PDA

View Full Version : Marshall MG series??



procemo
21 juli 2004, 10:26
hallo,

wie heeft er verstand van de marshall MG series.. ik weet dat het transistors zijn, maar ben toch benieuwd naar meningen van andere.
klinken ze voor transistors goed?
hebben ze preamp buizen?
etc.

spanky_franky
21 juli 2004, 10:51
nee puur transistor, zowel voor als eindtrap. ik vind het kut klinken..

skabouter
21 juli 2004, 12:30
ze zijn niet goed, en zijn echt te duur voor wat je krijgt. kijk dan even naar peavey of behringer. die kwaliteit is ook discutabel maar die prijzen liggen tenminste lager. meer bang for the bucks dus.

maar laat je niet van de baan brengen van het steeds sterker groeiende aantal mensen hier met dure versterkers, die automatisch de wat lagere amp-klasses afkraken. als je niet veel nodig hebt (beginnend bandje, of beginnend gitarist op kamer (of zowieso geen behoeftig iemand en tone-snob)) kan je er meer dan genoeg aan hebben hoor !

Squier4ever
21 juli 2004, 18:14
Nou ik ben het er absolutamente niet mee eens dat de MG's kutversterkers zijn, vooral de MG 100 DFX, 250DFX, en de 100 HDFX (top) zijn de moeite waard, ik wou een van deze versterkers eerst ook kopen, maar ontdekte toen de Line 6 Spider II, en die vond ik nog veel vetter (en goedkoper), daar zitten alle sounds in, ook Marshall-like sounds :-D:-D.
Maybe ook een leuk alternatief voor je.

Squier4ever
21 juli 2004, 18:14
Nou ik ben het er absolutamente niet mee eens dat de MG's kutversterkers zijn, vooral de MG 100 DFX, 250DFX, en de 100 HDFX (top) zijn de moeite waard, ik wou een van deze versterkers eerst ook kopen, maar ontdekte toen de Line 6 Spider II, en die vond ik nog veel vetter (en goedkoper), daar zitten alle sounds in, ook Marshall-like sounds :-D:-D.
Maybe ook een leuk alternatief voor je.

BlackSun
21 juli 2004, 18:17
Heb jij ook weleens over echte amps gespeeld? :D

Ik vidn de MG serie ook neit veel...kan je ebter een valvestate gaan zoeken, die klinken beter(de eerste en 2e serie tenmisnte, en degene met hoog wattage).

spanky_franky
21 juli 2004, 19:48
Nou ik ben het er absolutamente niet mee eens dat de MG's kutversterkers zijn, vooral de MG 100 DFX, 250DFX, en de 100 HDFX (top) zijn de moeite waard, ik wou een van deze versterkers eerst ook kopen, maar ontdekte toen de Line 6 Spider II, en die vond ik nog veel vetter (en goedkoper), daar zitten alle sounds in, ook Marshall-like sounds :-D:-D.
Maybe ook een leuk alternatief voor je.
ieder zijn mening, maar ik vind het KUT.. heb zelf een vs65r, valvestate (=buisje in preamp) en die klinkt nog beter dan de MG 100 DFX die ik uitgetest heb.. terwijl men daar al niet onverdeeld enthousiast over is :wink:

maar goed, 'men' is ook wel behoorlijk verwend hier, al die powerballs en zooi.. :roll:

@iro
21 juli 2004, 21:24
ik heb die 100 watt head een maand gehad, was veel te schel en on-natuurlijk naar mijn smaak ... snel terug verkocht en tsl 60 gekocht ...

Harry
22 juli 2004, 12:02
als je toch een versterker wilt kopen, probeer dan die Bedrock op gitaarmarkt eens uit. Voor 400 eurotjes heb je iets geweldigs. In ieder geval beter dan welke marshall dan ook.


(en nee, ik ben niet de verkoper, krijg geen commissie, ben geen familie enz. enz.)

skabouter
22 juli 2004, 20:21
maar goed, 'men' is ook wel behoorlijk verwend hier, al die powerballs en zooi.. :roll:

juist, zo is het. leef niet boven je eigenstand en hou in je achterhoofd wat je nodig hebt en wat niet ! en onthou ook "there`s always a bigger fish"

procemo
23 juli 2004, 13:54
ik denk er nu over om een marshall jcm 900 top te kopen of iets in die richting.. of een london city top, zijn dat goede keuzes.. maar dan moet ik even doorsparen voor een cabinet..
is het ook een optie om er dan een 2x12 cabinet eronder te zetten? waar vind ik redelijk goede goedkope cabinets.. kan ik daarna verder sparen voor een betere..
bedankt voor al jullie reacties trouwens!!

semt-x
23 juli 2004, 18:22
Waarom een top? Er zijn zoveel andere leuke combo's. Zelf heb ik nu een Marshall MG-30, en ben hier niet echt tevreden mee. Het is een leuk ding om mee te beginnen, maar je wilt al snel wat anders.... Ik moet zeggen dat de spullen van Randall ook leuk zijn. Goed, je hebt idd altijd mooier, maar kijk gewoon eens in het rond en probeer zoveel je kan.

Ronald
24 juli 2004, 13:27
als je wil weten hoe die top klinkt moet je mischien es naar static x luisteren. die zanger/gitarist gebruikt 2 mg100 heads.

Mitch
24 juli 2004, 13:30
Ik heb die MG-serie wel eens gehoord en was er niet van onder de indruk. Je krijgt er geluid uit, maar het is niet echt bruikbaar.
De nieuwere valvestates klinken gewoon beter, zowel de VS65R die al genoemd werd en de AVT50 in mijn onderschrift. Beide hebben vooral een veel mooier clean geluid. Uiteraard moet je dit soort versterkers weer niet gaan vergelijken met buizenbakken die 5 keer zo veel kosten. Mensen die dt doen kunnen zich niet in een ander z'n situatie verplaatsen.
:razz:

dimo
28 juli 2004, 12:42
ik heb een marshall mg 15
ik vind toch wel cavakes zene

BLOK182
28 juli 2004, 12:49
Je krijgt iig geen linkin park geluid uit zo'n ding.... :-D

BLOK182
28 juli 2004, 13:05
Had jij toruwens niet in je andere topic een 100 MG....

Ronald
28 juli 2004, 13:26
eh.. dimo , nie om het een of ander , maar wa betekent in godsnaam cavakes zene :-?


ik meen trouwens ook dat je in da andere topic zei dat je mg 100 had en geen mg15. een mg 15 is zo'n miniversterkertje

MightyMike
28 juli 2004, 13:51
"cavakes" is een verkleinwoord van "ça va"...
"zene" is zo'n typisch Vlaams stopwoord...

Die hebben jullie dan te goed voor elke keer wij ons hoofd moeten breken over een "zieke toon" of een "vet felle buizenamp".... :-D

Ronald
28 juli 2004, 14:26
lol nou ik praat toch behoorlijk plat brabants maar van cavakes zene heb ik echt nog nooit gehoord hoor :razz:

dimo
28 juli 2004, 22:15
hahaha
nee ik was verkeerd ik bedoelde mg100dfx


cavakes zene
da wilt zeggen
ok dat is in orde
of ok dat is goed

ik woon in antwerpen
en daar zecht met hoe ist
en dan antwoorde soms
cava of alles bon

guitartub
28 juli 2004, 22:23
Voor de Euro's die je voor MG of Valvestate kwijt bent zijn in Nederland en Vlaanderen zeker veel betere opties te krijgen, zoek en vooral: gebruik je oortjes (dat zijn die kroepoekjes aan de zijkant van je hoofd)

dimo
28 juli 2004, 22:31
wat is in godsnaam nu 500 euro
niets hahah kan mij dat nu wat schelen hoeveel ik kwijt ben voor een MG

dimo
28 juli 2004, 22:31
koop wat ik wil

dimo
28 juli 2004, 22:33
trouwens ik speel niet veel op mijne amp
ik steek mijn gitaar in mijn boss me-50 en dan in mijn pc en zo in de versterker van mijn radio
en dan met JBL speakers als iemand die boxen kent eigenlijk veel beter als die mesa boogie en al die ander gitaarversterkers
ja natuurlijk niet als je voorbij de 200 watt gaat
als je zo een gitaarversterkers set koopt met 3 op 1
dat is denk ik wel zalig

guitartub
28 juli 2004, 22:35
TUURLIJK,

GROOT GELIJK,

SUITE YOURSELF!!
:-D :-D :-D

BlackSun
28 juli 2004, 22:41
Ja, ik zou ook op HIFI boxen gaan spelen als ik jou was...dan laat ik tenmisnte zien dat ik echt geen ruk verstand van gitaar+ app. heb.



(psssst: gitaar zit in ander frequentiebereik dan je stereo = nie goe voor je dure jbl-letjes kerelske EN DAARNAAST KLINKT DAT OOK VOOR GEEN RUK )

Wormaap
28 juli 2004, 23:50
(psssst: gitaar zit in ander frequentiebereik dan je stereo = nie goe voor je dure jbl-letjes kerelske EN DAARNAAST KLINKT DAT OOK VOOR GEEN RUK )

Nu niet gaan overdrijven :P Als de gitaar in'n ander frequentiegebied zat dan die hifi boxjes, dan zou je ook nooit gitaar erop kunnen luisteren :P
Dat't ruk klinkt is dan wél weer waar... HiFi speakers zijn gemaakt om je geluid zo min mogelijk te kleuren, gitaarspeakers zijn gemaakt om je geluid juist WEL te kleuren, en dan op'n goede manier :)

BLOK182
29 juli 2004, 10:55
wat is in godsnaam nu 500 euro
niets hahah kan mij dat nu wat schelen hoeveel ik kwijt ben voor een MG
Dat zinnetje "kan mij dat nu wat schelen hoeveel ik kwijt ben voor een MG" zou ik hoogstens begrijpen als je het over een mooie Engelse cabrio had...Trouwens, dat je ME-50 over een setje goeie boxen lekker klinkt VOOR THUIS, tja, kan best, maarre, dit vergelijken met een goeie buizen...*proest* :D

BLOK182
29 juli 2004, 10:56
Oh ja en je weet der idd geen flikker van :)

BlackSun
29 juli 2004, 11:00
(psssst: gitaar zit in ander frequentiebereik dan je stereo = nie goe voor je dure jbl-letjes kerelske EN DAARNAAST KLINKT DAT OOK VOOR GEEN RUK )

Nu niet gaan overdrijven :P Als de gitaar in'n ander frequentiegebied zat dan die hifi boxjes, dan zou je ook nooit gitaar erop kunnen luisteren :P
Dat't ruk klinkt is dan wél weer waar... HiFi speakers zijn gemaakt om je geluid zo min mogelijk te kleuren, gitaarspeakers zijn gemaakt om je geluid juist WEL te kleuren, en dan op'n goede manier :)

Een gitaar zit wel degelijk in een ander frequentiebereik. Tuurlijk is het wel mogelijk, maar een opgenomen gitaar is compleet anders dan een gitaar direct in de boxen!!! En het is zekers niet goed voor je speakers..

Wormaap
29 juli 2004, 12:41
Als'n gitaar in'n ander frequentiebereik zou zitten, zou je'm niet kunnen horen, aangezien elke zichzelf respecterende speaker toch op z'n minst wel 60-20kHz kan weergeven. Dan mag je me toch echt eens vertellen waar de gitaar volgens jou dan zit o_O
Als je je gitaar rechtstreeks je hifi-ampje inragt krijg je hoogstens een zeer zwak geluid omdat't signaal niet voorversterkt wordt, ik heb't ook al eens via zo'n Zoom pedaaltje gedaan, en daar begon de hifi amp nogal te oversturen, en dá's weer wél slecht voor zowel je amp als je speakers, maar gewoon'n beetje gitaarspelen over hifi speakers kan best, al klinkt't voor gene flikker.

BlackSun
29 juli 2004, 12:54
Ik bedoel dat je hifi boxen niet zijn gemaakt om dat frequentiebereik constant weer te kunnen geven, natuurlijk kan je het wel horen!!

hifi boxen zijn all-range, een gitaar is dat niet. en zoals ik al zei klinkt een opgenomen gitaar heel anders dan dat je rechtstreeks door je boxen staat te spelen9filters,mics etc etc etc). bij flink volume en lage palm mutes voorzie ik geen lang leven als je dit door Hifi boxen blijft doen.
Daarnaast klinkt eht idd voor geen flikker :D

PS: hij speelt dus door zn ME-50 he!!, ik heb het hier niet over gitaar-->kabel-->hifi amp/boxen, want dat kan best)

Wormaap
29 juli 2004, 13:22
Natuurlijk moet je't niet vol open gaan draaien, maar zolang je het volume binnen de perken houdt gaat d'r echt niks kapot hoor. Als je't volume op je ME50 fatsoendelijk afstelt zodat je gitaarsignaal naar line-niveau getild wordt, slikken je amp en speakers in principe hetzelfde als wanneer een cd'tje afspeelt qua signaalniveau.
Natuurlijk mag er geen discussie over bestaan dat't voor geen meter klinkt en niet bepaald een optimale situatie is (tenzij de ME50 ongelofelijk deftige amp/speaker simulaties heeft natuurlijk, maar dat betwijfel ik :cool: )

Ronald
29 juli 2004, 13:46
da hoef je nie te betwijfelen hoor da heeft da ding gewoon niet

maar als hij op die manier spelen cavaskes zene vind nou dan laat hem toch :-D

BlackSun
29 juli 2004, 14:31
Tuurlijk mag hij daarover spelen alsie dat leuk vind...

maar dan moetie niet gaan zeggen dat het eigenlijk veel beter is dan een MESA of iets dergelijks!

dimo
29 juli 2004, 15:24
daar heb je misschien gelijk in
maar heb der inieder geval nog geen problemen gehad en het is vele betere klank dan op mene marshall mg 100

ik heb ook een apparte Stereo graphic equilazer eropaangesloten dat lag nog thuis van vroeger mijn vader was dj en die had dat nog liggen

Dat klink toch wel zalig

harrie-beton
29 juli 2004, 16:42
psssst: gitaar zit in ander frequentiebereik dan je stereo = nie goe voor je dure jbl-letjes kerelske EN DAARNAAST KLINKT DAT OOK VOOR GEEN RUK )

ik snap wel wat hij bedoeld.
een gitaargeluid wordt compleet "gemaakt" in de versterker en de speaker. Dat zijn GEEN normale hifi speakers. Draai maar eens een CD over een gitaarversterker!

Via een pod (heb je hem weer :lol: ) kun je trouwens meestal prima over een hifi set spelen. Echter ze kunnen meestal niet een drummer overstemmen qua geluidsniveau.

Wormaap
29 juli 2004, 16:54
psssst: gitaar zit in ander frequentiebereik dan je stereo = nie goe voor je dure jbl-letjes kerelske EN DAARNAAST KLINKT DAT OOK VOOR GEEN RUK )

ik snap wel wat hij bedoeld.
een gitaargeluid wordt compleet "gemaakt" in de versterker en de speaker. Dat zijn GEEN normale hifi speakers. Draai maar eens een CD over een gitaarversterker!

Via een pod (heb je hem weer :lol: ) kun je trouwens meestal prima over een hifi set spelen. Echter ze kunnen meestal niet een drummer overstemmen qua geluidsniveau.

Dat klopt weer wél :P Maar hifi speakertjes overleven't wel :P
Ik kan me btw wel wat hifi ampjes bedenken die prima 'n drummertje overstemmen *denkt aan Krell Master Reference, 16.000 Watt @ 0.5 Ohm :P*

Ronald
29 juli 2004, 17:30
met 16000 watt overstem je schiphol tijdens spitsuur nog man :-D

BlackSun
29 juli 2004, 17:38
daar heb je misschien gelijk in
maar heb der inieder geval nog geen problemen gehad en het is vele betere klank dan op mene marshall mg 100

ik heb ook een apparte Stereo graphic equilazer eropaangesloten dat lag nog thuis van vroeger mijn vader was dj en die had dat nog liggen

Dat klink toch wel zalig

ik snap niet dat je dat 'zalig' zou kunnen maken :-?
je mist dan toch volgens mij echt die lekkere 'punch' bij het palmmuten en een grommende speaker bij een lage E-akkoord...maarja..msisschien speel ik wel gewoon te hard thuis :D

harrie-beton
29 juli 2004, 17:48
Ik kan me btw wel wat hifi ampjes bedenken die prima 'n drummertje overstemmen *denkt aan Krell Master Reference, 16.000 Watt @ 0.5 Ohm *

onze drummer niet. hij versterkt zijn drums in de oefenruimte.
:o

'wat zeg je?"

theworst
29 juli 2004, 18:27
begin niet aan marshall!!!

vooral de MG's niet, das nog erger dan valvestate

ps : dit is een mening, anderen vinden marshall het einde

AART
29 juli 2004, 19:55
marshall transistor zuigt, marshall buizen is prima voor de poen...

bazzieman
12 augustus 2004, 11:22
wat klets je nou, marshall heeft echt lekker distortion geluid, nog wat reverb erop en je hebt een schitterende lead. pff alsof je altijd maar mesa moet hebben.