PDA

View Full Version : Beste combinatie van versterker en effecten...



Stringz-N-Pickz
5 mei 2002, 14:44
Hoi,

Jullie kennen het probleem vast wel : je hebt een effectenbak of losse effecten en een fantastische versterker. Als je de effecten aansluit is die mooi pre-amp van de versterker totaal verzwakt door de effecten. Bovendien moet je ervoor zorgen dat de compressor VOOR de pre-amp gaat en alle tijdseffecten erna. Wat zijn jullie ervaringen met dit fenomeen en wat is je beste oplossing ?

Groeten,
SNP

Mitch
5 mei 2002, 19:10
Mijn ervaringen zijn van een wat andere orde dan bij jou, zoals je ze beschreef in je andere topic over de GT-3 en de Koch. Ik heb zelf zoiets gehad met een RP100 en een Advanced Valvestate, maar het gaat om het idee.....
Als ik het goed begreep probeerde jij deels van de GT-pre-amps gebruik te maken en bij andere presets de pre-amp van je Koch. Deze truuk werkte bij mij toen ook niet.
Wat ik destijds geprobeerd heb is om de RP in de effects loop te pluggen en dan géén prea-amp te selecteren. Dit lukte maar gedeeltelijk. Op hogere volumes werd het volume van de effecten te laag in verhouding tot het volume van de gitaar/pre-amp.
Alleen in serie, dus vóór de pre-amp werkte het wel. Dan geen pre-amp selecteren en je hebt ongeveer wat je zoekt, maar niet helemaal helaas......

Ik heb het toen opgelost door losse effecten te kopen, maar een combi zoals Slowhand je aanraadt op je andere topic lijkt mij inderdaad het verstandigst.
GT-3's zijn makkelijk te slijten joh !

Stringz-N-Pickz
5 mei 2002, 19:16
Hee,

Bedankt voor je reply. Ik ben er inderdaad ook al ongeveer achter dat het zo niet werkt. Ik wil eigenlijk niet eens gebruik maken van de pre-amps in de gt-3 omdat ze toch nergens naar klinken in vergelijking met mijn koch. Misschien toch maar losse effecten kopen of zo'n g-major, alhoewel dat dan wel weer flink geld gaat kosten. Weet iemand toevallig of die g-major het toelaat om effecten voor en na de pre-amp te zetten ? zoals compressie en delay...

Groeten,
SNP

srv-man
5 mei 2002, 21:59
Weet iemand toevallig of die g-major het toelaat om effecten voor en na de pre-amp te zetten ? zoals compressie en delay...


Nee, dat gaat helaas niet, de G-Major beschikt niet over een loop. Verder is het apparaat zeer warm aan te bevelen, het is echt een vette stap vooruit t.o.v. de Boss GT.

Rectifier
6 mei 2002, 10:53
TC beveelt de G-major toch ook aan om hem in
de seriele loop te plaatsen mede door de compressor en eq.

De Lexicon MPX-G2 kan dat wel, de comp/overdrive/eq voor de pre-amp en de tijdsFX in de parallele loop.
Maar die's weer heel duur.

Ik zou gewoon een losse compressor kopen.

srv-man
6 mei 2002, 23:07
Rectifier, ik sluit we van harte bij je aan!