PDA

View Full Version : Een aantal vraagjes van een beginner



Addixx_
4 mei 2002, 22:25
Hallo medebassisten,
ik ben van plan om te gaan bassen, maar ik wil eerst nog ff antwoord op een aantal vraagjes, dus misschien dat jullie kunnen helpen.

*Wat is 'n goeie beginners bas? (ik d8 zelf aan 'n Squire P-bass o.i.d.)
*Weet iemand 'n goed lesboek of 'n site?
*nog goeie nummmers om 'n beetje mee te beginnen
*andere handigheidjes

groetjes, en alvast bedankt

emielow
4 mei 2002, 23:10
kijk voor de gein s rond op dit forum, der zijn al stuk of 4 van dit soort threads...

Addixx_
4 mei 2002, 23:12
ik heb flink zitten bladeren op dit forum :wink: maar kon niet echt de info vinden die ik wou hebbuh... naja behalve van dat lesboekje:p

p@kko
5 mei 2002, 11:05
lekker je eigen ceedee verzameling mee bassen werkt altijd goed...... about een bas...koop en tweede hands, als tie maar lekker klinkt in het begin...

Addixx_
5 mei 2002, 15:40
Ik zag bij 1 van de muziekwinkels hier 'n mooie zwarte 2ehands bass, het merk is hartke geloof ik. kostte iets meer dan 300 euro.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Addixx_ op 2002-05-05 15:04 ]</font>

AllodoX
5 mei 2002, 22:31
Welk type ?
Hartke heeft hele goede, maar ook hele slechte bassjes..

Addixx_
5 mei 2002, 22:33
ik zou het echt niet weten... ik ga van de week nog ff weer kijken dus dan post ik het wel hierzo. de gozer van de winkel zei wel dat 't een betere was dan squire P-bass :razz:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Addixx_ op 2002-05-05 21:34 ]</font>

AllodoX
5 mei 2002, 22:45
* bzzzzt *

verkeerd antwoord.. " die gozer van de winkel zei ".. da's fout.. heel fout..

een verkoper wil alleen maar $$ scoren.. je kunt VEEL beter met een ervaren bassist op stap gaan voor een bassje.. die kan je veel meer vertellen dan een verkoper die er alleen maar zit om z'n studie af te lossen.

als je er geen kent, probeer dan iemand hier op het forum te ronselen..

Addixx_
5 mei 2002, 23:16
:razz: mja... ik geloof 'm er ook nie op... ken jammer genoeg geen bassisten:'( maar ik denk dat 't toch 'n P-bass of iets in die richting word:P zou best 2e hands willen maar op marktplaats.nl en dergelijke sites vinnik het aanbod niet echt interessant...

Addixx_
13 mei 2002, 22:03
Ik heb op deze
http://www.cort.com/details/NewAction4.html bass gespeeld met
http://www.behringer.com/02_products/prodindex.cfm?id=BX300&amp;lang=eng
zo'n versterker, en dat speelde wel lekker.
nu wil ik jullie mening erover eigenlijk wel weten

AllodoX
17 mei 2002, 00:26
Cort zijn leuke bassjes jah !


als je zo'n actionbass neemt, en er seymore duncan basslines in plakt.. woah ! :grin: dan heb je echt een kanon van een bass..

wat vroegen ze er voor b.t.w. ?

Addixx_
17 mei 2002, 15:18
500 euro, voor behringer Amp, de bass, standaard en kabel. ze zijn er ERG vriendelijk, zal ook wel zijn voor de $$$ &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_razz.gif"> ben nu 2 keer wezen spelen. en vond het lekker klinken (warwick klink ook lekkah! ook ff op gespeeld:P )

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Addixx_ op 2002-05-17 14:24 ]</font>

Addixx_
17 mei 2002, 15:25
trouwens hoeveel kosten van die pickups waar je 't over had? :razz: misschien leuk om er later nog 'n keer in te stampen

AllodoX
17 mei 2002, 19:59
ligt eraan wat voor een model je wilt eh..
wil je goed spul.. dan zit je aan een kleine 70 euro voor een setje.. ( EMG select )

wil je HEEL goed spul.. dan zit je aan de 200 euro voor een setje.. ( Seymore Duncan Basslines Quarterpounders )

Addixx_
17 mei 2002, 20:01
de standaard elementjes klinken voorlopig nog wel goed genoeg :wink:.
trouwens, die versterker ruiste in de winkel, zou dat misschien komen omdat de treble te ver open staat?

AllodoX
18 mei 2002, 20:04
Meestal wel jah.. hoge tonen gebruik je meestal niet zoveel op een bassversterker..
op m'n eigen versterker staat die zelfs naar beneden...

Addixx_
18 mei 2002, 20:17
hey allodox, ik voeg je toe aan mijn msn als je 't nie erg vind :razz: we zitte namelijk alleen maar met z'n 2en hier te lullen