PDA

View Full Version : Nieuwe amp gekocht!



Flatcat
20 juli 2004, 03:55
Het werd... de Brunetti XL (r)EVO 120 watt.

Deze amp klinkt écht wel goed en vind ik ergens wel meer z'n geld waard (prijs/kwaliteit dan) dan sommige andere high end amps.

Hele goeie clean voor een high gain amp.

Zeker de moeite om es uit te proberen!

Alain
20 juli 2004, 09:13
proficiat!

Binnen 2 weken ga ik naar Duitsland eentje halen, en dan gaan we eens West-Vlaamse amp festen! :wink:

LordRiffenstein
20 juli 2004, 10:01
proficiat!

Binnen 2 weken ga ik naar Duitsland eentje halen, en dan gaan we eens West-Vlaamse amp festen! :wink:

:???: :-? :roll:

Baco
20 juli 2004, 10:01
Proficiat, inderdaad. Weer iemand die voorzien is van een nieuwe amp :wink: Ze gaan blijkbaar vlot over de toonbank de laatste tijd ...

LordRiffenstein
20 juli 2004, 10:03
Het werd... de Brunetti XL (r)EVO 120 watt.

Deze amp klinkt écht wel goed en vind ik ergens wel meer z'n geld waard (prijs/kwaliteit dan) dan sommige andere high end amps.

Hele goeie clean voor een high gain amp.

Zeker de moeite om es uit te proberen!

Proficiat, wil die XL wel eens horen, heb een tijdje een Brunetti 059 gehad.

skabouter
20 juli 2004, 10:38
van harte !! akira heeft ook zo`n ding :)

Alain
20 juli 2004, 11:25
proficiat!

Binnen 2 weken ga ik naar Duitsland eentje halen, en dan gaan we eens West-Vlaamse amp festen! :wink:

:???: :-? :roll:
In West Vlaanderen zijn er ook amps hoor LR!

De boerkes kunnen ook iets! :lol:
Flatcat zijn Brunetti,
Baco zijn Engl SE,
ik mijn powerball

Als je de overstap wil maken naar het westen, gerust welkom!!
En de vrouwen kunnen een namiddagje naar zee... als het weer wat beter wordt dan :lol:
Alhoewel, als het regent eigenlijk ook. :razz:

LordRiffenstein
20 juli 2004, 11:40
In West Vlaanderen zijn er ook amps hoor LR!

De boerkes kunnen ook iets! :lol:
Flatcat zijn Brunetti,
Baco zijn Engl SE,
ik mijn powerball

Ik had het meer over de beperking, waarom geen Belgisch ampfest?

sash
20 juli 2004, 11:55
YOERI!!!

WAT DOE JE NOU! Gaat je Nice Tele weg?!?!?! Wat komt er voor in de plaats?

Edit: wat wil je er voor hebben?

Alain
20 juli 2004, 12:05
In West Vlaanderen zijn er ook amps hoor LR!

De boerkes kunnen ook iets! :lol:
Flatcat zijn Brunetti,
Baco zijn Engl SE,
ik mijn powerball

Ik had het meer over de beperking, waarom geen Belgisch ampfest?

Dat is zeker een goed idee. Maar als met een man of 4 - 5 dat doet, kan dat ergens in een garage, met achteraf iets drinken in de keuken, + zeer geringe afstanden af te leggen.
Als je direct naar Belgisch ampfest gaat, moet je al voor een grotere ruimte gaan zoeken, meer organisatie, grotere kostprijs waarschijnlijk ook. Er moet interesse voor zijn...

Aan de andere kant, de nederlandse tegenhanger wordt ook in topje nederland gehouden.

Je hebt zeker een punt.

Maarrreeehh is er interesse?

Baco
20 juli 2004, 12:12
Ik kan de bal volkomen verkeerd slaan, maar zijn de meeste Belgen hier aanwezig niet van de kanten van West-Vlaanderen? Persoonlijk ben ik ook een randgeval, maar ik heb toch die indruk.

Josdevos
20 juli 2004, 12:23
Lordriffenstein en Phyrexian zijn van Mechelen, ik van Leuven...
(Maar ook een heel klein beetje van Mechelen eigenlijk... :lol: )

andoni
20 juli 2004, 12:53
zoveel Mechelaars, ik ook :D

doncker
20 juli 2004, 12:57
Daar wil ik zeker ook op aanwezig zijn .

imlikeajungle
20 juli 2004, 13:16
ik ben van tienen (jaja, xandee onze trots :D) en ik zou het ook sweet vinden...

LordRiffenstein
20 juli 2004, 13:28
Lordriffenstein en Phyrexian zijn van Mechelen, ik van Leuven...
(Maar ook een heel klein beetje van Mechelen eigenlijk... :lol: )

En Birt is van Heffen bij Mechelen :-D

antihero
20 juli 2004, 13:31
uit die kempjes!!! Turnhout.. :razz:

gerrekat
20 juli 2004, 17:21
Gefeliciteerd man, post eens wat clips, je hoort niet vaak van Brunetti!

Flatcat
20 juli 2004, 18:41
ai ik ben niet het type die ooit met gitaar aan de computer zit vrees ik

ik kan wel proberen naar de (belgische) amp fest te komen

M'n high gain vind ik best lijken op iets tussen een soldano decatone (waarmee ik één gitaarlijn op onze cd opnam) en een rectifier

vanavond repeteer ik en hoop ik er meer over te zeggen (zal hem dan ook gelijk vergelijken met de dual recti van onze andere gitarist)

trouwens voor de mensen die niet echt into de brunetti speakerkasten waren: ze gebruiken sinds kort hout dat dikker wordt naar de voorkant toe, ziet er nu echt wel een goeie stevige speakerkast uit en ze klonk echt goed met die jenssen speakers, maar dat is mijn bescheiden mening natuurlijk, ze zijn alleszins beter dan een standard marshall cab :)

Akira
20 juli 2004, 19:03
Ik begrijp dat jij een brunetti kast gebruikt?
Ik zit te denken over een andere cab voor mijn xl revo, maar ik weet nog niet echt welke.
Als ik de centen heb word het denk ik met mijn versterker in de achterbak en gitaar op de achterbank muziekwinkels afrijden om te testen.

Flatcat
20 juli 2004, 19:16
Neen ik testte hem op die speaker bij de verdeler thuis.

De speaker komt er nog aan maar die moet gebouwd worden en is er pas ten vroegste eind september.

Het zicht van twee paletten (is dit nederlands?) vol met brunetti heads/combo's en cabinets, gotta love it!

ieme
20 juli 2004, 19:54
wat kost zoiets?

Flatcat
20 juli 2004, 20:09
http://www.m2mpro.com/Library/Acrobat-14-7495-2.pdf

1830 + btw is de richtprijs, ik weet niet hoeveel ze staan in welke shops, ik zag de meest uitéénlopende prijzen. (meestal zijn de goedkopere dan de xl evo, de voorloper van de xl r-evo)

Flatcat
20 juli 2004, 22:53
Okay,

Verdict: Vind em net iets beter dan de mesa, en dan vooral in het soleren.

De clean is ook van de beste die ik hoorde dusss: Brunetti wins.

Het was wel even wat wennen aan de configuratie van de knopjes (wat mag hoe hard) en het is niet de meest geschifte high gain (bv. diezel 4de channel of uberschall) maar meeeer dan wat je ooit nodig zult hebben. Qua gain mogelijkheden goed te vergelijken met de rectifier.

Het crunch kanaal heb ik nog niet genoeg getest en om eerlijk te zijn kan ik daar persoonlijk ook weinig mee aanvangen. :)

Volume: ik dacht eventjes dat ie wat te snel feedbackte maar eigenlijk ben ik door het wekenlange testen gewoon zeer doof geworden want die dual rectifier ging zeker niet luider.

Coole amp, goed geluid, mooi uiterlijk. Tevreden!
(maar wel stukken beter op een vintage30's amp dan op die marshall 1960)