PDA

View Full Version : Boosten dmv dist. pedaal in effectloop?



Swan
19 juli 2004, 21:45
Ik vraag me af of het mogelijk is om mn 5150combo wat te boosten voor solos door mn MT2 met distortion laag en volume hoog in de effectloop te zetten en deze aan te zetten tijdens de solos...
of blaas ik dan wat op ;)

Nocki
20 juli 2004, 09:16
nee hoor dat kan. wordt vrij vaak gedaan oook.

Nocki

Swan
20 juli 2004, 12:03
okidokie

sash
20 juli 2004, 12:31
Euh... kan aan mij liggen, maar heb ooit ergens gelezen dat je nooit en te nimmer een distortionpedaal in de fx loop moet douwen.

Dirk_Hendrik
20 juli 2004, 12:33
Verklaar? Ik vraag me af of er echt veel mis kan gaan. Ik vermoed touwens niet dat het lekker werkt en eerder je signaal gaat verzwakken van versterken. Ik zou het eens moeten proberen.

Swan
20 juli 2004, 13:13
hm...maar ik zou dan ook niet de dist. gebruiken, alleen t signaal versterken, dus zegmaar zoals je met n EQ pedaaltje ook zou kunnen doen

Mitch
20 juli 2004, 18:05
Juist. Zo lang je 'm als booster gebruikt niks aan de hand. Als je 'm echt als distortion zou gebruiken heb je er gewoon niks aan, dat klinkt niet.
Vraag me wel af of een MT2 hier de meest geschikte booster is, maar probeer het vooral uit !

sash
20 juli 2004, 20:45
Verklaar? Ik vraag me af of er echt veel mis kan gaan. Ik vermoed touwens niet dat het lekker werkt en eerder je signaal gaat verzwakken van versterken. Ik zou het eens moeten proberen.


Geen idee, hoe of waarom, maar khad het ergens gelezen op dit forum.

Nocki
20 juli 2004, 20:58
Ben zelf bezig geweest hiermee.

een od pedal als boost gebruiken gaat heel goed. zolang je m maar niet als standalone od gaat gebruiken.

probleem was dat een clean boost neit mogelijk was want ik had met de diverse geprobeerde pedalen altijd een klein randje od in het geluid. dat wou ik niet vandaar dat vandaag mn nieuwe boost pedal is binnengekomen. de carl martin boostkick.

die doet wel lekker mee...

Nocki

Mitch
20 juli 2004, 21:16
Eindelijk een believer ! Ik roep al tijden dat de CM boosts zwaar ondergewaardeerd worden. Way to go Nocki !

marc_o
20 juli 2004, 21:22
Is dat nu eigenlijk gewoon de boost-helft van de hot drive and boost?

Nocki
20 juli 2004, 21:31
dat weet ik eigenlijk niet. ik heb er ook al aan gedacht maar ik eb geen idee...

miischien leuk voor de sleutelaars om dat uit te zoeken....

Nocki

Antal
20 juli 2004, 21:42
Is dat nu eigenlijk gewoon de boost-helft van de hot drive and boost?

Volgens mij wel ja.

Mitch
20 juli 2004, 22:29
Ja. En die is gewoon super.

marc_o
21 juli 2004, 20:52
Op clean doet ie het prima op lage standen, maar als je 'm verder opendraait komt er toch wel een bak vervorming bij.
Ik doe mijn CM hot drive and boost MK2 weg, dus wie belangstelling heeft...PM-men maar...