PDA

View Full Version : Problemen met Cubase en plugin



semt-x
20 juli 2004, 13:03
test

semt-x
20 juli 2004, 13:04
Ik heb Guitar Rig op mijn computer geinstalleerd en deze werkt niet in combinatie met Cubase. Als ik het programma los laat draaien, werkt deze prima, maar zodra ik m in cubase laad gebeurt er niets, terwijl er toch een signaal binnenkomt. Hoe kan dit? Wat moet ik veranderen?

En hoe is het mogelijk om plugins direct te laten lopen zodat je gelijk kan horen hoe het gaat klinken??

Stitch
20 juli 2004, 14:28
werkt het prog met midi ofzo? Je moet in ieder geval je geluidsdrivers wel goed hebben staan in cubase

semt-x
20 juli 2004, 18:14
Werkt via ASIO. niet via MIDI. Iemand uberhaupt ervaringen met dit pakket??

Stitch
20 juli 2004, 19:33
Ik bedoelde de plugin. Als ik mn Pod gebruik namelijk moet ik andere ASIO drivers selecteren dan wanneer ik mn geluidskaart gebruik.

semt-x
20 juli 2004, 21:29
Hoe bedoel je dit?
Ik ben nog niet zo bekend met cubase, maar ik gebruik een WaveTerminal 192M en mijn ASIO driver is in het standalone gedeelte van Guitar Rig is gewoon ASIO.... Hoe kan ik dit allemaal veranderen??? Via het standalone gebeuren werkt het perfect, maar in Cuasbe niet, welke driver zou ik moeten hebben?

Stitch
20 juli 2004, 22:00
Ik weet het antwoord op je probleem ook niet precies hoor. Maar er zijn wel een aantal menuutjes wat je ff door kan bladeren, en dan moet je op eigen kunde oordelen of de zut goed staat :)

Kijk eens bij

Devices --> Plug-in Information. Kijk eens of je plugin daar geinstalleerd staat, en of het vakje is aangevinkt. Zoniet doe dit, of kijk ff bij add...

Devices --> Device Setup... --> VST Multitrack. Kijk of je de juiste ASIO driver hebt geinstalleerd. Zoniet, kies ff een andere (kapot gaan kan et toch niet) en probeer ze allemaal ff uit.

Nu je hier toch bent, kijk dan ff ook bij VST Inputs en Outputs.....

Misschien heb je dit allemaal al nagekeken, dan weet ik het dus niet. Hopelijk heb je er wat aan, succes ermee iig.

semt-x
29 juli 2004, 20:15
Het werkt nog steeds niet. En geen idee waar ik moet zoeken. Cubase ziet wel het signaal binnen komen, maar zodra ik guitar rig opstart binnen cubase ziet guitar rig geen signaal. RAAR??

Bluppie
1 augustus 2004, 21:31
bij je kanaal, waar je de guitarrig hebt aan staan. Staat daar wel het juist input channel geselecteerd?