PDA

View Full Version : Nieuwe axe: LAG RX200



BartL
21 juli 2004, 01:35
http://www.pentermanmuziek.nl/fotos/1013.jpg

BartL
21 juli 2004, 01:37
Hier is ze dan. Als het goed is heb ik haar deze week nog.
Ik betaal inclusief verzending minder dan 320 euro. Leuke prijs en paste goed in mijn budget. (Ben nu broke...maar goed, vakantiewerk :cool: )

Iemand ervaringen met deze gitaar?

slayurrr
21 juli 2004, 01:45
alhambra gaat je vast aardig vinden :razz:

Ik heb geen ervaringen met die gitaar, maar ziet er wel goed uit hoor!

BartL
21 juli 2004, 08:30
Ik heb geen ervaringen met die gitaar
Ik heb hem ook nog nooit vastgehouden :oops:

imlikeajungle
21 juli 2004, 10:53
ik vind je ook leuk :D

Vai Himself
21 juli 2004, 10:55
mooi! ik heb ook een LAG, de AK-100. ook errug goedkoop en speelt als een wondertje. veel plezier ermee

iam
21 juli 2004, 12:17
ik heb er de franse versie van gehad, de roxanne classic (met maple top)
al veel positiefs gehoord over deze chinese?? versies van de roxanne...

is een kopie van de roxane standard, lijkt me wel een topgitaartje voor die prijs!

Anders Destium
21 juli 2004, 12:47
Felici, goede gitaar voor het geld :)

Het moet alleen natuurlijk niet zo worden dat iedereen straks een LAG heeft :wink:

asesino
21 juli 2004, 14:07
Ik heb eens op die lag gespeeld van een maat van me, speelt wel lekker :)
Misschien dat ik ooit ook eens één zal kopen

punkydude
21 juli 2004, 17:20
Inderdaad die Lags zijn echt wel superdingen voor hun geld! En ik zweer het jullie als je hem ziet staan zou je niet zeggen dat het zo'n goedkope gitaar is. Mahony body, gelijmde hals enzo, waar vind je dat nog voor zo weinig geld...

Maarreuh, voor 320€?? Waar heb je dat gevonden?? Ben je wel zeker dat het een nieuwe is? En geen tweedehands ofzoiets? Want de RX100 kost hier nog meer dan 320€!

Greetz
Davy

Welkom in de Lagfamilie!

BartL
21 juli 2004, 17:26
Hehe thnx... www.pentermanmuziek.nl :) t/m 24 juli 25% korting op ALLES...behalve stompboxen. Nou, en ik had toevallig nog een gitaartje nodig :-D Kostte eigenlijk 425 euro, en is nieuw jah.

gerrekat
21 juli 2004, 18:07
gefeliciteerd LOL, volgens mij heeft echt Jackson hier hun JJ model afgekeken of omgekeerd ik weet het niet!

alhambra
21 juli 2004, 21:25
BartL welkom bij de club der goden zonen, althans zo voel je je al snel als je een LAG hebt.

munkie
21 juli 2004, 22:34
Mmm, als ik niet al te veel gitaren had gehad dan had ik hier wel achteraan gegaan denk ik. Maar goed je bent me voor geweest. Ik heb toevallig vanmiddag in Leeuwarden dezelfde gitaar zien staan, voor veel meer geld overigens, zag er serieus uit, inderdaad gelijmde hals. Schijnt Koreaans te zijn, dus Samick of Cort. Ik heb wel eens een franse Roxane in handen gehad, te gek ding, is wel FF duurder natuurlijk. Ik ken Penterman nog wel vanuit mijn Twentsche periode, nooit gedacht dat hij hier ook 25% vanaf zou doen, zou hij veranderd zijn? :-D

Groetjes Freek.

BartL
22 juli 2004, 01:23
BartL welkom bij de club der goden zonen, althans zo voel je je al snel als je een LAG hebt.
Nu moet ik nog gitaar leren spelen 8-) :-D

Edit: Waarschijnlijk heb ik hem over 12 uur :-D

BartL
24 juli 2004, 08:34
Ik heb 'm! :-D

Eerste reactie:
Fijne gelakte hals. Wennen aan 'geen-tremolo'. (Bij mijn fender liet ik de zijkant van mijn rechterhand altijd op de tremolo rusten, dat gaat nu niet meer zo goed. Maar goed, dat is een kwestie van wennen. Ook hangt de gitaar niet mooi in balans. Body is te licht/hals is te zwaar, waardoor de hals steeds ietsje naar onder wil gaan hangen. Misschien wel iets aan te doen, of gewoon aan wennen. Hij speelt lekker over het algemeen. Over het geluid kan ik nog niks zeggen. Mijn DSL 201 staat nog altijd (AL 5 WEKEN!) in de fabriek. Ik speel nu over een leenversterker waarvan het overdrive kanaal naar poep klinkt. Dus ik kan pas een goed oordeel geven als ik mijn eigen versterker terugheb.

HOWEVER, tot nu toe ben ik tevreden...voor DAT geld zeker :-D

iam
24 juli 2004, 12:48
die balans is waarschijnlijk te wijten aan het gebruikte hout... is dat ook mahony voor de body? of een andere soort?

(ik had dat probleem bij mijn franse broer niet)

BartL
24 juli 2004, 23:58
Caractéristiques:
Corps; acajou massif

ACAJOU? :-?
Iam...dat weet jij vast wel :wink:

Branzojo
25 juli 2004, 10:52
Acajou is mahonie.

BartL
25 juli 2004, 22:20
Zo, ik heb ff zitten pielen;

Ik heb het kapje op de achterkant van de body erafgeschroeft. Hier heb ik een aantal rolletjes lood ingedaan (Ik ben de naam kwijt :) Striplood?? :-? ). Ik gebruik nu ook weer mijn lederen strap. Deze combinatie maakt het al een stuk beter.

Nog een minpuntje:
Als ik op mijn hoge e-snaar op de 17 fret een bend maak, valt de toon dood. Waarschijnlijk moet ik dus de fretten laten vlakken...is dat duur?

Vraagjes:
Als ik er een goede topkam opzet, is de gitaar dan stemvaster, of is dat niet nodig? (Er zit geen tremolo op). Suggesties voor een topkam?

iam
25 juli 2004, 23:29
is mss wel nodig want zelfs mijn Franse Lag was niet echt stemvast... (niet extreem ofzo... maar toch)

BartL
27 juli 2004, 01:29
Misschien dus een andere topkam...hmmm, gaat ik even denken. Mijn Fender strat plus (op de foto is niet de mijne) heeft een goede topkam, ik heb alleen geen idee hoe dat ding heet. Zou iemand me kunnen zeggen hoe dat ding heet?
Maar die topkammen kan je natuurlijk niet zomaar op een gitaar zetten lijkt me... :???: Moet je zoiets op maat laten maken ofzo?
http://qzy13302.ld.infoseek.co.jp/my_studio/strat_plus.JPG
Of zou ik er beter een Graphtech topkam op kunnen laten zetten? (Hoe lang gaan die dingen mee voordat ze versleten zijn?


Andere Tuners?
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=3056010&sid=!18121995&quelle=volltext
Is dit een normale prijs voor goede tuners, of zijn deze duur/goedkoop?

(Er zit volgens mij wel een nieuw setje snaren op...dus het is beter om nog een weekje te wachten voor ik iets koop.)

BartL
27 juli 2004, 01:39
Ik heb trouwens ook al spontaan een plan gekregen om in m'n LAG een SP-90 2 Hot Soapbar en een SH-55 Seth L. te zetten (Beiden Seymour Duncan dus). Maarja, daar heb ik me nog niet echt in verdiept. Sterker nog...ik heb mijn LAG nog helemaal niet over mijn eigen (goede) versterker gehoord :-D

Edit: FUCK, die dingen zijn duur in Nederland :o Een SH-4 & SH-2 laten verzenden uit de States is goedkoper dat er hier 2 kopen :-?

de wachter
19 juni 2005, 21:36
320 voor een lag rx200 is wel echt weinig, ik zie hem dikwijls voor een pak boven de 500euro staan, bij city music zelfs 590.

Nu een vraagje, bij de muziekwinkel waar ik ook gitaarlessen volg kan ik de rx200 kopen voor 400 euro, perfect in orde. Is dit een goede deal?

BassAgent
19 juni 2005, 21:39
Je weet dat dit een jaar oud topic is?

Rubenios
19 juni 2005, 21:41
topics ophalen is niet goed... wat mij betreft gewoon meteen bannen... moet toch onderhand wel duidelijk zijn dat soort dingen

Anders Destium
19 juni 2005, 21:41
Hij stelt toch een vraag?

Ik denk dat tot de 450 een goede prijs is voor deze gitaar, maar er zijn natuurlijk ook andere opties zoals bijvoorbeeld een Dean EVO of een Ibanez SZ320/SZ520.

BassAgent
19 juni 2005, 21:43
Hij stelt toch een vraag?
Maar open er dan even een nieuw topic over :-?

de wachter
19 juni 2005, 22:34
Hij stelt toch een vraag?
Maar open er dan even een nieuw topic over :-?

Dan krijg ik het verwijt dat er al topics over zijn, of dat ik de zoekfunctie moet gebruiken (wat ik bij deze dus heb gedaan).

Anders Destium
19 juni 2005, 22:42
Je kunt het inderdaad nooit goed doen :-?

Maar misschien is het in dit geval best ok om een nieuw topic te openen, het is weer eens wat anders dan Fender, Gibson, Ibanez, Richwood of PRS :wink:

BartL
19 juni 2005, 23:07
Zelf heb ik hem weggedaan omdat ik ehh...ff denken :)

Ik vond de hals een beetje scherp aanvoelen aan de kanten. Alsof het fretboard echt een platte plank was, daar houd ik niet van. Ook vond ik de elementen niet echt geweldig. Ook vond ik het raar dat het benden erg moeilijk ging. Ik had er een setje .09 op liggen. Het benden op mijn Fender (met .10) gaat tien keer beter. Ligt dat misschien aan de scale? :-? Vast wel...

Kortom, persoonlijk zou ik er het geld niet nog eens voor over hebben. Wat je zelf vindt moet jij weten natoorlijk :)

Rubenios
19 juni 2005, 23:11
hoe kan t nou aan de scale liggen fender is longscale en shortscale bend makkelijker

BartL
19 juni 2005, 23:21
Dat vond ik dus inderdaad raar.

mathijsdog
8 oktober 2005, 16:11
Briljante gitaar voor weinig geld. Denk er wel aan om het voorste element een keer te upgraden met een Seymour Duncan. Dan is het verschil met de Roxane dus gewoon 0,0.....

LAG runs in the family...t wonder

BartL
8 oktober 2005, 17:08
Hoi Mathijs,
Heb jij die gitaar toevallig van mij overgenomen?
Tsja...als het enige verschil tussen een Roxanne de humbucker is, hoef ik iig geen roxanne te gaan proberen :)

Hot Rod
9 oktober 2005, 00:29
Ik verkoop m'n Lag RX200 met Gibson PU's :)

Ik heb de vergelijking gemaakt met een Les Paul Standard van een kennis, clean klinkt m'n Lag veel lekkerder, in overdrive is de klank gelijkaardig, maar bij de Les Paul iets minder "hoog".

Ik heb totaal geen klachten erover, de mijne is niet kopzwaar, geen dode plekken op het fretboard, en benden gaat bij mij goed (.010).
Ik denk dat BartL gewoon een slecht exemplaar had?

Orpheo
9 oktober 2005, 01:07
Ik verkoop m'n Lag RX200 met Gibson PU's :)

Ik heb de vergelijking gemaakt met een Les Paul Standard van een kennis, clean klinkt m'n Lag veel lekkerder, in overdrive is de klank gelijkaardig, maar bij de Les Paul iets minder "hoog".

Ik heb totaal geen klachten erover, de mijne is niet kopzwaar, geen dode plekken op het fretboard, en benden gaat bij mij goed (.010).
Ik denk dat BartL gewoon een slecht exemplaar had?

als ie zo goed is waarom verkoop je m dan :wink:

Hot Rod
9 oktober 2005, 21:04
Ik ben eigenlijk geen gitarist, wel drummer. Enja ik kan de centjes die mijn gitaar gaan opbrengen wel goed gebruiken... :) Want het drummen is nogal een dure hobby.

mathijsdog
10 oktober 2005, 16:55
Heej,

Ja ik heb die gitaar idd van jou overgenomen. En hij bevalt nog steeds prima. Krijgt binnenkort een upgrade met Seymour Duncans '59's. En de kwaliteit van de brug laat wat te wensen over. En ik vervang de zadeltjes voor koolstof zadeltjes. Als je de rx200 niks vond, dan zou ik zeker geen Roxane gaan proberen. In feite is het exact dezelfde gitaar met andere elementen en een wat mindere brug. Het achterste element is wel zeer geschikt om lekker mee te kunnen scheuren. Maar het halselement schiet net wat tekort in definitie en klankkleur. Vandaar die upgrade.

Ik snap trouwens nog steeds niet waarom je de gitaar weg hebt gedaan. Met een paar kleine aanpassingen is het echt een wereldgitaar en al helemaal in deze prijsklasse. Iig nog steeds bedankt!

www.mosqio.nl

BartL
10 oktober 2005, 17:04
Tsja...mijn Fender speelde gewoon 10 keer lekkerder :-D