PDA

View Full Version : 1e nummer afgemixt



Stitch
19 juli 2004, 22:39
Tenminste, zo goed als. Het is voor de aankomende demo van onze band. Het probleem is alleen dat ik het heb afgemixt op mn (aarggh) hoofdtelefoon, en het is mn eerste mix, dus was benieuwd wat iemand met goede monitors ervan vindt. Zou iemand et es door zn woofers heen willen halen en het commentaar posten?

Tnx a million!

http://home.student.utwente.nl/r.j.b.pieper/gitaarnet/CM_Chrono_Legionaire.mp3

Rich

Negative K3 fan
19 juli 2004, 22:48
ik heb hier wel een redelijk hifi set, maar geen stereo beeld. De eerste impressie is vrij goed, alleen de bas dreunt nogal door op een iets negatieve manier.

De gitaar klinkt in de mix (met alle andere isntrumenten erbij) niet erg lekker IMO, apart wel (zoals je in het intro een beetje hoort). Maar na een tijdje is alle body eruit en hoor je alleen wat 'irritante' mids. Beetje overdreven, maar meer kan ik er ook niet uithalen, vrij goed.

Frits van Mourik
20 juli 2004, 00:39
Hallo Stitch (Rich),

Zo zeg! Voor 'n 1ste mix op headphones helemáál niet gek!
Op m'n "thuis-Tannoys (E 11)" vinnik het laag best OK...
Ook je gitaargeluid (naar D gestemd, toch?) vinnik stoer.

Maar je wilt kritiek? krijg je kritiek!
- De drums, man, waar zijn ze? Veel te veel compressie, waar is de snare? Je hoort wat bekkens sizzelen en de kick... pop,pop,pop.
- In de gitaarpartijen zitten een paar lelijke volumeglitches, dat was toch niet nodig?
- Ik vind de zang te luid & niet al te best... tikkie trug & meer FX.

Maar nogmaals: mixen met koptelefoon is net zoiets als rechtopstaand neuken in een hangmat; het kan wel, maar wel erg lastig.
(En je gaat vaak op je bek, :razz: )

Ben benieuwd naar je volgende productie,

Frits

Horus
20 juli 2004, 09:25
Props voor je gitaargeluid, netjes gedaan, maar het staat naar mijn mening te hard. De drums en zang komen er niet goed doorheen. Snare is amper te horen, en wat me ook opvalt is dat ik in het hele nummer 2 crash samples heb gehoord, allebij zo'n 200 keer. Vooral bij de intro is het me erg duidelijk dat het copy-paste werk is geweest. Probeer eens een sample een paar keer te copy pasten en dan een aantal kopieën heel iets te pitchen, dan heb je al een andere klank. Of 2 kanalen nemen, en iets EQ op het ene kanaal.

Over het algemeen: netjes gedaan, maar de balans kan beter, zeker wat betreft de drums.

Stitch
20 juli 2004, 14:27
Hee bedankt mensen, super!

Ik was er zelf al achter dat alles nog niet helemaal goed stond, daar moet ik nog naar kijken.


Over de drums:

ze zijn werkelijk echt ingespeeld. Met 4 zangmic's (2 overheads, links en rechts gepannd, 1 snare en 1 basdrum). Die 4 mic's in een mengpaneel en zo in de line in van mn creative live geluidskaart. Het is dus helaas op 2 sporen dus ik kan er afzonderlijk niks meer aan veranderen. Heb toen een multibandcompressor eroverheen gegooid (en helaas de oude file niet meer bewaard). Het enige wat ik kan doen is het iets harder zetten. Er is dus niks aan gesampled of gecopy/paste. Het was echt lastig om de drums op te nemen trouwens!

De rest (zang, gitaar en bas) is allemaal opgenomen via mn podXT en dan opgenomen en afgemixt met Nuendo 2.0. (gitaar in D inderdaad)


Frits:

-wat voor fx bij de zang bedoel je? reverb of delay ofzo?
-volumeglitches? waar dan? want ik heb verder niks geen volume veranderingen aangebracht in de gitaarpartijen.

Bedankt!

Horus
21 juli 2004, 14:56
Dan zeer netjes ingespeeld van de drummer :) Erg strak. Toch vind ik vooral die crashes in het begin erg op elkaar lijken. Misschien wat dynamischer proberen in te spelen volgende keer?

Wormaap
22 juli 2004, 15:12
Om heel eerlijk te zijn vind ik't geheel redelijk rommelig klinken, 't is erg lastig om bepaalde instrumenten er goed uit te pikken. Misschien wat meer spelen met je pan? Het 'echte' centrum zou ik bewaren voor de vocalen, en de drums en gitaar daar weghouden (al hoor ik daar bij de gitaar minder problemen dan de drums)
Ik zeg niet dat ik't beter kan, ik geef slechts mijn mening :P

Stitch
22 juli 2004, 16:15
Ik ga het eens proberen. Misschien dat ik de stereo drum track kan splitsen in 2 aparte kanalen en dan de 1e links en de andere rechts......we'll see!

Frits van Mourik
24 juli 2004, 00:06
Hee bedankt mensen, super!


Frits:

-wat voor fx bij de zang bedoel je? reverb of delay ofzo?
-volumeglitches? waar dan? want ik heb verder niks geen volume veranderingen aangebracht in de gitaarpartijen.

Bedankt!

Hoi Stitch,

Dat van die volumeveranderingen neem ik terug!
D'r zat bij mij iets niet lekker... :roll:

Zang-FX: Ik zou iets van een korte, harde (niet te verwarren met luide)
galm op de stem zetten; een plate met veel 1ste reflecties bijv.
Hierdoor krijgt de zang meer impact en kun je hem minder luid in de mix zetten. Wat je ook 'es moet proberen is, om met een pitchshifter een kwart of een kwint lager 'n xtra stem onder gedeeltes van de zang te zetten. Misschien leuk, misschien bagger...

Groeten,

Frits