PDA

View Full Version : Koch Multitone 100 W en BoSS GT-3, rare combo of niet ?



Stringz-N-Pickz
5 mei 2002, 01:03
Hoi,

Ik wist niet precies waar ik dit bericht zou plaatsen, bij de effecten of bij de versterkers, toch maar hier want er schijnen nogal wat KOCH gebruikers te zitten hier :smile: Het probleem is als volgt : Aangezien de pre-amp van mijn koch vele malen beter is dan wat een effectenapparaat ooit gaat produceren wil ik die dus gebruiken. MAAR ik wil ook delay (tijds)effecten gebruiken en als je deze voor een distortion plaatst is het geluid niet om aan te horen. Vandaar dat ik mijn gt-3 zo heb aangesloten(4 cable-method voor ingewijden) dat de pre-amp van de koch wordt gebruikt als een distortion effect binnen de gt-3. Het probleem is nu echter dat wanneer ik de KOCH een beetje hard open draai er een ontzetten schelle piep uit de versterker komt. DIT IS GEEN FEEDBACK! Ik denk dat het komt omdat de gt-3 het signaal teveel versterkt voordat het naar de eindbuizen gaat. Enige suggesties om het probleem te verhelpen ?

Ik dank U,

SNP
(sorry als het bericht iets te lang is, korter kon ik het niet krijgen)

Slowhand41
5 mei 2002, 08:07
Ik heb zelf een Koch KC50 Deluxe en was jaren aan het uitproberen wat voor mij de beste oplossing was en al die mooie alles in één effecten/preamp bakken zijn toch niet echt gemaakt voor dit doel. Ik heb een Digitech RP1, een Boss ME30 en een Zoom GFX8 gehad en heb alleen bij de laatste een soortgelijke opstelling als jij gemaakt. Het resultaat was wel een goede werkbare oplossing maar het geluid was nooit bevredigend omdat zo'n apparaat gewoonweg niet voor deze opstelling gemaakt is. Je wilt graag het geluid van je versterker blijven horen?? Zoek hiervoor dan een effectapparaat welke geen preamp/distortion heeft b.v. de G-major van T.C. electronic of de Rocktron intellifex (er zijn er natuurlijk nog veel meer) dan kun je effecten toevoegen zonder dat met behoud van je orginele geluid van je amp.

Chiel
17 mei 2002, 13:33
Ik heb zelf een Powertone. Mijn gitaar (Wolfgang of Axis) gaat eerst een Soldano SP77 in en vanuit de Soldano naar de Active input van de Koch. Mijn Boss GT3 is op de Parallelle FX van de Koch aangesloten en de GT3 staat max. voor 40% opengedraaid. Via een Engl Z11 midiswitch kan ik verschillende presets op de GT3 programmeren zodat ik toch met één druk op de 'knop' snel kan schakelen.
Ik heb zo de volgende instellingen gemaakt:
sldn clean -> koch clean (super sprankelend)
sldn clean -> koch Crunchy (lekker bluesy)
sldn clean -> koch Lead (lekkere scheur)
sldn lead -> koch clean (vet brute scheur)

De GT3 zet zijn reverb, delay en/of modulatie via de parallelle FX over het Soldano/Koch geluid en de mate waarin kan eenvoudig via het GT3 volumepedaal worden geregeld (of via de reverb/FX knop op de Koch).
Dat piepen heb ik ook wel eens gehad wanneer ik de serieële Fx nam.

Voor mij werkt het oké, jammer alleen dat de Wah voor geen ene meter klinkt (die moet echt voor de preamp zitten!).

Greets, Chiel

SmartyMarti
20 mei 2002, 12:06
Ik gebruik zelf een GT3 in combinatie met een Engl-Souvereign en bij mij werden alle geluiden op een akelige manier vervormd. (ook ik gebruik de preamp van de Engl als ext. distortion).
Dit heb ik verholpen door het volume van het crunch en lead kanaal terug te draaien.
Misschien wordt in jou geval de GT3 ook te hard aangestuurd door de preamp van je Koch versterker.

olaf
27 mei 2002, 18:29
Laat je Koch maar voor het geluid zorgen.
Zelf gebruik ik inderdaad een Rocktron Intellifex on-line in de paralelle loop, werkt prima!
Chiel, geeft dat geen problemen als je je uitgang van je Soldano pre-amp naar de ingang van je Powertone stuurt? Ik heb dat nog nooit zo geprobeert. Ik spits m'n gitaarsignaal - ga naar zowel de pre-amp van m'n Koch en naar een externe pre-amp - switch beide middels een A/B schakelaar van Morley naar de eindtrap vd Koch.
Olaf

Chiel
28 mei 2002, 22:35
Het cleane kanaal van de Koch mist net dat randje hoog (jammer dat er geen Bright knop op zit). De Soldano geeft net dat beetje hoog en mid in mijn geluid en mits je hem niet te hard zet (Output op 40 a 50%) dan gaat het perfect. Ik heb hem overigens wel op de active ingang geplugd.

Heb trouwens wel eens een keer een Luke direct in de Koch geprikt en deze heeft nagenoeg het zelfde output volume als de soldano op 40%.

Ben trouwens al druk in de weer met een TC-major. Deze laat het oorspronkelijke Koch/Soldano signaal wat meer met rust.

Greets, Chiel

Ibanez RuleZ
29 mei 2002, 00:14
zeg Chiel, wat is dat voor ding, die actieve input? ik heb ook een sp 77, en die run ik door de eff loop. hoe doe je dat dan precies?

harrald

Chiel
11 juni 2002, 20:23
Die active input zit op de Koch. Deze kan een hogere inputspanning aan, zodat deze niet meteen over de zeik gaat als ik hem iets te hard zet. Normaal zet je er een gitaarsignaaltje op en dat is een erg zwak signaal t.o.v. wat de SP77 teweeg kan brengen!

Lekkere vette scheur zit er trouwens op hè!

De SP77 in de FX-loop? Dat is toch zonde? Nu heb je het outputkanaal waarschijnlijk op 10% staan en wanneer je de gain (van kanaal II) hoger zet als 30%, krijg je waarschijnlijk het bekende "Bij in een potje" geluid.




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Chiel op 2002-06-11 20:26 ]</font>

Ibanez RuleZ
11 juni 2002, 20:37
nee, dat valt reuze mee. Ik heb dat ding ook over een marshall 9200 gespeeld, en geloof het of niet: die marshall werd gewoon weggeblazen. zeker bij de drive. het werd gewoon een scheur, en niet meer het wat meer "sofisticated" wat ik had :smile:. Er gaat binnenkort wel een eindversterker achter (denk een peavey 50/50) maar ik denk dat het niet heel veel uit zal maken.

harrald