PDA

View Full Version : Welke Pickup moet ik steken?



punkydude
20 juli 2004, 23:35
Hallo

Ik speel met een Lag rx200 en ik zou graag een andere pickups erin gooien. Maar omdat ik geen geld schijt zal ik beginnen met de pickup aan de brug.

Ik speel meestal hardcore op m'n gitaar... En ik ben zo beetje aan het twijfelen welke het beste past bij m'n stijl en m'n gitaar.

De meeste band uit dit genre spelen met EMG 81's... Maar zijn die ook geschikt voor gitaars met gelijmde nekken?

Greetz
Davy

Fatal Fairytale
20 juli 2004, 23:44
EMG's kunnen prima in gitaren met gelijmde halzen, kijk naar de meeste ESP Eclipse-gitaren, of naar Zakk Wylde zn bullseye-LP

punkydude
20 juli 2004, 23:46
Ah okay, btw, wat is zo de meest heavy pickup die dimarzio produceert? De X2N?

hadv
21 juli 2004, 00:42
hey dude

net een nieuwe en nu al nieuwe pickups ???
waarom heb je um dan gekocht, ben je na een dag al ontevreden over het geluid ??? :???:

punkydude
21 juli 2004, 01:08
Euhm ik heb m'n gitaar wel al een maand of 3 hoor... Een of andere gast heeft er terug in gepost en daardoor is die topic naar boven gekomen...

BartL
21 juli 2004, 01:18
Wat viel je tegen aan het geluid & welke amp gebruik je? (Ik heb de RX200 net ook besteld)

punkydude
21 juli 2004, 01:20
Welja klank valt heel goed mee hoor. Maar met die EMG of andere opgefokte pickup zal ie nog veel vetter klinken (hoop ik)

Ik speel thuis op een Peavey bandit, en bij m'n oom op een Marshall JCM800 of op een Roland buizencombo

Maar nu graag terug on-topic. Weet iemand welke pickup ik er het best zou ingooien, passend bij m'n stijl (hardcore met beatdownriffs) en bij m'n gitaar?)

Greetz
Davy

BartL
21 juli 2004, 01:27
Zelf weet ik niks...


Probeer eens wat van de agressievere DiMarzio's (Super Distortion/Super II/X2N of iets dergelijks) of een Bill Lawrence L 500 XL, van duncan zou ik eerder de Invader aanraden voor echt heftige muziek!


Maar voor strakke ultra vette high gain vind ik DiMarzios/BIll Lawrences heerschen....DiMarzios zijn wat ronder en warmer Bill Lawrences superstrak en wat machinaal aandoend op een goede manier

punkydude
21 juli 2004, 12:56
Bestaat er toevallig geen site waar je pickups van verschillende merken kan beluisteren en vergelijken??

AART
21 juli 2004, 20:38
sites van de bedrijven en achter elkaar luisteren :)

sbakker
22 juli 2004, 18:15
http://www.seymourduncan.com/website/SDToneWizard/hummer.htm

punkydude
23 juli 2004, 03:29
sites van de bedrijven en achter elkaar luisteren :)

Heb ik al gedaan, maar ik vroeg me af als er zo geen site bestond van 1 gitaar waar verschillende pickups ingestoken werden, en allemaal op dezelfde amp werden gespeeld. Maarja dat is blijkbaar te mooi om waar te zijn :P Ik denk dat ik nog een beetje zal sparen voor een Zack Wydde setje van EMG... k ja het is mss een hype op dit moment die EMG's, maar ik vind ze toch nog altijd een van de meest strak klinkende PU's :oops:

jorrit
24 juli 2004, 11:03
k ja het is mss een hype op dit moment die EMG's, maar ik vind ze toch nog altijd een van de meest strak klinkende PU's :oops:

emg hype? nou jah zal wel. maar ik snap iets anders niet, in het begin post je dat je niet weet wat voor elementen je moet hebben in je gitaar en daarna heb je alle high output elementen geprobeerd (in 3 dagen) en ben je nu overtuigt dat je ze een van de meest strakke pu's zijn....:S

maar goed ik zal als ik jou was niet voor emg's gaan. k heb ze ook gehad, zakk wylde setje, maar in een mahoney gitaar, die jij volgens mij ook hebt vond ik het niet lekker klinken. en vooral gevoelloos, steriel. k heb later een seymour duncan distortion dr in gezet maar dat vond ik te modderig in de bass het zelfde effect zul je krijgen met dimarzio tone zone's. misschien zou je een seymour duncan jeff beck kunnen proberen, past in ieder geval beter bij het hout van je gitaar en je kunt er ook flink mee scheuren.