PDA

View Full Version : Lakken van gevlamd esdoorn



Mitchel_12000
4 mei 2002, 21:34
Hey mensen,

Ik wil mijn esdoorn top gaan lakken, zodat de vlammen er mooi uitspringen. Nu heb allerlei informatie gevonden op amerikaanse forums maar ik snap er helemaal niks van wat die namen betreft. Nu wil ik wel eens weten. Kunnen jullie mij helpen. Wat moet ik gebruiken om een vintage yellow kleur te krijgen waar de vlammen echt uitspringen.

Alvast bedankt,
Michiel

Gman
19 mei 2002, 12:03
eh, misschien wat wasbenzine en een aansteker? Dan springen de vlammen er zeker uit. :smile: :smile:

Ik weet van het lakken van blank hout dat er een cellulose lak wordt gebruikt. Maar die lak kan je alleen gebruiken in iin droge ruimte. Want anders slaat het mat uit. En dan krijg je zo'n melkachtige film op je lak. En ik denk niet dat je daar op zit te wachten. Maar van kleuren zal wel dezelfde basis gebruikt worden. Die zijn heel snel droog en ook harder en beter voor de klank.
Ik had het met Peer Dellen over het lakken van mijn gitaar. En hij vertelde mij dit dus zo ongeveer. Ik zei nog voor de gein; 'Dan neem je toch Bootlak, dan kan je met regen nog spuiten". Ik vind het best hoor grapte hij, maar dan garadeer ik je zeker geen mooie klank meer. :smile: Dus ik heb maar rustig afgewacht tot hij hem gespoten had op zijn werkwijze. :smile:

Groetsels,
Gerard.

ekkerman
19 mei 2002, 12:15
met lakken moet je inderdaad heel voorzichtig zijn wil je de klank behouden ,soms is niet lakken een betere optie...