PDA

View Full Version : Vervanging brugelement ibanez S.....



mijnechtenaamisalvergeven
19 juli 2004, 17:00
tessssssssst :D

AART
19 juli 2004, 17:01
typen slet :-D

mijnechtenaamisalvergeven
19 juli 2004, 17:06
Ok... here the deal...
Ik heb als tweede gitaar op 't podium een ibanez S met een ibanez v2 elementje op de brug.

JAJA ik weet t 't is geen geweldige gitaar maar voor dat geld was t de enige met een floyd achtige brug met piezo.

Ik speel in een rock/metalbandje. Check www.access-denied.nl voor wat geluidssamples.

M'n nr 1 is een gibson les paul dus ik ben een vrij vet/dik geluid gewend.

Ik wil een wat vetter element voor de brug.... enige suggesties zouden welkom zijn. Ik weet dat ie nooit zo vet zal gaan klink als de LP maar iets meer als de standaard v2 elementjes zou al geweldig zijn.


Groeten,

Jeroen

mijnechtenaamisalvergeven
19 juli 2004, 17:06
typen slet :-D

:D

fred dons
19 juli 2004, 17:33
tis niet mijn favoriete pup (wel van Gerrekat :D ) maar om een ibanez vetter te maken zou een Dimarzio Super Distortion heel erg goed zijn

een paf of een paf pro zou nog te dun zijn dus daarom een SD of een dual sound pup (dual sound is het zelfde als een SD maar dan standaard met 4 draadjes)s

gerrekat
19 juli 2004, 17:36
Is idd EEN van mijn favo PUPs, De Super Distortion heeft overigens ook 4 draden voor coil split operation!

fred dons
19 juli 2004, 17:39
ik weet dat de SD met 4 draden verkrijgbaar is maar officieel zou die dan dual sound moeten heten, gekke jongens daar bij dimarzio :razz:

AART
19 juli 2004, 18:15
EMG :-D

gerrekat
19 juli 2004, 18:49
Hmmm...ja vaag inderdaad sommige van mijn oudere SD's hebben maar twee leads maar de nieuwere hebben er allemaal 4.

Ik dacht dta de Dual sound een X2N coil en een gewone met 6 polepieces had...wat ze nu de drop sonic noemen, die heette dacht ik een jaar of twee geleden nog dual sound...

mijnechtenaamisalvergeven
19 juli 2004, 19:25
EMG :-D

:-? Niet echt mijn ding. kzou ook niet weten waar ik nog een batterij zou moeten laten....

Hoe klinkt een evolution in vergelijking met een sd?

Maiden Michiel
19 juli 2004, 19:31
Evo is een goede allrounder als je het mij vraagt.

gerrekat
19 juli 2004, 19:38
Evolution is iets strakker, maar minder warm meer een erg trebly geluid, minder output dan een Super Distortion...


DiMarzio Super Distortion

http://www.digitalsoundplanet.com/VirtualStudios/Listen/detail.php?eltid=9301


EMG 81

http://www.digitalsoundplanet.com/VirtualStudios/Listen/detail.php?eltid=17922


DiMarzio Super Distortion II

http://www.digitalsoundplanet.com/VirtualStudios/Listen/detail.php?eltid=18285

Soulflyhigh
19 juli 2004, 23:47
Leuke clips 8-) Ik vond de EMG het beste klinken moet ik zeggen. Flinke low end!!

gerrekat
20 juli 2004, 07:12
hmmm ben ik niet met je eens...vind de EMG het minste van de drie...

mijnechtenaamisalvergeven
20 juli 2004, 08:07
Bedankt voor de linkjes... ik zal thuis es gaan luisteren. (hier geen boxjes)

EmgMaster
20 juli 2004, 10:09
Leuke clips 8-) Ik vond de EMG het beste klinken moet ik zeggen. Flinke low end!!

Tsja, smaken verschillen, ik vond ze eerder ook goed, maar ben er een beetje vanaf :D

Soulflyhigh
20 juli 2004, 10:24
Haha zie je nickname. Die Superdistortion II is trouwens ook erg vet. Ook een beetje geschikt in combinatie met een basswoodbody?

Anders Destium
20 juli 2004, 11:55
1 Tip vantevoren: LAAT het doen, bij Ibanez gitaren met piezo's is het net alsof er een bom is ontploft in de control cavity. Ik heb het zelf geprobeerd maar het is me niet naar behoren gelukt helaas...

Ik zou zelf denken aan een Gibson 500t of een Seymour Duncan JB.

Jeee
20 juli 2004, 12:33
Vet geluid? Hmmz ...

Duncan Distortion, Invader of misschien JB, Di Marzio Tonezone, Super Distortion, misschien Evolution of zelfs X2N ...

Check misschien de "tone chart" 'ns op de Seymour Duncan website.

Anders Destium
20 juli 2004, 12:39
Tonezone werkt niet echt heel erg lekker met mahonie vaak, hij is teveel bass georienteerd. Bij de ene mahonie gitaar klinkt hij wel goed maar bij de andere is het modderig zonder duidelijk punch (er zit zowel in het mahonie als het element weing treble).

AART
20 juli 2004, 12:56
emg is echt vet, vooral emg 85, nog iets krachtiger dan een 81 8-)

mijnechtenaamisalvergeven
21 juli 2004, 08:08
Tonezone werkt niet echt heel erg lekker met mahonie vaak, hij is teveel bass georienteerd. Bij de ene mahonie gitaar klinkt hij wel goed maar bij de andere is het modderig zonder duidelijk punch (er zit zowel in het mahonie als het element weing treble).

Zit er mahonie in die S dan?? ik dacht dat het mdf was ofzo. :D

Anders Destium
21 juli 2004, 12:46
Als je even laat weten welk typenummer hij heeft dan weet ik in no-time van welk hout hij is gemaakt... De betere S-series (de Jappen) worden van mahonie gemaakt, de goedkopere (Koreanen) van Nato. Dat is een houtsoort die erop lijkt maar het niet is (het komt uit Azië).

Snaar'n Bennie
21 juli 2004, 19:10
Ok... here the deal...
Ik heb als tweede gitaar op 't podium een ibanez S met een ibanez v2 elementje op de brug.

JAJA ik weet t 't is geen geweldige gitaar maar voor dat geld was t de enige met een floyd achtige brug met piezo.



Waarom is de S dan geen geweldige gitaar? :???:

Anders Destium
21 juli 2004, 19:39
Ik begrijp ook niet echt waarom die knakker gaat investeren in een gitaar die hij niets vindt...

Sir Peckerkäse
21 juli 2004, 20:18
Tonezone werkt niet echt heel erg lekker met mahonie vaak, hij is teveel bass georienteerd. Bij de ene mahonie gitaar klinkt hij wel goed maar bij de andere is het modderig zonder duidelijk punch (er zit zowel in het mahonie als het element weing treble).

misschien even electrische onderdelen vervangen

Anders Destium
21 juli 2004, 21:52
Huh?

Ik heb de ervaring dat je in een qua geluid bass-heavy beter geen bass-heavy elementen kunt doen...

mijnechtenaamisalvergeven
22 juli 2004, 08:50
Ik begrijp ook niet echt waarom die knakker gaat investeren in een gitaar die hij niets vindt...

Hé begrijp me niet verkeerd... hij is best ok! Maar vergeleken met m'n les paul en js1000 klinkt ie zoals ie eruit ziet... een beetje dun :D

Hij blijft wel geweldig goed op stemming en de combinatie met de piezo is echt super!

munkie
22 juli 2004, 20:16
Ik heb een SD JB op mijn ouwe S540FM, lekker vet. Echterr, de string spacing is anders bij de ibbie, de snaren staan verder uit elkaar en lopen dus niet netjes over de pooltjes van de JB. SD heeft dacht ik wel trembukkers hiervoor, kijk FF op de SD site zou ik zeggen.

Groetjes Freek.