PDA

View Full Version : Waarde tweedehandse 2000TSL 100W/ Anniversary 6100 top?



imlikeajungle
21 juli 2004, 09:23
Wat is een tweedehandse JCM2000 TSL 100W + 1960 cab in zeer goede staat waard? En is een 100W echt minder dan de 60W heads? En een 6100? Welke van de twee lijkt jullie het beste voor emo/rock
Thx!

andoni
21 juli 2004, 11:03
qua waarde weet ik het zo niet, maar ik heb mijn JCM2000 DSL100 head voor 700 € op de kop kunnen tikken. Een goeie cab moet lukken voor een 300 à 400 € als je ook op de 2e hands markt kijkt. Ik veronderstel dat een TSL ongeveer even veel zal kosten (nieuw is hij iets duurder, maar hij is iets minder gegeerd op de 2e hands markt). Een 6100 top was ik ook ooit van plan om te kopen, voor 750 € (de deal is nooit rond geraakt).

Beide zijn uitstekende versterkers om emo mee te spelen (doe het namelijk ook, wel iets meer de emocore/metalcore toer op misschien). Het verschil tussen de 2 ligt vooral in het lead kanaal. Het cleane kanaal is bij beiden redelijk goed voor een Marshall. De crunch kanalen zijn ook vergelijkbaar, ik vind de 6100 wat voller klinken toch. Erg typisch Marshall bij beide amps. Het lead kanaal bij de TSL een high gain versie van het crunch kanaal, dus de typische Marshall klank, maar met een overdosis gain. Het lead kanaal van de 6100 is veel minder Marshall, het heeft niet zo dat rauwe geluid, maar is meer bruut in de zin van een Mesa of zo.

Persoonlijk zou ik voor de 6100 gaan. Dit is echt een ongelooflijk veelzijdige versterker. Er staat Marshall op, maar je kan er makkelijk een Dual Recto geluid uitkrijgen of zo, zonder de typische Marshall crunch te verwaarlozen.

imlikeajungle
21 juli 2004, 11:29
thx man, in welke band speel je eigenlijk? misschien wel leuk voor me, een vriend die wat optredens organiseert zoekt altijd bands voor gigs in de toekomst... :D

andoni
22 juli 2004, 11:05
Ik speel in As Faith Ends (zeg maar a la Killswitch Engage (maar wat minder metal en meer emo) met vrouwelijke cleane vocals en mannenscreams en af en toe wat weirde geflipte stukken a la Dillinger Escape Plan, en af en toe een shreddy gitaarsolo :)).
We zijn nog volop in de 'opstartfase', onze drummer is ook maar een interimdrummer, dus optredens zijn pas voor later, we zijn nu volop nummers aan het schrijven en aan het repeteren. Maar vanaf we een optreden te doen hebben zal dit hier meteen gepost worden ;)

btw, dat een 60 Watt versie beter is dan een 100 Watt versie, wel ik weet het niet hoor, maar ik had zowat hetzelfde voor met mijn DSL, maar eerlijk gezegd hoor ik hoegenaamd geen verschil tussen een 50 of 100 Watter. Ik zou gewoon voor diegene gaan die je het goedkoopst en in de beste staat kan krijgen, tenzij je natuurlijk een 6100 kan vastkrijgen ;)

Alain
22 juli 2004, 11:40
thx man, in welke band speel je eigenlijk? misschien wel leuk voor me, een vriend die wat optredens organiseert zoekt altijd bands voor gigs in de toekomst... :D
Hij mag dat voor ons ook doen hoor

imlikeajungle
22 juli 2004, 11:59
speel je emo dan? :-D

en ik heb een 6100 voor 650 gezien, alleen weet ik niet over een footswitch bij is, de verkoper antwoordt niet direct. heb ook een jcm900 + 1960 voor 750 gevonden in goede staat, dus die haal ik zeker, en dan verkoop ik die jcm900 head en neem die 6100, dan kost m'n cab me maar 250 of zo:-D ik heb ook ergens een tsl100w + 1960 voor 1200 gezien...

andoni
22 juli 2004, 12:53
ALs die 6100 in goede staat is doen! 650 € is een erg goeie prijs. 1200 voor die TSL + cab is wat te veel (imo) maar als je er wat van kan afpraten nog wel ok.

En ja we klinken toch wel meer emo dan je zou denken uit onze beschrijving, maar ach what the hell die benamingen ook altijd :D Zeg maar dat ik veel van mijn inspiratie haal uit bands die regelmatig het 'emo' label opgeplakt krijgen.

Phyrexian
22 juli 2004, 14:05
thx man, in welke band speel je eigenlijk? misschien wel leuk voor me, een vriend die wat optredens organiseert zoekt altijd bands voor gigs in de toekomst... :D

Hay, wij, Ashville (groovy mix tussen metal, stonerrock en hardcore), zoeken altijd meer optredens... we willen gerust overal spelen...

imlikeajungle
22 juli 2004, 17:50
krijg ik je framus dan voor de helft? :-D

ik kijk ff voor je rond, kan je me misschien een promopakketje of dergelijks bezorgen? pm me maar ff - als je wil natuurlijk!

gershwin5150
22 juli 2004, 18:00
Ok ff off-topic:

Weet iemand nog goeie instellingen voor vette sounds op de 6100? Ik zag dat Satriani er ook een gebruikt. Wie kan helpen?

Alain
22 juli 2004, 18:10
speel je emo dan? :-D

nope
opera metal

Negative K3 fan
22 juli 2004, 20:06
Ok ff off-topic:

Weet iemand nog goeie instellingen voor vette sounds op de 6100? Ik zag dat Satriani er ook een gebruikt. Wie kan helpen?

satriani spoeelt met zon DS-1 over het clean kanaal ervan, of althans, speelde

Monty
26 juli 2004, 21:01
Ok ff off-topic:

Weet iemand nog goeie instellingen voor vette sounds op de 6100? Ik zag dat Satriani er ook een gebruikt. Wie kan helpen?

Hij had in de jaren 90 ooit een 6100 geleend van een gitaarzaak hier in de buurt. Die gasten van die muziekzaak vertelden me dat ie alles op 10 had staan :???: Of ik 't moet geloven... misschien wel een keer leuk om te proberen als je burenruzie wilt.

Baco
26 juli 2004, 21:15
Hij had in de jaren 90 ooit een 6100 geleend van een gitaarzaak hier in de buurt. Die gasten van die muziekzaak vertelden me dat ie alles op 10 had staan :???: Of ik 't moet geloven... misschien wel een keer leuk om te proberen als je burenruzie wilt.

Oh, it didn't go to eleven then :lol:

gershwin5150
26 juli 2004, 21:19
ik vrees dat ik dan letterlijk dakloos ben hiero :-D