PDA

View Full Version : Update PODxt nu beschikbaar



Negative K3 fan
20 juli 2004, 21:53
voor alle pod users omdat jullie zo lijp zijn! ik hoor graag vwat bevindingen enzo:

For PODxt and PODxt Pro owners, Model Packs dramatically expand the tone arsenal in your PODxt. Each Model Pack is a software add-on that increases your Amp or Effects set, so a fully-packed PODxt or PODxt Pro provides a total of 72 Amp Models and 84 Effect Models, including every amp and stompbox model from our flagship Vetta II and metal monster HD147.

Jeroenvanhulsteijn
21 juli 2004, 08:54
maar jij hebt dus zelf ook zo'n POD xt? wat vind je zelf van de pod (zonder upgrade)?

harrie-beton
21 juli 2004, 14:31
de podxt heeft inderdaad een nieuwe grote upgrade.
Ik had al een tijdje niet ge-up-deet dus ik ging van 1.06 naar 2.0

Wat is nieuw?

Tja, door betere indeling van het geheugen van de pod heb je ineens 2 keer zoveel geheugenbanken. 64 heb je zo vol. Het zijn nu 128.
64 vond ik genoeg trouwens maar mij is niks gevraagd.
Toegevoegd (eindelijk) een EQ die mooi regelbaar is.

Wat is er ook?

Er zijn 40 nieuwe versterker-simulaties en nieuwe effecten mogelijk. Andy, onder andere de ENGL POWERBALL!!!Er zijn 3 pakketten van 18 amps, elk pakket kost 49 dollar.
Ik moet nog een keuze maken.

Hier staat het uitgelegd
http://line6.com/modelPacks/home.html

De klank is nu al iets frisser dan voorheen. Trouwens mijn geluiden moest ik na de update allemaal aanpassen in volume en compressie... Dit zijn BILL GATES achtige praktijken...

Voor mij is de podxt de toverdoos waar ik altijd op heb gewacht.
Het eist wel een behoorlijke discipline om je geluiden erin te krijgen en om niet te verzuipen in de effecten en mogelijkheden.
Het gaat ten slotte om het gitaarspelen.

guitarport 2.0 is trouwens waardeloos geworden na de update omdat deze de nieuwe effecten niet kent. Dat zullen ze snel aanpassen denk ik.

Stitch
21 juli 2004, 16:40
De klank is nu al iets frisser dan voorheen

Dat omschrijft het wel goed vind ik. Het klinkt allemaal wat levendiger. De eq werkt ook goed. Ook een vebetering dat ze de oude (pod2) dual rectifier erop hebben gezet, die vind ik beter. Nog niet zolang op gespeelt dus veel meer kan ik er niet van zeggen.

Negative K3 fan
21 juli 2004, 23:11
Ik heb een paar samples gehoord van een dude op HC, en ik was zo fucking onder de indruk, bij de 5150 sim klonk het gewoon echt alsof je in een kamer met een 5150 was (heb er zelf 1, een combo, maar toch), echt dead on of misschien wel beter (want hoe lastig is het niet een goede amp te micen???)

PeArLjAm
22 juli 2004, 00:07
ik heb een half jaar geleden ook een XT geprobeerd en was echt zeer onder de indruk. Voor een digitale modeller met zoveel mogelijkheden qua versterkers en effecten klonk hij prima (zeker voor het geld!) Ik was vandaag bij NL muziek in Almere en daar issie nu maar 349 euro. Volgens mij niet duur. Ik vond vooral de Variac Plexi erg cool klinken op de XT. En de delay vond ik ook errug cool. Dus die update kan alleen maar beter klinken lijkt me!

harrie-beton
22 juli 2004, 09:31
ik heb FX junkie gedownload en er zitten leuke effecten bij, je zult ze live niet zo veel gebruiken. Ik wacht op een goede harmonizer of octaver maar wat ik hoor in fx junkie is het net niet...

ps. handleidingen zijn ook Nederlands zag ik. download is me niet gelukt (overbezet?)

Jsp74
23 juli 2004, 11:29
De line 6 server is inderdaad overbezet geweest. Dat is inmiddels opgelost en hij werkt weer prima. Ik heb inmiddels ge-upgrade en heb tevens alle 3 de expansion packs aangeschaft. Ik was al erg onder de indruk van de Pod XT en ben nu nog meer onder de indruk. Ook de expansion metal vind ik super. Vooral amp 48: L6 big bottem, eindelijk voel ik de XT nu ook in mijn buik! Super!

Hoewel ik ook een compleet rack heb, inclusief triaxis,2.90 enz. gebruik ik om thuis te oefenen voornamelijk de POD. Ik kan niet meer zonder! Aanrader!

FNaRK
23 juli 2004, 11:35
zou er ook nog een upgrade voor de POD Pro komen ?
:???:

Stitch
23 juli 2004, 12:46
Ik heb inmiddels ge-upgrade en heb tevens alle 3 de expansion packs aangeschaft.


Hoe moet je dat eigenlijk betalen?

BLOK182
23 juli 2004, 15:00
Ik heb ook interesse in een XT, voor thuis te oefenen, die Bogey 8 watter wordt behoorlijk irritant!!

harrie-beton
23 juli 2004, 15:40
stitch, je betaalt via je creditcard.

hb

harrie-beton
24 juli 2004, 16:01
te beluisteren op http://217.120.167.227/website1/gear/

Speeddemon
24 juli 2004, 16:44
Net effe wat samples beluisterd.
Die '67 Dual Showman klinkt echt waanzinnig! :o

Stitch
25 juli 2004, 14:30
Vette samples! Hahaha wat moest ik lachen om dat bubble effect. Niet omdat het slecht klonk, maar ik had zo'n effect ook op mn zoom505 kassie :D Heette daar stepfilter ofzo, ik dacht dat dat zoom eigen effect was.

Heb je trouwens nog andere packs gekocht?

harrie-beton
25 juli 2004, 21:26
Heb je trouwens nog andere packs gekocht?


Nog niet - eigenlijk heeft de pod genoeg oldies geluiden en high gain shit. Ik twijfel wel omdat de 5150 MKII is nagemaakt en de MESA BOOGIE 2001 TRIPLE RECIFIER. 8-)
Dat zal wel metal shop worden maar ik wil eerst even rondkijken.

Heeft iemand die 5150 ergens staan als mp3?

hb

Negative K3 fan
26 juli 2004, 00:05
harrie, deze site> http://www.acidplanet.com/artist.asp?songs=280094&T=4729

harrie-beton
26 juli 2004, 01:10
k3,

heb even 5150 sample gehoord. Ik zit niet meteen met flapperende broekspijpen. Wel vet gitaargeluid.


mwah

harrie-beton
26 juli 2004, 13:48
There is a FREE update for PODxt and PODxt Pro that includes the following new features:

- Patch Bank has been expanded to 128 Patches
- Post EQ available per-patch (4 band semi-parametric)
- 4 additional amp models and 2 additional cab models
- The full-time compressor has been replaced with the better sounding model from the Bass PODxt
- Interface improvement – more direct access to deep features is available at the top level of the onscreen interface
- All new cab models: All 22 of the original cab models have been redone from the ground up. The new models are clearer and more defined sounding.
- Ability to set minimum value for the Volume Pedal on an attached foot controller
- Minor tweaks and Improvements to a few existing amp and effect models

- Bank Up/Down switch on an attached foot controller no longer times out

eindelijk - dat was irritant. Vlak voor een solo had ik de neiging om het sologeluid al "stand by" te hebben. En na 30 seconden floept hij weer uit de stand by stand. Gelukkig hebben ze t aangepast.

Stitch
26 juli 2004, 18:11
Klopt....en ik heb ook het idee dat het stereo geluid wat meer stereo is geworden zegmaar wat wijder. Vooral bij chorus en rotating drum. Of ligt dat aan mij?

harrie-beton
26 juli 2004, 19:11
Stereo: Daar zit ik niet zo op te wachten.
alsof een gitaar in de oefenruimte of op het podium stereo is...

harrie-beton
27 juli 2004, 13:37
ik heb gisteren de METAL shop gekocht en gedownload.

Erg mooie high gain versterkers, de hele serie is leuk voor erbij. De "big bottom" is erg fijn. Onze band speelt onder andere "no one knows" van Queens of the Stone Age. Het geluid is erg bruikbaar in dat nummer. Overstuurd maar met een heldere toon en dat echte laag waar je broekspijpen van heen en weer gaan. Ook de mesa boogie rectifier is mooi.

HET IS TE VEEL
Het is moeilijk om met 70 versterkers een keuze te maken eigenlijk.

Ik heb tijd geleden laatst een bierproeverij gehad en toen hadden we ook een probleem: te veel bier. Welke kies je nu?

[geen bluf:] http://members.lycos.nl/deburenmuziek/bier2002/bier2002.html

Diedo
27 juli 2004, 20:05
haha biertests zijn helemaal tof!

in Kafé Belgie in Utrecht zijn er ook ruim 100 soorten aanwezig, en dan sta je ook lang te kiezen :)
ik blijf meestal terug vallen op de tap... dat zijn er "maar" 20 :-D

Stitch
28 juli 2004, 13:55
hee harrie, lukt dat ook via paypal?

harrie-beton
29 juli 2004, 09:27
hee harrie, lukt dat ook via paypal?


zou je moeten proberen. line6 is amerikaans en voor dat soort dingen heb ik een creditcard.

paypal proberly NOT -
op http://www.line6.com kan ik niets vinden. Ook niet met de search functie.

Alain
29 juli 2004, 10:00
haha biertests zijn helemaal tof!

in Kafé Belgie in Utrecht zijn er ook ruim 100 soorten aanwezig, en dan sta je ook lang te kiezen :)
ik blijf meestal terug vallen op de tap... dat zijn er "maar" 20 :-D
Als je ooit bij ons bent, moet je in Brugge het Brugs Beertje eens proberen, daar heb je een 350 soorten.

Baco
29 juli 2004, 10:26
haha biertests zijn helemaal tof!

in Kafé Belgie in Utrecht zijn er ook ruim 100 soorten aanwezig, en dan sta je ook lang te kiezen :)
ik blijf meestal terug vallen op de tap... dat zijn er "maar" 20 :-D
Als je ooit bij ons bent, moet je in Brugge het Brugs Beertje eens proberen, daar heb je een 350 soorten.

En dan nr het Druppelkotje om alles door te spoelen :wink:

Diedo
29 juli 2004, 11:34
ik zal het onthouden... maar ik denk niet dat ik snel in brugge kom... (helaas) :cry:

harrie-beton
29 juli 2004, 14:08
bier en gitaarspelen gaat prima samen.

zo is one-hand tapping uitgevonden

:-D

Alain
29 juli 2004, 14:33
haha biertests zijn helemaal tof!

in Kafé Belgie in Utrecht zijn er ook ruim 100 soorten aanwezig, en dan sta je ook lang te kiezen :)
ik blijf meestal terug vallen op de tap... dat zijn er "maar" 20 :-D
Als je ooit bij ons bent, moet je in Brugge het Brugs Beertje eens proberen, daar heb je een 350 soorten.

En dan nr het Druppelkotje om alles door te spoelen :wink:
Dodelijk...

Been there done that :wink:

harrie-beton
31 juli 2004, 22:41
http://www.besidesthat.nl/gitaar/line6overzicht.jpg

voor de liefhebber. dit zijn alle mogelijkheden van de laatste pod xt.

hb

Negative K3 fan
23 augustus 2004, 14:22
welke nieuwe amps en cabs zitten er nu bij de 2.0 update (dus niet bij de model packs)?

harrie-beton
23 augustus 2004, 14:58
Dat zijn er 4.


AMPS

line6 agro
line6 threadplate
line6 lunatic
line6 acoustic

cabs
theadplate
thunder
wishbook