PDA

View Full Version : Hoe controleren of effects loop nog werkt?



Kasper
19 juli 2004, 20:58
testes

Kasper
19 juli 2004, 21:01
Ik heb een Fender Performer 650 2e hands gekocht (reeds meer dan een jaar geleden) en ga binnenkort wat rondkijken voor effectjes.
Nu heb ik al geleerd dat het altijd beter is om je effecten binnenin je effects loop te steken... Ik weet echter niet of deze effectsloop nog behoorlijk werkt. Ik heb deze immers nog nooit nodig gehad.

Ik vraag dit omdat ik vermoed dat de line out niet meer werkt :(
Mijn vraag dus: kan ik op één of andere manier controleren of mijn effectsloop nog werkt? Mag ik mijn Ibanez DS7 Distortion pedaaltje daar tussenschakelen om te testen? Of mag je geen distortionpedaal in je effectsloop steken?

thx

InternEd
19 juli 2004, 21:03
Hoi,

Mooi zal het niet klinken, maar dat kan volgens mij geen kwaad.
Om te testen kun je ook alleen een losse kabel in de effectloop steken. Als je geluid onveranderd blijft, is ie in orde. Hoor je niets meer, is 'r wat defect.

Groeten, Ed.

Thijssie
19 juli 2004, 21:15
Mijn vraag dus: kan ik op één of andere manier controleren of mijn effectsloop nog werkt? Mag ik mijn Ibanez DS7 Distortion pedaaltje daar tussenschakelen om te testen? Of mag je geen distortionpedaal in je effectsloop steken?

Pas wel ff op met het volume, niet dat je dat op standje 10 hebt staan als hij rechtstreeks je eindtrap in gaat :cool:

Kasper
20 juli 2004, 16:12
Hoi,

Mooi zal het niet klinken, maar dat kan volgens mij geen kwaad.
Om te testen kun je ook alleen een losse kabel in de effectloop steken. Als je geluid onveranderd blijft, is ie in orde. Hoor je niets meer, is 'r wat defect.

Groeten, Ed.

Dit heb ik getest en lijkt te werken!
Tanks!

Nu heb ik wel nog een bijkomend vraagje ivm deze effects loop.
Ik heb een klein schakelaartje achteraan onder deze effectsloop:
- Guitar: Low (-16dBv), Med (-7dBv)
- Line: High (+4dBv)

Waar dient dit voor?