PDA

View Full Version : Vintage Kramer EvH gitaren



erikvdh
19 juli 2004, 20:20
He allemaal,

Ik was beniewd of iemand van jullie weet of de "ouderwetse" gitaaren van Eddie van Halen, namelijk die gestreepte kramers ook gewoon te koop zijn bij een muziekhandel?

En weet iemand misschien een prijs?

Groeten van Erik.

fred dons
20 juli 2004, 07:30
nee die zijn niet te koop, EVH heeft de rechten op de streepjes en staat niet toe dat iemand die namaakt, Kramer heeft overigens de streepjes gitaar nooit zelf uitgebracht. Degene waar Eddie op speelde had hij zelf gelakt en hij stond niet toe dat Kramer dit ook op produktie modellen ging doen

er zijn verschillende EVH geinspireerde streepjes gitaren gemaakt o.a. door Charvel begin jaren 80 en een paar jaar geleden nog (weer door Charvel) alleen zijn die eigenlijk allemaal illegaal wanneer het geen officieel EVH model betreft zoals de Wolfgang custom of de nieuwe EVH Charvels.

het dichts kun je nog in de buurt komen door een Kramer 1984 reissue in grondverf te kopen (is een optie) en deze zelf af te lakken (ongeveer 750 euri bij Musikproduktiv)

EmgMaster
20 juli 2004, 10:02
Je wou toch niet zeggen dat die dingen niet zijn afgelakt?

fred dons
20 juli 2004, 10:32
1 model is niet afgelakt speciaal voor de mensen die er streepjes op willen (wordt in basecoat geleverd)

dejohan
20 juli 2004, 10:45
nee die zijn niet te koop, EVH heeft de rechten op de streepjes en staat niet toe dat iemand die namaakt, Kramer heeft overigens de streepjes gitaar nooit zelf uitgebracht. Degene waar Eddie op speelde had hij zelf gelakt en hij stond niet toe dat Kramer dit ook op produktie modellen ging doen



Whoehahaha!!!

fred dons
20 juli 2004, 11:17
tis een beetje triest maar wel verklaarbaar, als addidas zijn 3 streepjes kan trademarken en nike zijn swoosh teken, waarom zou eddie zijn strepen patroon niet kunnen trademarken

Een trademark is iets wat je produkt uniek herkenbaar maakt en iedere gitaar liefhebber die een gitaar met eddie's strepen patroon ziet herkent hem direkt als zijnde een EVH gitaar (wat het dus een trademark maakt)

dejohan
20 juli 2004, 13:42
tis een beetje triest maar wel verklaarbaar, als addidas zijn 3 streepjes kan trademarken en nike zijn swoosh teken, waarom zou eddie zijn strepen patroon niet kunnen trademarken

Een trademark is iets wat je produkt uniek herkenbaar maakt en iedere gitaar liefhebber die een gitaar met eddie's strepen patroon ziet herkent hem direkt als zijnde een EVH gitaar (wat het dus een trademark maakt)

Kan zijn, maar echt "rock'n'roll" is dit niet meer, eerder "Marketing voor vrekken".

fred dons
20 juli 2004, 14:36
het vak heet show BUSINESS

mensen die zeggen dat ze in een band zitten omdat ze zoveel muziek in zich hebben wat er gewoon uitmoet (J-lo anyone?) of omdat ze de wereld willen verbeteren zitten gewoon full of shit, het gaat om het geld en de sex (niet perse in die volgorde :D ) en het is niet meer dan terecht dat als iemand geld verdient aan zijn creaties het de artiest is die die creatie gemaakt heeft.

op zich is het triest dat je zoiets moet vast leggen triester is dat andere mensen geld aan jou uitvindingen/creaties verdienen omdat het niet rock en roll is om dit vast te leggen (charvel bracht begin jaren 80 een EVH gitaar uit zonder eddies toestemming en zonder hem daar een vergoeding voor te geven en dat is op zijn zachts gezegd niet netjes)

erikvdh
20 juli 2004, 22:00
Ik heb inmiddels een site gevonden waar je de kramers kan bestellen namelijk http://www.musicyo.com/product_specs.asp?pf_id=985 en deze zijn dan ooknog min of meer gestreept.

Maar ik vroeg me af, het valt mij op dat veel tribute band gitaristen van VH een originele kramer hebben met de strepen, en ik kan me niet voorstellen dat ze die allemaal van eddie persoonlijk hebben gekregen, dus er moet toch een mogelijkheid zijn om daar aan te komen?

En dan nog een andere vraag, weet iemand of er een merk bestaat die kramer kopieen maakt, zoals OLP van Musicman, en Squier van fender enz. enz.?
De gitaren zijn mooi maar erg duur!

Groet van Erik.

erikvdh
20 juli 2004, 22:01
Ik heb inmiddels een site gevonden waar je de kramers kan bestellen namelijk http://www.musicyo.com/product_specs.asp?pf_id=985 en deze zijn dan ooknog min of meer gestreept.

Maar ik vroeg me af, het valt mij op dat veel tribute band gitaristen van VH een originele kramer hebben met de strepen, en ik kan me niet voorstellen dat ze die allemaal van eddie persoonlijk hebben gekregen, dus er moet toch een mogelijkheid zijn om daar aan te komen?

En dan nog een andere vraag, weet iemand of er een merk bestaat die kramer kopieen maakt, zoals OLP van Musicman, en Squier van fender enz. enz.?
De gitaren zijn mooi maar erg duur!

Groet van Erik.

fred dons
21 juli 2004, 07:26
die mensen in tribute bands met streepjes op hun kramer komen daar op dezelfde manier aan als EVH dat heeft gedaan, een rol tape en een spuitbus verf (heus tis niet zo moeilijk :D )


je kunt ook rondkijken voor 2e hands kramers, je komt ze regelmatig voor weinig tegen (beyers music heeft heel lang 1 te koop gehad voor eur 199 met OFR en dimarzio pups)
Kramers werden overigens door ESP gemaakt in onderdelen waarna ze naar de VS werden verscheept om geassembleerd te worden (en daarom staat er made in usa op)

KramerAmsterdam
21 juli 2004, 07:58
Check :

www.vintagekramer.com

EEn Kramer voor 199E met OFR en Echte (maar niet originel) Dimarzios..kan je nu niet meer krijgen. Ze doen tussen de 250$ en 800$.. sommige modellen tot 1000$.

In elk geval..staat er made in USA op dan is het made daar...staat er Neptune, NJ op...dan wordt het Fred verhaal over ESP onderdelen geassembleerd, gespoten en afgewerkt en gesteld in New Jersey. UITGEZONDERD de Focus en Striker modellen (en die zie je juist in Nederland, als er Kramers te koop zijn). DIe hebben dezelfde nekplaat (andere nekschroef afstanden!) De serie nummers beginnen NIET met enkelvoudige letters en 4 cijfers..

Kramer USA en/of New Jersey plate:

AXXXX
BXXXX
CXXXX
DXXXX
EXXXX of EXXXXX
FXXXX
GXXXX

Als je een BXXXXX plaat ziet...Focus (Japan)

Zo...bedtijd voor me...bij vragen check de website of mail me
op rbaegen@dds.nl

Groeten,
Remy

fred dons
21 juli 2004, 10:16
als je de serienummers leest op vintage kramer sit
http://www.vintagekramer.com/serials.htm

dan hebben nagenoeg alle bouwjaren (behalve 84-86) dan wel ESP necks dan wel Lasido necks (Godin, Canada) wat betekent volgens mij dat made in usa niet betekent dat ze volledig in de USA gemaakt zijn (alleen de alu necks zijn dan echt usa)

Stratman70
21 juli 2004, 11:44
Tegenwoordig noemen ze alles vintage. :evil:

Bonjour
21 juli 2004, 12:17
tis een beetje triest maar wel verklaarbaar, als addidas zijn 3 streepjes kan trademarken en nike zijn swoosh teken, waarom zou eddie zijn strepen patroon niet kunnen trademarken

Een trademark is iets wat je produkt uniek herkenbaar maakt en iedere gitaar liefhebber die een gitaar met eddie's strepen patroon ziet herkent hem direkt als zijnde een EVH gitaar (wat het dus een trademark maakt)

idd, kirk hammet heeft een trademark op zijn mummie gitaar en daardoor mag esp ze ook ni in productie brengen