PDA

View Full Version : Alle snaren even dik...



Bobbel
21 juli 2004, 01:32
Test

Bobbel
21 juli 2004, 01:33
Ik las in de Gitarist van 4 april 2002 dat er een portugese professor, Tolo de Abril, een set gitaarsnaren heeft gemaakt die allemaal even dik zijn en dat als je ze op je gitaar zet dat de spanning ook hetzelfde is... maar door de snelheid van de moleculen in het metaal te veranderen is het hem gelukt om een lage E naar een lage E te laten klinken... and so on... nou doet hij dat door voor de lage snaren de moleculen te vertragen en voor de hoge snaren de moleculen te versnellen... en de professor beweerd doordat alle snaren even dik zijn je een veel betere techniek krijgt en je ook beter gaat spelen... met andere woorden... solo's zoals Slash ze speelt moet een makkie zijn :D ... de snaren zijn er in de diktes: .009, .010 en .011...

Nou is mijn vraag heeft er iemand hier ervaring met deze snaren...
En wat denk jij van dit systeem?

Swan
21 juli 2004, 02:17
zeker 3 dagen te laat uitgekomen

slayurrr
21 juli 2004, 02:35
zeker 3 dagen te laat uitgekomen


hahaha

JV
21 juli 2004, 03:21
ghe

vertaal de naam van die professor eens

Bobbel
21 juli 2004, 04:07
Waarom... wat heeft dat te maken met mijn vraag?

fred dons
21 juli 2004, 08:20
tolo de abril is een 1 april grap, de gitarist heeft ieder jaar zo'n grap
bijvoorbeeld met houten plectrums die je gitaar akoustisch laten klinken etc.

Fuhgawz
21 juli 2004, 10:50
Whehehe!!

http://members.home.nl/fuhgawz/plaatjes/pwned2.jpg

Diedo
21 juli 2004, 13:38
haha die was wel op zn plaats :-D

Stitch
21 juli 2004, 14:49
maar door de snelheid van de moleculen in het metaal te veranderen is het hem gelukt om een lage E naar een lage E te laten klinken...



WHAHAHAHAA :D

hoofd
21 juli 2004, 14:52
goh, sta jij ff flink voor lul :D.


;)

slayurrr
21 juli 2004, 14:54
En je bent ook nog eens een n00b dus ik had een nieuw accountje aagemaakt als ik jou was

http://forumspam.articblue.nl/user_related/n00b/images/0220.jpg

jaywalker
21 juli 2004, 15:05
BUMMER DUDE ! :D:D:D:D

wietse
21 juli 2004, 15:44
En je bent ook nog eens een n00b dus ik had een nieuw accountje aagemaakt als ik jou was

waarom ?..hij zit hier langer dan jou , hij post alleen niet zoveel.

slayurrr
21 juli 2004, 17:05
En je bent ook nog eens een n00b dus ik had een nieuw accountje aagemaakt als ik jou was

waarom ?..hij zit hier langer dan jou , hij post alleen niet zoveel.

Dat hij hier langer zit wil nog niet zeggen dat het geen n00b is.

bat
21 juli 2004, 18:09
liever n00b dan irritant.

leuke 1 april grap trouwens, alleen... wel een beetje blond om daarin te trappen.

imlikeajungle
21 juli 2004, 19:34
:-D leuk toch 8-)

imlikeajungle
21 juli 2004, 19:35
liever n00b dan irritant.

+1

zium
21 juli 2004, 19:38
mensen die de term 'n00b' gebruiken zijn nog altijd het ergst

slayurrr
21 juli 2004, 20:42
:) :-D :) :-D 8-) :cool: :P :razz: :wink: :-D :D :) :-D :D :-D :-? :) :( :-D 8) 8-) :cool:

Negative K3 fan
21 juli 2004, 21:37
Ik las in de Gitarist van 4 april 2002 dat er een portugese professor, Tolo de Abril, een set gitaarsnaren heeft gemaakt die allemaal even dik zijn en dat als je ze op je gitaar zet dat de spanning ook hetzelfde is... maar door de snelheid van de moleculen in het metaal te veranderen is het hem gelukt om een lage E naar een lage E te laten klinken... and so on... nou doet hij dat door voor de lage snaren de moleculen te vertragen en voor de hoge snaren de moleculen te versnellen... en de professor beweerd doordat alle snaren even dik zijn je een veel betere techniek krijgt en je ook beter gaat spelen... met andere woorden... solo's zoals Slash ze speelt moet een makkie zijn :D ... de snaren zijn er in de diktes: .009, .010 en .011...

Nou is mijn vraag heeft er iemand hier ervaring met deze snaren...
En wat denk jij van dit systeem?

moleculen versnellen en vertragen alleen onder invloed van temperatuur, hoe warmer, hoe sneller ze bewegen.

Lijkt me een redelijk broodje aap.

Bluesbreaker
21 juli 2004, 21:40
Lijkt me een redelijk broodje aap.

goh?

wietse
21 juli 2004, 22:04
Ik las in de Gitarist van 4 april 2002 dat er een portugese professor, Tolo de Abril, een set gitaarsnaren heeft gemaakt die allemaal even dik zijn en dat als je ze op je gitaar zet dat de spanning ook hetzelfde is... maar door de snelheid van de moleculen in het metaal te veranderen is het hem gelukt om een lage E naar een lage E te laten klinken... and so on... nou doet hij dat door voor de lage snaren de moleculen te vertragen en voor de hoge snaren de moleculen te versnellen... en de professor beweerd doordat alle snaren even dik zijn je een veel betere techniek krijgt en je ook beter gaat spelen... met andere woorden... solo's zoals Slash ze speelt moet een makkie zijn :D ... de snaren zijn er in de diktes: .009, .010 en .011...

Nou is mijn vraag heeft er iemand hier ervaring met deze snaren...
En wat denk jij van dit systeem?

moleculen versnellen en vertragen alleen onder invloed van temperatuur, hoe warmer, hoe sneller ze bewegen.

Lijkt me een redelijk broodje aap.

heb je het hele topic wel gelezen?
denk van niet dus ,eerst LEZEN dan commentaar geven.

Negative K3 fan
22 juli 2004, 00:05
dat eerste was gewoon een opmerking waarom het natuurlijk bullshit was, en dat tweede komt idd doordat ik het topic niet had gelezen, maar dat kwam alleen omdat een wijsneus dat had gelezen en niemand kwam ook maar op mijn idee.

Carpe Diem
22 juli 2004, 00:21
kutblad die gitarist

Raffel
22 juli 2004, 11:03
lijkt me sowieso allemaal vrij logisch, een dunne snaar voor een lage toon klinkt toch niet. Veel te scherp. Daarnaast is het natuurlijk ook zeer onwaarschijnlijk dat je er beter van gaat spelen.

fred dons
22 juli 2004, 11:23
aan de andere kant de nieuwe variax akoustische gitaar kan met 6 dezelfde snaren verschillende stemmingen aan (dus gitarist was zijn tijd
ver vooruit :P )

schwalbe
22 juli 2004, 17:34
Ik las in de Gitarist van 4 april 2002 dat er een portugese professor, Tolo de Abril, een set gitaarsnaren heeft gemaakt die allemaal even dik zijn en dat als je ze op je gitaar zet dat de spanning ook hetzelfde is... maar door de snelheid van de moleculen in het metaal te veranderen is het hem gelukt om een lage E naar een lage E te laten klinken... and so on... nou doet hij dat door voor de lage snaren de moleculen te vertragen en voor de hoge snaren de moleculen te versnellen... en de professor beweerd doordat alle snaren even dik zijn je een veel betere techniek krijgt en je ook beter gaat spelen... met andere woorden... solo's zoals Slash ze speelt moet een makkie zijn :D ... de snaren zijn er in de diktes: .009, .010 en .011...

Nou is mijn vraag heeft er iemand hier ervaring met deze snaren...
En wat denk jij van dit systeem?

moleculen versnellen en vertragen alleen onder invloed van temperatuur, hoe warmer, hoe sneller ze bewegen.

Lijkt me een redelijk broodje aap.



Geen broodje aap, maar ouwe koek:
Hendrix deed in de jaren zestig al experimenten met de temperatuur van zn snaren. Alles wat je nodig hebt is wasbenzine en een aansteker 8-)

bert k
23 juli 2004, 00:21
aan de andere kant de nieuwe variax akoustische gitaar kan met 6 dezelfde snaren verschillende stemmingen aan (dus gitarist was zijn tijd
ver vooruit :P )
Je had een dikke tien jaar terug een MIDI-gitaar van Casio (dacht ik) waar idd zes B-snaartjes op zaten. Er kwam alleen MIDI uit, dus je had ook nog een synth nodig.