PDA

View Full Version : Gitaren die je onder water kunt houden



prs
20 juli 2004, 12:28
Hallo allemaal,

Als het goed is bestaat er zoiets als gitaren die je onder water kunt houden zonder dat ze kapot gaan. Het zijn speciale gitaren, ik heb er al eens een keer wat over gelezen.
Ze zijn ook in een clip van Kane - Damn Those Eyes gebruikt.
Kan iemand mij wat meer informatie over deze gitaren verschaffen?

sash
20 juli 2004, 12:29
www.ibanez.com

Dirk_Hendrik
20 juli 2004, 12:35
www.ibanez.com

Hey Sash,
Jij had toch zo'n gitaar die je voor de beste "tone" in het vuur moest leggen? Van www.Fender.com ofzo???

AART
20 juli 2004, 12:58
www.ibanez.com

Hey Sash,
Jij had toch zo'n gitaar die je voor de beste "tone" in het vuur moest leggen? Van www.Fender.com ofzo???

LOL :-D groot gelijk, ibanez scheurt 8-)

Anders Destium
20 juli 2004, 13:02
Je kunt toch alle gitaren onder water houden :???:

Zoeen misschien?

http://www.hardrockcafepin.com/images/acawaterskier.jpg


Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, ik zie ook niet echt de noodzaak in van het onder water kunnen houden van een gitaar..

Diedo
20 juli 2004, 13:09
zoiets???

http://www.emp.de/ACfrG/productimg/8/810704.jpg

Swan
20 juli 2004, 13:11
squiers

AART
20 juli 2004, 13:27
Amuse

zie: www.wehkamp.nl :-D

Javaca
20 juli 2004, 14:49
Amuse

zie: www.wehkamp.nl :-D

Nee die lopen uit in het water.

slayurrr
20 juli 2004, 15:02
Fenders zijn prachtgitaren om onder water te houden! Ze krijgen er een leuk kleurtje van en gaan er zelfs beter van klinken.

Bluesbreaker
20 juli 2004, 15:23
http://www.fla-keys.com/news/images/trumpets.jpg

ieme
20 juli 2004, 16:10
Hallo allemaal,

Als het goed is bestaat er zoiets als gitaren die je onder water kunt houden zonder dat ze kapot gaan. Het zijn speciale gitaren, ik heb er al eens een keer wat over gelezen.
Ze zijn ook in een clip van Kane - Damn Those Eyes gebruikt.
Kan iemand mij wat meer informatie over deze gitaren verschaffen?

Nou in de clip van damn those eyes werd dinand zijn Fenix strat gebruikt en is echt niet gemaakt voor onderwater!
Deze is trouwens later geveild voor een goed doel!

prs
20 juli 2004, 17:30
Ok, bedankt voor de reacties.
Inderdaad zo'n gitaar heeft absoluut geen gebruiksfunctie, alleen was ik benieuwd of er zoiets bestond.
Was gewoon benieuwd. Thanks!

Bluesbreaker
20 juli 2004, 18:13
volgens mij bestaat het dus wel, check die site waar ik dat plaatje van geript heb
ik heb het niet helemaal gelezen maar volgens mij kwam ik iets tegen waar stond dat de muziek boven water te horen was via luidsprekers ofzo, maar ik weet het niet zeker

Sir Peckerkäse
20 juli 2004, 18:41
volgens mij ken je elke electrische gitaar wel onderwater houden, het water zal alleen de snaren afdempen waardoor je er eigenlijk toch niets aan heby

Javaca
20 juli 2004, 18:49
En de electronica kortsluiten.

Bluesbreaker
20 juli 2004, 18:51
volgens mij ken je elke electrische gitaar wel onderwater houden, het water zal alleen de snaren afdempen waardoor je er eigenlijk toch niets aan heby

en misschien maakt al je electronica contact met het water en ontstaat er kortsluiting, misschien gaat het hout trouwens ook wat uitzetten doordat het water op neemt, oja en misschien gaat de hardware wat roesten, maar voor de rest voorzie ik geen problemen

snotaap
20 juli 2004, 19:05
http://www.madsin.de/site/pictures/5-malta.jpg

zij ook niet

alhambra
20 juli 2004, 19:13
Hallo allemaal,

Als het goed is bestaat er zoiets als gitaren die je onder water kunt houden zonder dat ze kapot gaan. Het zijn speciale gitaren, ik heb er al eens een keer wat over gelezen.
Ze zijn ook in een clip van Kane - Damn Those Eyes gebruikt.
Kan iemand mij wat meer informatie over deze gitaren verschaffen?

Nou in de clip van damn those eyes werd dinand zijn Fenix strat gebruikt en is echt niet gemaakt voor onderwater!
Deze is trouwens later geveild voor een goed doel!

Het verwijderen van zijn stembanden ?????

ieme
20 juli 2004, 19:40
Hallo allemaal,

Als het goed is bestaat er zoiets als gitaren die je onder water kunt houden zonder dat ze kapot gaan. Het zijn speciale gitaren, ik heb er al eens een keer wat over gelezen.
Ze zijn ook in een clip van Kane - Damn Those Eyes gebruikt.
Kan iemand mij wat meer informatie over deze gitaren verschaffen?

Nou in de clip van damn those eyes werd dinand zijn Fenix strat gebruikt en is echt niet gemaakt voor onderwater!
Deze is trouwens later geveild voor een goed doel!

Het verwijderen van zijn stembanden ?????
Lachen geblazen!

Sir Peckerkäse
20 juli 2004, 20:48
volgens mij ken je elke electrische gitaar wel onderwater houden, het water zal alleen de snaren afdempen waardoor je er eigenlijk toch niets aan heby

en misschien maakt al je electronica contact met het water en ontstaat er kortsluiting, misschien gaat het hout trouwens ook wat uitzetten doordat het water op neemt, oja en misschien gaat de hardware wat roesten, maar voor de rest voorzie ik geen problemen

er staat zo weinig spanning op dat kortsluiting geen schade doet

Bluesbreaker
20 juli 2004, 21:03
er staat zo weinig spanning op dat kortsluiting geen schade doet
dat zeg ik ook niet, bovendien vloeit het grootste deel van de spanning gewoon weg. Er zal niks kapot gaan, maar door het wegvloeien van spanning naar het water en via het water ook weer naar andere onderdelen zal er weinig van je signaal overblijven

sash
20 juli 2004, 21:07
www.ibanez.com

Hey Sash,
Jij had toch zo'n gitaar die je voor de beste "tone" in het vuur moest leggen? Van www.Fender.com ofzo???

Juist die ja, daarom ben ik over naar Gibson.

Dirk_Hendrik
21 juli 2004, 11:54
Juist die ja, daarom ben ik over naar Gibson.

Crap,
Alsof je een endorsement hebt. http://www.kanslosers.nl/forum/img/icon_smile_schater.gif

Nee Sash, jij hebt een Gibson nadat je een tijdje 7ender hebt gespeeld. Da's heel wat anders.

Anders Destium
21 juli 2004, 12:43
Er was midden jaren 90 ook een clip waarin de gitarist bij een solo waarbij hij een harmonizer (volgens mij) gebruikte ook zijn gitaar onder water hield. Was wel geinig, zo was het net alsof een gitaar echt zulke geluiden zou maken als je onder water zou spelen. Iemand bekend hiermee?