PDA

View Full Version : Line 6, Bose Collaborate on Guitar Amplification Project



imlikeajungle
21 juli 2004, 08:57
Line 6 and Bose Corporation announced the development of a new standard in live guitar amplification, in which the two companies have married the Line 6 Variax guitars with a special version of POD and Bose’s Cylindrical Radiator™ loudspeaker.

“Guitarists that have tried this new system are thrilled about the range of tones they can create and thrilled to know that their tone is finally reaching other musicians and the audience, too” said Ken Jacob, director and chief engineer of the Bose Live Music Technology Group. “They say it’s the first time they have been able to play with the confidence that the exact sound they hear is what their bandmates and audiences are hearing too.”

The amp package will be sold by Guitar Center stores nationwide and through Bose on the Internet at www.bose.com/musicians. For more information, visit www.line6.com.


http://www.bose.com/images/musicians/hp_01.jpg

Wormaap
21 juli 2004, 17:59
OMG... Een slechte hifiproducent die samenwerkt met een in mijn ogen niet helemaal fijne effectenproducent... Wat gaat dat geven...

BlackSun
21 juli 2004, 18:05
Bose slecht???

Bose vind ik zeker 1 van de betere zo niet beste hifi producenten. Je moet alleen wel de duurdere apparatuur van ze kopen.


Ik vind het een zeer interresante samenwerking, benieuwd of het echt goed werkt.

Wormaap
21 juli 2004, 18:32
Bose is in hifi 'n overgemarket en -gehyped merk dat't qua geluidskwaliteit amper red naast Philips, laat staan naast merken als Celestion, Mission, Kef of B&W :P Maar da's natuurlijk een hele andere discussie...
Ik zie dit niet heel veel worden :P

imlikeajungle
21 juli 2004, 18:36
ok ok, ik wou gewoon deze info delen :-(







:-D

Lune-a-tic
21 juli 2004, 18:36
En Behringer is veel beter ? :cool: 8-) :evil:

BlackSun
21 juli 2004, 18:39
Bose is in hifi 'n overgemarket en -gehyped merk dat't qua geluidskwaliteit amper red naast Philips, laat staan naast merken als Celestion, Mission, Kef of B&W :P Maar da's natuurlijk een hele andere discussie...
Ik zie dit niet heel veel worden :P

en van wie heb je dit verhaaltje gehoord? :D want als ik naar jou luister heb je ze duidelijk nog niet naast elkaar gehoord :)

andoni
21 juli 2004, 19:20
Bose dat zijn toch die minuscule kubusjes die voor luidsprekers moeten doorgaan met eronder een subwoofer?

Ik weet er nu niet veel van maar mijn minieme fysica kennis zegt mij dat zo'n Bose installatie nooit kan tippen aan een paar goede kolomluidsprekers.

Diedo
21 juli 2004, 19:49
het is maar net wat je wilt: goed geluid uit piepkleine speakertjes die je eigenlijk niet ziet in de kamer, of enorme kolommen waar dan erg mooi geluid uit komt maar dat wel je hele uitzicht weg is :cool:

voor elk wat wils dus...

zjanke
21 juli 2004, 20:01
Met het risico dat ik tot op mijn enkels wordt afgebrand:

Ik ken iemand die twee van die smalle Bose-pijpjes aan zijn stereo heeft hangen en die klinken dus gewoon goed :o
We hebben dus ook zijn hele kamer afgezocht naar een Woofer of zoiets, want er komen dus ook gewoon hele fatsoenlijke lage tonen uit. Een vriend van me die platen produceert (en dus gewoon wel verstand van geluid heeft :D ) vond er ook niks mis mee, dus het is niet slechts mijn subjectieve mening....

BlackSun
21 juli 2004, 20:09
Mijn pa is audiofiel :razz: , en hij wilde de beste surround set die te krijgen was voor thuis, die ook goed normale muziek weergaf. Na een paar maanden zoeken, beluisteren en vergelijken kwam hij toch echt uit op die kleine bose speakers met een grote bose woofer. Die kleine krengen zijn gewoon 150Watt Rms, en er komt me een gigantisch mooi geluid uit!
Natuurkundig snap ik ook neit hoe het kan, maar je moet het gewoon horen om het te geloven denk ik.

Diedo
21 juli 2004, 20:15
Mijn pa is audiofiel :razz: , en hij wilde de beste surround set die te krijgen was voor thuis, die ook goed normale muziek weergaf. Na een paar maanden zoeken, beluisteren en vergelijken kwam hij toch echt uit op die kleine bose speakers met een grote bose woofer. Die kleine krengen zijn gewoon 150Watt Rms, en er komt me een gigantisch mooi geluid uit!
Natuurkundig snap ik ook neit hoe het kan, maar je moet het gewoon horen om het te geloven denk ik.

dan mag je jezelf geen audiofiel noemen... audiofiel zijn neemt proporties aan van installaties van 9600 watt met voor elk kanaal een eigen mono versterker om crossover distortion te vermijden en met high end zilveren en gouden kabels enz enz enz

die installatie is vast en zeker een hele goede, maar audiofiel is het niet....

BlackSun
21 juli 2004, 20:21
mierenneuker, CHECK DIE SMILEY!!! :wink:

:D

Diedo
21 juli 2004, 20:29
mierenneuker, CHECK DIE SMILEY!!! :wink:

:D

ik dacht dat het een patser smiley was :)

Negative K3 fan
21 juli 2004, 20:40
Mijn pa is audiofiel :razz: , en hij wilde de beste surround set die te krijgen was voor thuis, die ook goed normale muziek weergaf. Na een paar maanden zoeken, beluisteren en vergelijken kwam hij toch echt uit op die kleine bose speakers met een grote bose woofer. Die kleine krengen zijn gewoon 150Watt Rms, en er komt me een gigantisch mooi geluid uit!
Natuurkundig snap ik ook neit hoe het kan, maar je moet het gewoon horen om het te geloven denk ik.

dan mag je jezelf geen audiofiel noemen... audiofiel zijn neemt proporties aan van installaties van 9600 watt met voor elk kanaal een eigen mono versterker om crossover distortion te vermijden en met high end zilveren en gouden kabels enz enz enz

die installatie is vast en zeker een hele goede, maar audiofiel is het niet....

idd, echte audiofielen trekken bleek weg bij het woord "bose" als is het de reputatie.

BlackSun
21 juli 2004, 20:45
zucht....HET WAS EEN GRAPJE!!!...damn :razz:

De rest van mn verhaal meen ik echter.

Wormaap
21 juli 2004, 21:26
Ik heb verschillende Bose setjes gehoord, en voor een niet al te getraind oor klinkt het inderdaad best goed. Als je echter wat verder luistert valt vooral het ongelofelijke gebrek aan middentonen op. Bose boost in z'n speakers het hoog en het laag, en laat een gat in het midden. Dit klinkt als de loudness functie op een versterker, en klinkt op't eerste gehoor best tof, maar als je langer dan een kwartier luistert wordt't gewoonweg irritant. Ook word de sub dusdanig hoog gecrosst dat'ie plaatsbaar is (zo rond de 150-200Hz)
Lees ook http://home.earthlink.net/~busenitz/bs.html maar eens door :P
Let wel: Mijn mening is gebaseerd op mijn gehoor, niet op dat verhaal, het feit dat er wat overeenkomstige dingen in zitten is puur een bevestiging van wat ik al blaat :)

Negative K3 fan
21 juli 2004, 23:09
Ook word de sub dusdanig hoog gecrosst dat'ie plaatsbaar is (zo rond de 150-200Hz)

Subs vind ik zo maar niets, vooral die dingen met zon knop erop, hoe moet je de goede afstelling weten zonder daar experimenteel achter te komen, vaak bij computer boxjes enzo is de sub ook heel erg plaatsbaar en zijn de mids kut. Gewoon 2 goede fullrange luidspreker, goed opgesteld, daar hou ik van

IndiepoprockJesse
22 juli 2004, 00:00
audiofielen hebben geen gouden kabels hoor

die hebben koolstof kabels van 50 euro de meter..

het idee van bose klinkt goed, nou jullie moeten gewoon niet meteen zo zeiken, want door gewoon dingen aan te durfen kom je misschien nog ergens.. net zoals iedereen line6 ruk vind, maar dat komt gewoon omdat ze nog niet genoeg ontwikkeld zijn, maar dat komt nog wel, en dan wordt het wel vet hoor, en dat gezeik van jullie wordt ik echt zwaar moedeloos van.. als je nergens voor open staat kom je ook nergens..

spacend speakertje trouwens:

http://www.bose.com/images/musicians/solutions/bose_approach_01.jpg

misschien is het wel een meesterlijk plan..

alleen jammer dat het er niet echt sexy uitziet ofzo, dan staat een dikke marshall jtm45 met dikke cab toch net iets meer rock n roll:

http://www.marshallamps.com/images/products/vintage/images/2245unit.jpg

edit: ok ik heb dus ff op die site van bose rondgekeken, uiteraard is het natuurlijk allemaal redelijk zo geschreven om mij te overtuigen.. en dat doen ze ook bijna, maar ik moet toch eerst andere bronnen lezen om overtuigd te raken.. en het zelf horen is nog de beste bron..

ik raad jullie allen wel aan om te gaan lezen op deze site, want het idee zelf maakt mij erg enthousiast.. het kan namelijk betekenen dat we af zijn van dat gezeik van live afstellingen enzo.. meer op de muziek kunnen richten en meer met gevoel kunnen spelen..

je kan er zo een pre-amp op aansluiten dus je kan gewoon met je dikke marshall jtm blijven spelen.. weet alleen niet of het echt zo werkt maar goed..

er zitten vele voordelen aan die echt fantastisch zouden zijn, als ze echt waar blijken te zijn is dit denk ik wel een doorbraak en hopelijk volgen er dan meerdere bedrijven die dit soort dingen gaan doen en daardoor de prijs drukken..

maar weet je ik wil het gewoon heel graag horen en zelf ook voelen, ik hoop echt dat er snel een demo van komt naar nederland ofzo.. is het dan crap, jammer, zullen we moeten wachten, is het vet cool.. gaat er hopelijk een wereld voor ons open.. een wereld zonder vreselijke live setups en geluid.. :wink:


Jesse//

IndiepoprockJesse
22 juli 2004, 00:48
goed, nog wat gekeken op harmony central.. ze zijn er niet zo positief over.. beetje jammer... hier wat links:

http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=59ff4f2e05ccd2881ba6447a9c20da2b&threadid=672032&highlight=bose

http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=59ff4f2e05ccd2881ba6447a9c20da2b&threadid=646346&highlight=bose

http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=59ff4f2e05ccd2881ba6447a9c20da2b&threadid=661584&highlight=bose

http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=59ff4f2e05ccd2881ba6447a9c20da2b&threadid=672032&highlight=bose

Jesse//

Wormaap
22 juli 2004, 02:24
'T is gewoon een feit dat een cilindertje met een diameter van _10CM_ waarin dus speakers zitten van maximaal _10CM_ geen laag kan weergeven, laat staan sublaag. Een submodule van 'the size of a breadbox' kan dit evenmin.
'T idee is zeker leuk, maar dit is weer zo'n typische Bose-'innovatie' die uiteindelijk niet zal gaan werken... En dat heeft helemaal niets met 'zeiken' te maken.

Thijssie
22 juli 2004, 13:18
Bose slecht???

Bose vind ik zeker 1 van de betere zo niet beste hifi producenten. Je moet alleen wel de duurdere apparatuur van ze kopen.

:o

Je referentiekader is de cassetterecorder van je kleine zusje? :D

Diedo
22 juli 2004, 17:16
audiofielen hebben geen gouden kabels hoor

die hebben koolstof kabels van 50 euro de meter..
is niet waar; ja ok geen goud, maar wel meer dan 50 uitjes de meter...
kijk hier voor de grap eens...
http://markt.hifi.nl/cgi-bin/suite/classifieds/classifieds.cgi?request=display_sub_list&category_id=120&sub_id=1114&variable_file=default.variables&website=default&set=1&session=40ffd6605724e70c


het idee van bose klinkt goed, nou jullie moeten gewoon niet meteen zo zeiken, want door gewoon dingen aan te durfen kom je misschien nog ergens.. net zoals iedereen line6 ruk vind, maar dat komt gewoon omdat ze nog niet genoeg ontwikkeld zijn, maar dat komt nog wel, en dan wordt het wel vet hoor, en dat gezeik van jullie wordt ik echt zwaar moedeloos van.. als je nergens voor open staat kom je ook nergens..
hier ben ik het wel mee eens... ik zie met een glimlach op mijn gezicht de tijd waarin de digitale de buizenversterkers een poepie laten ruiken tegemoet :)

IndiepoprockJesse
22 juli 2004, 18:43
hmmja, vergisde me, me pa heeft ook goude kabels, die waren 50 euri de meter..

en misschien wordt het wel de digitale buizenversterker :lol:

Diedo
22 juli 2004, 19:43
en misschien wordt het wel de digitale buizenversterker :lol:

er werd toch al zoiets ontwikkeld??? atomic??? ik weet het niet meer... maar er paste in ieder geval precies een pod in...
zag er wel kek uit, maar of het wat wordt/is geworden??? :???:

IndiepoprockJesse
22 juli 2004, 20:18
ja atomic amp ja, heb dat tijdje geleden gezien..

je stopt er een pod in als pre-amp en dan had je een buizen eindtrap.. misschien is het wel vet.. alleen de pod is niet zo fantastisch dus als die nog beter wordt kan het nog wat worden..

Jesse//

zjanke
22 juli 2004, 20:49
'T is gewoon een feit dat een cilindertje met een diameter van _10CM_ waarin dus speakers zitten van maximaal _10CM_ geen laag kan weergeven, laat staan sublaag. Een submodule van 'the size of a breadbox' kan dit evenmin.
'T idee is zeker leuk, maar dit is weer zo'n typische Bose-'innovatie' die uiteindelijk niet zal gaan werken... En dat heeft helemaal niets met 'zeiken' te maken.

Heb je dat gehoord of gelezen :wink: Ik geloofde zelf eerst ook niet dat het laag uit zo'n pijpje kwam, maar het klinkt echt niet slecht.
Aangezien er hierin (http://electronics.howstuffworks.com/question713.htm) geen speakers zitten zal er ook wel helemaal geen geluid uitkomen :o
Nieuw is niet altijd slechter :roll:

IndiepoprockJesse
22 juli 2004, 21:10
'T is gewoon een feit dat een cilindertje met een diameter van _10CM_ waarin dus speakers zitten van maximaal _10CM_ geen laag kan weergeven, laat staan sublaag. Een submodule van 'the size of a breadbox' kan dit evenmin.
'T idee is zeker leuk, maar dit is weer zo'n typische Bose-'innovatie' die uiteindelijk niet zal gaan werken... En dat heeft helemaal niets met 'zeiken' te maken.

Heb je dat gehoord of gelezen :wink: Ik geloofde zelf eerst ook niet dat het laag uit zo'n pijpje kwam, maar het klinkt echt niet slecht.
Aangezien er hierin (http://electronics.howstuffworks.com/question713.htm) geen speakers zitten zal er ook wel helemaal geen geluid uitkomen :o
Nieuw is niet altijd slechter :roll:

volgens de site werkt de cylinder zo dat als je er met ej oor naast staat je geen last hebt van extreem te hard geluid en het volume aan de andere kant van de zaal even hoog blijft.. wat dus fantastisch is, want als artiest hoor je hetzelfde als de mensen in de zaal..

misschien is de woofer niet zo fantastisch omdat hij klein is, maar sluit er een dikke basbox op aan en je kan er misschien wel voor zorgen dat hij genoeg laag geeft..

en geluid is een raar fenomeen dus ik zou eerst gewoon eens wachten tot we de spullen in werking kunnen zien en dan nog eens overleggen over hoe het klinkt..

Jesse//

Wormaap
22 juli 2004, 22:27
'T is gewoon een feit dat een cilindertje met een diameter van _10CM_ waarin dus speakers zitten van maximaal _10CM_ geen laag kan weergeven, laat staan sublaag. Een submodule van 'the size of a breadbox' kan dit evenmin.
'T idee is zeker leuk, maar dit is weer zo'n typische Bose-'innovatie' die uiteindelijk niet zal gaan werken... En dat heeft helemaal niets met 'zeiken' te maken.

Heb je dat gehoord of gelezen :wink: Ik geloofde zelf eerst ook niet dat het laag uit zo'n pijpje kwam, maar het klinkt echt niet slecht.
Aangezien er hierin (http://electronics.howstuffworks.com/question713.htm) geen speakers zitten zal er ook wel helemaal geen geluid uitkomen :o
Nieuw is niet altijd slechter :roll:
Leuk dat je als voorbeeld een elektrostaat neemt :P Die geven namelijk ook geen laag weer ;) (of althans, niet zo goed als'n normale conusluidspreker)

zjanke
23 juli 2004, 07:30
Echo, echo, echo :evil:

zjanke
23 juli 2004, 07:31
'T is gewoon een feit dat een cilindertje met een diameter van _10CM_ waarin dus speakers zitten van maximaal _10CM_ geen laag kan weergeven

Aangezien er hierin (http://electronics.howstuffworks.com/question713.htm) geen speakers zitten zal er ook wel helemaal geen geluid uitkomen :o

Leuk dat je als voorbeeld een elektrostaat neemt :P Die geven namelijk ook geen laag weer ;) (of althans, niet zo goed als'n normale conusluidspreker)




Ik zeg ook niet dat een electrostaat goed laag weergeeft (klinkt inderdaad errug dun), maar geef alleen maar aan dat je niet alleen met de conventionele speaker geluid kunt voortbrengen. Ik heb die Bosepijpjes zelf gehoord en was erg verrast over de kwaliteit, met name het laag was veel beter dan ik had verwacht van "zo'n pijpje"
Grote speakers geven makkelijker lage tonen weer, maar dat wil niet zeggen dat een kleine het niet zou kunnen. Waarom gebruikt SWR bijvoorbeeld 8*10' configuraties voor sommige baskasten ipv 6*15' (of zoiets)? qua prijs zal het niet veel maken, dus het zal echt voor het geluid zijn...

Stitch
23 juli 2004, 12:43
Wie heeft wel es dat Bose 321 systeem gezien (quasi surround uit 2 frontspeakers). Dat kreng kost iets van 1500 euro (tijd terug). Dan maar liever 5 speakertjes in mn kamer voor 1/5 van die prijs!

Ben benieuwd dus hoe ze dit gaan marketen...zie het wel weer gebeuren dat het overpriced in de winkels blijft staan. Al kan ik de innovatie wel waarderen.

Wormaap
23 juli 2004, 13:57
Wie heeft wel es dat Bose 321 systeem gezien (quasi surround uit 2 frontspeakers). Dat kreng kost iets van 1500 euro (tijd terug). Dan maar liever 5 speakertjes in mn kamer voor 1/5 van die prijs!

Ben benieuwd dus hoe ze dit gaan marketen...zie het wel weer gebeuren dat het overpriced in de winkels blijft staan. Al kan ik de innovatie wel waarderen.
De innovatie op zich juich ik ook toe, begrijp me niet verkeerd! Het enige punt is dat Bose dit waarschijnlijk weer op hun vaste manier gaat doen:
Neem een 'innovatie' die vooral klein is en 'mooi' uitziet, maak'm zó duur dat mensen denken 'da's duur dus goed' en zet't met veel bombarie op de markt.
Bose besteedt gewoon te veel aandacht aan de foute dingen (marketing, research naar nutteloze zaken etc.)
Maar inderdaad is dit niet meer dan giswerk en afgaan op vorige Bose-'innovaties' (10 2.5" speakertjes gebruiken voor bas ipv 1 grotere, heeft niet gewerkt, daarom verwacht ik hier ook niet veel van)

BlackSun
23 juli 2004, 15:45
...
Lees ook http://home.earthlink.net/~busenitz/bs.html maar eens door :P
Let wel: Mijn mening is gebaseerd op mijn gehoor, niet op dat verhaal, het feit dat er wat overeenkomstige dingen in z....

ik moet toch even kwijt dat dat artikel nogal ERG oud is, en vind niet dat je dat nu nog kan gebruiken 'als argument' om het zo maar te zeggen.

vettavillenl
23 juli 2004, 16:50
er zijn nu uitingen van Line 6 over de samenwerking

click hier
http://www.line6.com/bose/home.html

Swampash
23 juli 2004, 18:43
Straks kan je nog een Line 6 produkt kopen bij de mediamarkt of de harendse smit. :razz: