplaat met mooi uitgestippelde baantjes.

Daniël_san
25 juli 2004, 16:53
Ik vraag mij trouwens af hoe makkelijk het is om aan de onderdeeltjes te komen. kan je al die weerstandjes, potentiometers etc per stuk kopen? Ik vermoed van niet? En hoeveel kosten zo'n volledige set onderdeeltjes dan ongeveer?

Potmeters kosten per stuk in de elektronika zaak 2,95 maar je kan ze goedkoper regelen. En ja alles is los verkrijgbaar.

En over de printplaat ik gebruik dat multifunctionele (zal k het maar noemen :lol: )

Daniël_san
25 juli 2004, 16:59
Ik heb een vraagje ivm zelfbouw-pedaaltjes...

Als je zelf beslist om zo'n pedaal te bouwen, waar haal je dan je printplaatje vandaan? Op sommige sites heb je uitprintbare layouts, maar wat ben je daar precies mee? Daarmee staat die layout toch nog niet op je plaatje?
voobeeldje: http://www.runoffgroove.com/3ld.pdf.


Ik vind een beetje moeilijk uitleggen Maar je kan er zeg maar mee zien hoe je alles wat niet op de printplaat zit moeetb aansluiten via draad op de printplaat...... beeeje vaag maar ander kan ik het je niet zo uitleggen

Kasper
25 juli 2004, 17:07
En over de printplaat ik gebruik dat multifunctionele (zal k het maar noemen :lol: )

Multifunctionele? Bedoel je zonder voorgeprinte baantjes dan?
Zoals dit:
http://www.runoffgroove.com/tubereamer.jpg
http://www.runoffgroove.com/ream-bottom.jpg

En dan al de verbindingen zelf solderen?

Daniël_san
25 juli 2004, 17:20
Ja dat bedoel ik. Ik moest eerst een ander elektrisch iets in elkaar zetten voordat ik een versterker mogt bouwen. (omdat ik 13 ben) Daar zag ik die printplaat ook in zitten. Maar het elektrische werd dus deze big muff. Ik heb dit soort printplaat in een zelfbouwversterker zien zitten. Printplaat speciaal laten maken vind ik veels te duur. En je kan beter ook soldeertin voor elektronika hebben is beter zeggen andere zelfbouwers.

Kasper
25 juli 2004, 17:27
Wow, 13j en al met zo'n dingen bezig? :D
Anyway, ik ga mezelf er binnenkort ook eens in verdiepen.

Daniël_san
25 juli 2004, 18:07
Ja, maar k heb ook al een bestuurbare boot gemaakt he :wink: Majaa de besturing komt uit een "naar de knoppe" nikko boot :roll:

Dirk_Hendrik
25 juli 2004, 20:10
(omdat ik 13 ben)

:o

Djaisus!
Als je hulp nodig hebt moet je het laten weten! Ik woon vlakbij adam sloterdijk dus da's te doen.

Op je 13-e is pure guts. Dat moet stevig gesupport worden. :wink:

Daniël_san
27 juli 2004, 13:53
ik ga zo de buitenkant in de grondverf zetten. Daarna verf ik de buitenkant mat zwart en ik verf in het blauw (beetje licht en fel) big muff er op. Volgende week heb ik genoed geld om alle spullen te kopen, fdan is ook de printplaat binnen. (moest ik bestellen) foto's kan ik vanavond maken denk ik......

strattie
27 juli 2004, 14:39
(omdat ik 13 ben)

:o

Djaisus!
Als je hulp nodig hebt moet je het laten weten! Ik woon vlakbij adam sloterdijk dus da's te doen.

Op je 13-e is pure guts. Dat moet stevig gesupport worden. :wink:

als je je er goed in verdiept is het best te doen ook als 13 jarige. ik ben nu zelf 14 maar toen ik 13 was was ik ook volop in de weer met dat soort dingen zelfbouw (hifi) luidsprekers bijvoorbeeld, elektronica in me gitaar vervangen enz. en er gaan natuurlijk niet zulke hoge spanningen in die stompboxjes rond als in een buizenbak. nu ga ik binnenkort zelf de 15 watt madamp bouwen, http://www.madamp.biz. maar niet zonder mij eerst te verdiepen...

moraal van dit gelul is dat je veel kan als je jong bent als je maar van tevoren eerst op de hoogte brengt van hetgene dat je gaat doen.

moesk ff kwijt :-D

hadv
27 juli 2004, 21:08
hulde aan de benjamin, jong geleerd is al een heel werk (heb ik ook gedaan, op mijn 12e een 4 watt versterker met germanium tranistoren...werkte 3 minuten voordie doorbrandde :razz: :razz: :razz: :razz:

een stompswitch (zoals sommigen het ding lieflijk noemen) koop ik gewoon bij de lokale electronicaboer. en idd zijn alle onderdelen per stuk te koop.
printplaten maken kan op meerdere manieren, fotografisch (duur als je het niet vaak doet), met speciaal plaklint of gewoon met een goeie permante marker. vooraf boren heeft altijd mijn voorkeur gehad.
ontwikkelen en klaar is clara.

dejohan: over wat voor soort goot heb jij het ... heppie een fotootje (heb nl een ontzettende hekel aan veel geld neerleggen voor die stomme kastjes)

dejohan
28 juli 2004, 00:11
dejohan: over wat voor soort goot heb jij het ... heppie een fotootje (heb nl een ontzettende hekel aan veel geld neerleggen voor die stomme kastjes)

Het zijn balken in de vorm van een goot, een U profiel dus, waaraan je Gyproc gipsplaten aan kan monteren. Het is van Gyproc zelf want het staat er op. Bij mij is de "bodem" van de goot zo'n 10 cm, en de "wanden" 5 cm, perfecte maat dus.
Hier heb ik er een afbeelding van gevonden:
http://www.gyproc.se/images/media/bilder/pics/stalprofiler/U_PROFIL_300

Blijkbaar zijn er ook andere maten.

Als daar zo'n twee stukken van gelijke lengte afzaagt, kan je ze mooi in elkaar passen, en heb je een 'doosje', de gaten voor de 'plugs' houden de boel bij elkaar.

Dit is 'deksel en bodem':
http://users.pandora.be/dejohan/doos1.jpg

Dit is de twee in elkaar geschoven:
http://users.pandora.be/dejohan/doos2.jpg

Het is de eerste keer dat ik zo'n doosje maak, dus het is nog een 'test' doosje, maar het lijkt mij voor herhaling en verbetering vatbaar.
Hoe ik de voor en achterkant ga dichtmaken weet ik nog niet goed, maar evetueel kan ik een stukje van de 'goot' overhouden en er op monteren. De plaat is zo'n 1 mm dik, maar ik elkaar gestoken is zo'n doosje echt stevig geneg hoor, ik kan er met gemak op staan.

Dirk_Hendrik
28 juli 2004, 09:12
[Dit is de twee in elkaar geschoven:
http://users.pandora.be/dejohan/doos2.jpg


Met alle respect maarik vind die schakelaar niet echt over lopen van charme en schoonheid :o

Daarnaast vermoed ik toch echt dat je met deze materiaalkeuze al heel snel een in elkaar gezakt pedaal krijgt. Het spul is niet gemaakt om op te staan en gaat dus heel snel buigen.

dejohan
28 juli 2004, 09:52
De schakelaar is gesloopt uit een oude merkloze footswitch. een pedaal moet niet mooi zijn, hij moet goed klinken. :wink:
Al ziet het er op de foto niet stevig uit, het is echt stevig genoeg hoor. Het is staal, geen alluminium ofzo. Als je er op kunt staan zonder dat die een krimp geeft, is hij voor mij ok hoor, ik ga normaal niet op mijn pedalen staan.
Trouwens, als ie na 2 jaar dan toch in elkaar zakt, maak ik gewoon een nieuwe, ik heb genoeg 'goot' liggen.

birt
28 juli 2004, 10:01
ik zou ook wel de voor en achterkant dicht maken want je enclosure doet ook wel dienst als shielding, maar niet als die half open is

Dirk_Hendrik
28 juli 2004, 10:23
Eeh, dejohan.
't is geen staal. t'is verzinkt ijzer :wink:

dejohan
28 juli 2004, 10:27
Eeh, dejohan.
't is geen staal. t'is verzinkt ijzer :wink:

Euh, ja zoiets. Ik ben geen kenner. :wink:

Daniël_san
28 juli 2004, 20:17
ik heb ff een vraag, welke switch moet ik hebben van deze site?
http://www.banzaieffects.com/europe/parts/switches.htm

Dirk_Hendrik
29 juli 2004, 09:06
De bovenste. Houd in je achterhoofd dat die knul wel de hoofdprijs vraagt. Ik betaalde een paar weken terug 6 dollar + 1 dollar verzendkosten. (en 30 cent verzendkostyen voor de andere 5 die ik mee bestelde)

Daniël_san
30 juli 2004, 14:45
Okee k heb ff een vraag: Ik heb aluminium strips om het ijzer te verstevigen (een soort vanb frame) Hoe kan ik dat het beste ZONDER schroeven vast maken?? Ik heb naar metaal lijm gekeken, en daar gaven ze KOMBI van Bison aan, kan dat daarmee of niet???

hadv
30 juli 2004, 18:31
lijmen ? zou kunnen, maar ik zou er nooit op vertrouwen
waarom wil je niet schroeven, is dat vanwege het lelijke uiterlijk of heb je een andere reden (je kunt ook poppen, maar dat is ook niet echt mooi)

Daniël_san
30 juli 2004, 21:50
Idd omdat het nou niet bepaald het mooiste is. Maar wat is poppen??

Robbert
30 juli 2004, 22:07
Poppen.. soort spijkers zeg maar. Geklonken. Zit het wel goed vast ja.

Daniël_san
30 juli 2004, 22:23
ow dat....pfuuuuuuuuuuuuuuuuuuh ik vind mooi. Maar kan je dat op een stukje van 1 cm breed maken??? lijkt mij wel een beetje moeilijk namelijk.

Diedo
30 juli 2004, 22:30
denk wel dat dat moet lukken...

Daniël_san
2 augustus 2004, 17:28
Ik heb toch besloten het 'frame' te lijmen, ik heb er speciale metaal lijm voor. Ik hebnog niet alle elektronika gekocht omdat ik eerst nog de switch moet bestellen, alleen ik weet niet waar.......Banzai heeft het alleen een beetje duur met verzendkosten. Dus als jullie goedkope weten zeg het a.u.b. effe. :wink:

Ché
3 augustus 2004, 00:07
www.diystompboxes.com
van aron kan je switchen bestellen

www.generalguitargadgets.com
hier staan hopen schema's van toffe pedalen om te maken

Daniël_san
4 augustus 2004, 20:00
Ik heb vandaag weer aan mijn big muff gewerkt ik heb de buitenkant nu af :-D De hoeklijn zit nu om de zijkanten aan de buitenkant. Dat is gewoon om het mooi te maken. De hoeklijn zit vast met specialen metaal lijm. (combi metaal van bison voor technicusjes) Ik heb ook de hoognodige switch besteld bij Robbert. (Die 2e mail kwam trouwens door een beetje miscommunicatie tussen me pa en mij:oops: ) En bedankt ervoor :wink: Ik heb dus nu alles op switch na voor mijn bigg muff. (owja hij is donkergrijd met zilver geschilderde hoeklijnen er omheen :) )

Daniël

hadv
5 augustus 2004, 22:12
& nu zitten wij natuurlijk met smart op de foto's van het bouwproces te wachten :P :P :P :P

Robbert
6 augustus 2004, 00:10
Ik verwacht morgen toch wel weer nieuwe plaatjes!

:D

Daniël_san
6 augustus 2004, 23:44
Heel even geduld me'n broer was vandaag weg en had ze camera mee..... Daar staan oudere foto's op toen de hoeklijn nog niet was geschilderd.

Daniël_san
7 augustus 2004, 13:03
Hier zijn 2 foto's toen ik nog niet had geverfd:
http://img.photobucket.com/albums/v283/DStilkenboom/fototjes/Afbeelding017.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v283/DStilkenboom/fototjes/Afbeelding016.jpg


Het grijs is trouwens de lijm. :wink:

Hendrix
8 augustus 2004, 13:27
Zijn er in nederland electro-winkels waar je alle benodigheden kan halen die je nodig hebt om zo'n pedaal te maken? :???:

Daniël_san
8 augustus 2004, 15:19
op de switch (3PDT) na kan je alles halen bij een elektronika zaak.

Hendrix
8 augustus 2004, 19:00
Ik ga waarschijnlijk de Easy Fuzz maken.........
Met electronica ben ik niet echt bekend, maar daar gaat verandering in komen! :wink:

Daniël_san
8 augustus 2004, 19:04
En nu zegt niemand wat ie er van vind.................. :cry:


















:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Robbert
8 augustus 2004, 20:14
Ga je daar niet doorheen zakken vraag ik mij af..? :o

aad
8 augustus 2004, 22:19
En nu zegt niemand wat ie er van vind.................. :cry:
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :P :P

ehm.. Zo ziet de mijne eruit:

http://members.chello.nl/aad.sieraad/big_muff_Pi.jpg

Misschien iets minder moeite dan het jouw kost en een stuk mooier vind ik. Ik zeg dit niet om je te ontmoedigen overigens.
succes!















:P

Daniël_san
8 augustus 2004, 22:24
Ga je daar niet doorheen zakken vraag ik mij af..? :o

Nee ik heb een stalen frame gemaakt waar je de buitenkant (onder en boven dus) omheen schuift. En ik heb zeg maar een soort van houder voor de printplaat gemaakt van hoeklijn.

Daniël_san
8 augustus 2004, 22:26
En nu zegt niemand wat ie er van vind.................. :cry:
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :P :P

ehm.. Zo ziet de mijne eruit:

http://members.chello.nl/aad.sieraad/big_muff_Pi.jpg

Misschien iets minder moeite dan het jouw kost en een stuk mooier vind ik. Ik zeg dit niet om je te ontmoedigen overigens.
succes!
:P

Je hebt het eindresultaat nog niet gezien hoor alle gaten zijn rouwens al weggewerkt.






owjah groen is niet mijn kleur :razz: :P

savecracker85
9 augustus 2004, 00:07
En nu zegt niemand wat ie er van vind.................. :cry:

tja ik vind het nu nog een beetje lijken op zo'n 'blackbox'.. Zo'n ding waar vlieggegevens opstaan als een vliegtuig is neergestort, en wat ze dan vervolgens opgraven :P

maargoed ik ben wel benieuwd hoe het uiteindelijke eindresultaat eruit ziet :)

Daniël_san
9 augustus 2004, 00:11
Ik ga vandaag vroeg (een uur of 10) verven en foto's laten maken als k er niet voor hoef te dokken zoals voor de vorige.....

hadv
9 augustus 2004, 09:19
hij is nog niet mooi genoeg om te reageren Daniel-San :P

Daniël_san
9 augustus 2004, 11:55
hij is nog niet mooi genoeg om te reageren Daniel-San :P
Klopt alleen ik kon niet w8ten :lol:

Daniël_san
10 augustus 2004, 15:28
Hoi ik heb ff een vraag. Dit moet worden geëtst:
http://img.photobucket.com/albums/v283/DStilkenboom/fototjes/Bigg%20Muff/bmppcb.jpg
Maar ik heb wel eens horen zeggen dat je dat ook kan solderen. Maar dat weet ik dus niet zeker. Weet iemand dit?? :???:

H.Manback
10 augustus 2004, 16:12
Tsja, alles kan he ;). Solderen is nog te doen bij een schema als dit, alleen moet je wel bereid zijn flink wat draadjes solderen.

Als ik dit zo hoor, is het misschien verstandig eerst een simpele fuzz te maken, aangezien dat een stuk simpeler is qua verbindingen.

Als je toch een big muff wil gaan bouwen, dan is qua solderen een printplaat etsen het makkelijkste. Nadeel is dat zelf etsen toch altijd een hoop troep geeft met chemicaliën, en het belichten van een printplaat ook wat werk vereist (uitzoeken van ideale belichtingstijd, apparatuur, etc.)

Ik zou zeggen kijk goed rond voor je begint, hier zijn alvast wat sites voor je;


Etsen (circuitsonline.net) (http://www.circuitsonline.net/artikelen/view/14)
http://www.etsen.tk/

Daniël_san
10 augustus 2004, 16:34
Okee,ik ga dus een etsstift gebruiken lijkt me een stuk makkelijnker namelijk. Dat lijkt me namelijk wat handiger omdat het foto etsen :???: in uv licht moet liggen. En ik heb geen zin om een ouwe scanner om te gaan bouwen.

Hendrix
10 augustus 2004, 19:14
Ik heb de onderdelen voor mijn easy face vandaag gehaald, nu nog 'n kastje maken, alles solderen en klaar is de easy face................

hadv
10 augustus 2004, 22:21
Daniel-San
goede keus, zeker voor de eerste keer
ik raad je ook aan om ijzer-III-chloride te gebruiken, is het makkelijkst en veiligst

eerst even de koperzijde met staalwol of een schuurspons met VIM ofzo schoonmaken (vuil en vetvrij)
dan met een goeie stift tekenen
je kunt eerst boren of eerst etsen, met dit schema maakt dat niet zoveel uit
(wat je ook kunt doen is het schema op de printplaat leggen en door de gaten boren, zodat je later makkelijker kunt tekenen)

we wachten nog steeds met spanning op het resultaat :P

Daniël_san
11 augustus 2004, 11:54
Ik ga volgende week naar mijn oom die me gaat helpen met etsen en solderen, dan kan ik wel wat foto's posten want hij heeft een digi camera :wink: Die andere foto's waren door me broer gemaakt en die wilt er voor worden betaald :-? :???: Dat doe ik dus niet maar tnx voor de info :)

jaywalker
11 augustus 2004, 12:30
wat een fijne broer.... :o

Hendrix
12 augustus 2004, 19:05
De Easy Face is al bijna klaar, alleen nog solderen en alles erin stoppen.

Daniël_san
18 augustus 2004, 14:38
Vrijdag komt mijn oom me helpen solderen. En hij neemt zijn digitale camera mee :lol: Ik heb nu de hoeklijn toch vastgezet met popnagels omdat er toch te hard op getrapt gaat worden :roll: :-D

Daniël_san
20 augustus 2004, 22:01
Hey mesuhhhhhh,

Ik heb vandaag de printplaat gesoldeeert met me'n oom samen. Ik heb het toch op expirimenteer prinplaat gedaan omdat de printplaat er nog steeds niet was...... Ik heb ook me foto rolletje weggebrachtr om te laten onwikkelen en woensdag is het klaar :) Me'n oom was alleen ze camera vergeten :-? Maajaa niks aan te doen. Woensag scan k ff alle foto's in die ik dan heb en de rest komt dan een tijdje later. Ik ga een site maken waar alles op staat hoe ik het heb gemaakt.

Daniël

hadv
20 augustus 2004, 23:37
the suspense is killing us



oh ja, heb je je broer al gemept :razz: :razz: :razz: :razz: :razz:

Daniël_san
20 augustus 2004, 23:38
ja hoor we zijn weer gezond bezig :D Gewoon een beeje knokken is leuk 8-)

Daniël_san
29 augustus 2004, 16:55
Hierff fotoooooooos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (eindelijk maar het zijn ze nog niet allemaal :cry: )
http://img.photobucket.com/albums/v283/DStilkenboom/fototjes/Bigg%20Muff/Kopievanlwf8.jpg
Uit dit stuk heb ik het pedaaltje gemaakt, het is 2mm dik aluminium.

http://img.photobucket.com/albums/v283/DStilkenboom/fototjes/Bigg%20Muff/lwf19.jpg

Dit zijn de onderdelen, alleen is de foto zwaar overbelicht... :evil:

http://img.photobucket.com/albums/v283/DStilkenboom/fototjes/Bigg%20Muff/lwf14.jpg
Op deze foto heb k net de buitenkant gespoten, hij is een beetje licht dus je moet maar ff denken dat ie wat donkerder is :P

http://img.photobucket.com/albums/v283/DStilkenboom/fototjes/Bigg%20Muff/lwf16.jpg
Hier zit de hoeklijn in de lijmklemmen.

Dit waren er een paar maar de rest is nogal lelijk.... :evil: :evil: :evil:


Daniël

Daniël_san
6 september 2004, 16:48
Ik heb een zwaar probleem :cry: :evil: :cry: Ik ben door me pedaal gezakt :( De eleketronika is nog heel dus dat is mooi, maar het aluminium dus niet :-? Nu heb ik me oom gevraagd of ie van verzonken ijzer een kastje wilt maken (en de hoeken wilt lassen) En dat wilde hij :) Het probleem is alleen nu dat ik moet wachten.
Dus Robbert of ik er niet doorheen zak? Ja dat deed ik :-?

Diedo
6 september 2004, 16:59
WAT DOE JE ER DAN MEE!?!?!? je moet er alleen met je voet op drukken zodat je schakelaar omgaat... niet een aanloop nemen en en je kisten erop gaan springen... :-?

jaywalker
6 september 2004, 17:20
WK "stompbox mollen" gewonnen?

dejohan
6 september 2004, 17:22
Foto's!

Daniël_san
6 september 2004, 17:23
WAT DOE JE ER DAN MEE!?!?!? je moet er alleen met je voet op drukken zodat je schakelaar omgaat... niet een aanloop nemen en en je kisten erop gaan springen... :-?

Wat ik er mee doe: Ik trap op de schakelaar, en de hoeklijn breek tegelijkertijd aan de binnen kant af en het aluminium zakt in :-? Het is 2 mm aluminium dus je zou denken dat dat niet zou gebeuren he :wink:
En nee ik heb geen foto's. Ik schaam me bijna dood :-?












owjah wel net een digi camera :D

Dirk_Hendrik
6 september 2004, 18:05
WK "stompbox mollen" gewonnen?

No way: van analog mike's page:
http://www.analogman.com/graphics/weiderts1.jpg

en:
http://www.analogman.com/graphics/beatts3.jpg

jaywalker
6 september 2004, 23:47
WK "stompbox mollen" gewonnen?

No way: van analog mike's page:
http://www.analogman.com/graphics/weiderts1.jpg

en:
http://www.analogman.com/graphics/beatts3.jpg

en ik meende het niet eens serieuz :D :D :-D

Daniël_san
7 september 2004, 21:16
Ik heb nu al me ijzer gekregen :) Hij heeft zeg maar de buiglijnen met gaatjes gemaakt en ik moet ze ff ombuigen en kan er f wat polyteraan kit op gooien als het gebogen is :) Best handig zo'n oom 8-)

Speeddemon
7 september 2004, 22:11
Ik heb een zwaar probleem :cry: :evil: :cry: Ik ben door me pedaal gezakt :(
Zeg dan: "Ik *ben* een zwaar probleem. :roll:

Diedo
7 september 2004, 23:33
haha dat is wel een goeie :)

Daniël_san
8 september 2004, 20:52
Nou me oom trapte erop en er was niks aan de hand. Ik trap er effe later op en ik zat er doorheen, en me OOM is tog een paar kilo zwaarder

Diedo
8 september 2004, 22:02
ik vind dat dit neigt naar vandalisme...

Speeddemon
8 september 2004, 23:26
Nou me oom trapte erop en er was niks aan de hand. Ik trap er effe later op en ik zat er doorheen, en me pa is tog een paar kilo zwaarder.
wat voor sick ass familie hebben jullie? :o :???:

jaywalker
8 september 2004, 23:47
hmm, zijn oom is tevens zijn pa....





......denk denk..........










sorry te hoog gegrepen.

Antal
8 september 2004, 23:56
sorry te hoog gegrepen.

Nee hoor kan best. Als z'n vader en moeder ook broer en zus zijn dan is je vader ook je oom..... :roll:

Speeddemon
9 september 2004, 00:19
zoals ik al zei... ZIEKE SHIT! :lol:

Antal
9 september 2004, 00:22
Ik zei ook niet dat het niet ziek was, ik verklaarde het alleen :wink:

Daniël_san
9 september 2004, 15:07
Okee ff uitleggen: Ik dacht dus dat me vader het ff uitteste, maar dat was dus me ookm die me heeft geholpen met solderen. En mijn oom zei dus dat hij het was. (En ik dacht dus dat me'n oom het pedaal niet had getest) Ik had dus pa getypt en het uis dus oom (de 2e keer he)

Daniël_san
9 september 2004, 15:14
Daniël_san schreef:
Nou me oom trapte erop en er was niks aan de hand. Ik trap er effe later op en ik zat er doorheen, en me pa is tog een paar kilo zwaarder.

wat voor sick ass familie hebben jullie? :o :???:
zoals ik al zei... ZIEKE SHIT! :lol:
Komt je zeker bekend voor?

Speeddemon
9 september 2004, 15:54
Daniël_san schreef:
Nou me oom trapte erop en er was niks aan de hand. Ik trap er effe later op en ik zat er doorheen, en me pa is tog een paar kilo zwaarder.

wat voor sick ass familie hebben jullie? :o :???:
zoals ik al zei... ZIEKE SHIT! :lol:
Komt je zeker bekend voor?
nee, want als dat zo was, zou ik 't niet ziek vinden, maar normaal.
:razz:

hadv
9 september 2004, 23:30
met de resten kun je natuurlijk nog steeds je broer op z'n harses meppen :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: 8-)

Daniël_san
12 september 2004, 20:42
Ik heb het omgebogen, en me pedaal doet het :) Ik maak deze week wel ff foto's en als het kan neem ik ook nog ff wat op bij me gitaar leraar :)

hadv
15 oktober 2004, 15:44
He danielsan, hoe zit het er nu mee, al een tijd radiostilte bij je bikmuf

Daniël_san
15 oktober 2004, 16:23
Ik heb zelfs een nieuwe buitenkant gemaakt. Ik heb hem net gegrondverfd.
Waarom ik dus geen foto's postte: Me digi cam is stuk en k heb nog niets gehoord van de winkel. Maar ik ga wel ff foto's met me gewone kamera maken dus misschien heb ik volgende week foto's en misschien een sounclip.

Fluffy
19 september 2005, 16:18
jo,

ook al was het laatste bericht meer dan een jaar gelden kwam ik hier via de zoekfunctie.

hoe gaat het nu met het pedaal,pics sounds ??

Daniël_san
19 september 2005, 16:47
Goed :) Maar soms ook niet.... Hij valt soms uit :cry: Pics kan ik wel effe maken zometeen, sounds zal ik proberen. In iedergeval nog dit jaar :razz:

Daniël_san
19 september 2005, 17:02
beetje brakke foto's (webcam)
http://img.photobucket.com/albums/v283/DStilkenboom/1.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v283/DStilkenboom/2.jpg

Daniël_san
21 september 2005, 12:36
Nou moet je wel zeggen wat je er van vind :razz:

Fluffy
21 september 2005, 13:04
ziet er best goed gelukt uit. hoeveel heeft het je gekost als ich vrage mach.

hoe heb je die body gemaakt

Daniël_san
21 september 2005, 15:52
zo'n 65 euro heeft het me gekost. HEt ''bakje'' heeft me'n oom gemaakt. (werkte bij een staalbedrijf)

Random_hero
21 september 2005, 16:14
Een echte muff is net zo duur onderhand :roll:

Daniël_san
21 september 2005, 16:49
Maar is minder leuk om te gebruiken. Dat geeft het gevoel van: Tja, klinkt leuk. Dit: Geeft relaxt geluid zeg. Ik heb het zelfs zelf gemaakt.


Snappie :lol: ?

Random_hero
21 september 2005, 17:08
Ik snap het wel :razz: Maar dan had je wellicht beter een duurder pedaal kunnen bouwen, dan was het gevoel nog beter:
Geeft relaxt geluid zeg. Ik heb het zelfs zelf gemaakt. En het was nog goedkoper dan de originele

;)

Fumi SG
21 september 2005, 21:38
€65,- ?!?! :o Wat de fuck heb je er wel niet in zitten man?? Ik heb m'n pedaaltje gemaakt voor €40,-... daar zaten 2 switches in (3PDT), 3 LED'jes EN het doosje zat er ook bij. 8-)

zelfbouwen is relaxed en verslavend (!) :)

Daniël_san
21 september 2005, 22:19
tja, hoeklijn is prijzig. De ''zilveren'' zijkantje zijn dus van aluminium hoeklijn, en die zijn weer vastgepopt. Dat maakt hem zo duur.....