PDA

View Full Version : gezocht en advies: Marshall VS 8100 top



procemo
20 juli 2004, 00:19
hallo,

omdat ik een 2e versterker nodig heb met meer vermogen (naast m'n stereo fender princton chorus) zoek ik nu een marshall vs 8100 (eerste valve series) is dit een goede keus? heeft iemand toevallig deze versterker in de aanbieding? wie kan me er meer over vertellen.
graag wil ik er dan ook een cabinet bijkopen van marshall en dan het liefst een 2 x 12 inch. welke passen goed bij deze top?

Mr.Bluesbreaker
20 juli 2004, 11:26
Ik denk dat velen hier je dit type niet echt aan kunnen bevelen. Op zich is ie tweedehands in goede staat wel redelijk zijn geld waard. De reverb vind ik alleen wat blikkerig, daar ben je met je Princeton beter mee af. Qua vermogen zit je zeker met een bijpassende valvestate 4 keer 10/12 kast wel goed in bandverband. Alleen als je tweedehands zoekt, zoek dan ff door voor een buizencombo, of als je een mooie aanbieding ziet een top plus cab. JCM800 combo's bijvoorbeeld zijn nog wel veel te vinden tweedehands voor goede prijzen, en naar mijn mening hebben ze een wat vetter geluid. Staar je ook niet blind op alleen Marshall. Misschien dat mede forummers je ENGL aan zulen bevelen, alleen ik vrees dat deze iets boven je budget zitten. Succes ermee.

imlikeajungle
20 juli 2004, 14:05
de zangeres van mijn band, die af en toe een stukje gitaar meespeelt, heeft een 8100 met 4x10 (of zijn die valvestate cabs 4x12?). persoonlijk ben ik er niet gek van, zeker als je bedenkt dat je voor 200 pleuro meer een lampenbak had kunnen vinden...

Punkrockerke
20 juli 2004, 15:29
persoonlijk ben ik er niet gek van, zeker als je bedenkt dat je voor 200 pleuro meer een lampenbak had kunnen vinden...
Dat hangt er vanaf. Onze zanger-gitarist heeft ook een 8100 + 8412 cab gekocht, maar slechts voor 350€. En voor dat geld vind ik het toch geen slechte amp...

Droffie
20 juli 2004, 17:24
Ik heb zelf een 8100 head en je zou verbaast zijn wat je daar allemaal voor een sounds mee kan maken.
Er zijn weinig Marshalls met meer scheur dan dat ding. Pantera Gitarist speelt niet voor niets op een 8100.

Lees er wat meer over op www.harmony-central.com

Er zijn heel wat tevreden gebruikers.

succes

D.

Alain
20 juli 2004, 17:29
Pantera Gitarist speelt niet voor niets op een 8100.

Dimebagg speelt toch al jaren op Randall, en was Pantera niet gesplit?

Jollert
20 juli 2004, 17:54
Ja idd check de gitarist van deze maand maar

procemo
21 juli 2004, 00:01
Ik denk dat velen hier je dit type niet echt aan kunnen bevelen. Op zich is ie tweedehands in goede staat wel redelijk zijn geld waard. De reverb vind ik alleen wat blikkerig, daar ben je met je Princeton beter mee af. Qua vermogen zit je zeker met een bijpassende valvestate 4 keer 10/12 kast wel goed in bandverband. Alleen als je tweedehands zoekt, zoek dan ff door voor een buizencombo, of als je een mooie aanbieding ziet een top plus cab. JCM800 combo's bijvoorbeeld zijn nog wel veel te vinden tweedehands voor goede prijzen, en naar mijn mening hebben ze een wat vetter geluid. Staar je ook niet blind op alleen Marshall. Misschien dat mede forummers je ENGL aan zulen bevelen, alleen ik vrees dat deze iets boven je budget zitten. Succes ermee.
bedankt voor reacties! valves hebben toch wel pre amp buisjes?

procemo
21 juli 2004, 00:01
Ik denk dat velen hier je dit type niet echt aan kunnen bevelen. Op zich is ie tweedehands in goede staat wel redelijk zijn geld waard. De reverb vind ik alleen wat blikkerig, daar ben je met je Princeton beter mee af. Qua vermogen zit je zeker met een bijpassende valvestate 4 keer 10/12 kast wel goed in bandverband. Alleen als je tweedehands zoekt, zoek dan ff door voor een buizencombo, of als je een mooie aanbieding ziet een top plus cab. JCM800 combo's bijvoorbeeld zijn nog wel veel te vinden tweedehands voor goede prijzen, en naar mijn mening hebben ze een wat vetter geluid. Staar je ook niet blind op alleen Marshall. Misschien dat mede forummers je ENGL aan zulen bevelen, alleen ik vrees dat deze iets boven je budget zitten. Succes ermee.
bedankt voor reacties! valves hebben toch wel pre amp buisjes?

Droffie
21 juli 2004, 14:45
Pantera Gitarist speelt niet voor niets op een 8100.

Dimebagg speelt toch al jaren op Randall, en was Pantera niet gesplit?
Ik bedoelde Prong... :oops:

tja, Pantera en Prong...zijn niet uit elkaar te houden...LOL

Squier4ever
21 juli 2004, 18:20
Randall is ook een leuk alternatief voor Marshall Valvestate, maybe wel beter. De RH100 (dacht ik) er is nu ook een nieuwe uit, maar voor het geld van een tweedehands MArshall heb je bij Feedback een nieuwe! Randall

imlikeajungle
21 juli 2004, 18:38
dood aan singlecoils
squier? dood aan singlecoils? suïcidaal? :-D

Mr.Bluesbreaker
22 juli 2004, 14:50
[/quote]
bedankt voor reacties! valves hebben toch wel pre amp buisjes?[/quote]

Valvestates bedoel je denk ik? Ja, de oude versie heeft 1 pre amp buisje in het scheurkanaal liggen, de nieuweren hebben 1 buisje over beide/alle kanalen. Niet dat het geluid zo veel beter er van wordt, als je niet wist dat het er zat zou men nog steeds denken dat het een volledige SS bak was.

Droffie
22 juli 2004, 16:04
bedankt voor reacties! valves hebben toch wel pre amp buisjes?[/quote]

Valvestates bedoel je denk ik? Ja, de oude versie heeft 1 pre amp buisje in het scheurkanaal liggen, de nieuweren hebben 1 buisje over beide/alle kanalen. Niet dat het geluid zo veel beter er van wordt, als je niet wist dat het er zat zou men nog steeds denken dat het een volledige SS bak was.[/quote]
Zou ik je toch echt een keer willen uitnodigen een 8100 te komen luisteren. Wel degelijk verschil te horen door het pre amp buisje en die amp klinkt helemaal zo slecht nog niet, voor een solid state.

Ik snap trouwens niet dat mensen altijd ss amps zo afkraken. Er zitten echt wel goede tussen.

Mr.Bluesbreaker
23 juli 2004, 10:38
Natuurlijk, er zitten hele goede tussen. Ik heb dr zelf ook een als amp in het oefenhok, niets mis mee. Het is denk ik zelfs zo dat als je mensen de blinddoektest laat doen, sommigen het verschil nog niet horen. Het punt is, dat in het geval van de topicstarter hij 150-200 euro bijlegt, en gelijk op een heel ander niveau zal zitten qua amp, waar ie misschien eerder tevreden mee zal zijn.

Droffie
23 juli 2004, 10:46
Natuurlijk, er zitten hele goede tussen. Ik heb dr zelf ook een als amp in het oefenhok, niets mis mee. Het is denk ik zelfs zo dat als je mensen de blinddoektest laat doen, sommigen het verschil nog niet horen. Het punt is, dat in het geval van de topicstarter hij 150-200 euro bijlegt, en gelijk op een heel ander niveau zal zitten qua amp, waar ie misschien eerder tevreden mee zal zijn.
Ok duidelijk.
Ik zie dat je een TSL60 speelt. Is 't een combo? bevalt ie? Ik ben ook op zoek naar een nieuwe versterker. Weet alleen nog niet wat.
Die Teese, bevalt die ook goed?

Mr.Bluesbreaker
23 juli 2004, 11:00
Heb de TSL60 top met standard 1960 cab. Het moet wel je ding zijn, het is op optredenvolume met een humbuckergitaar niet echt meer clean a la Fender te houden. Het heeft alleen wel veel geluiden in huis, alleen soms ben je lang bezig om het goede geluid er uit te krijgen, tweaken tweaken en nog eens. Let er ook op dat je zonder verhoging van je halfstack (closed back) je jezelf nog wel eens moelijk hoort bij niet uitversterkte optredens. De Teese vind ik best okee, ik gebruik het alleen niet zo vaak. Ik heb ergens in sounds bv wel een stukkie staan waar je het in een loungeachtig nummer kunt horen met een strat.

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=33296

Hoop dat het nog werkt, tis wel 10 mb :roll:

Droffie
23 juli 2004, 11:18
Heb de TSL60 top met standard 1960 cab. Het moet wel je ding zijn, het is op optredenvolume met een humbuckergitaar niet echt meer clean a la Fender te houden. Het heeft alleen wel veel geluiden in huis, alleen soms ben je lang bezig om het goede geluid er uit te krijgen, tweaken tweaken en nog eens. Let er ook op dat je zonder verhoging van je halfstack (closed back) je jezelf nog wel eens moelijk hoort bij niet uitversterkte optredens. De Teese vind ik best okee, ik gebruik het alleen niet zo vaak. Ik heb ergens in sounds bv wel een stukkie staan waar je het in een loungeachtig nummer kunt horen met een strat.

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=33296

Hoop dat het nog werkt, tis wel 10 mb :roll:
Thanks. Ben ook niet op zoek naar en half stack. Gewoon een combootje lekker makkelijk. Ik ken je probleem met je zelf horen. Had ook een JCM 900 top met kast. 100 wat buizen moet gewoon te hard om er een fatsoenlijk geluid uit te krijgen vind ik.
Zit toch een beetje in de richting van een JCM900 50w combo te denken. 4502.
Als ik vanavond thuis ben zal ik die demo eens van je luisteren. Ben wel benieuwd.

Mazzel