PDA

View Full Version : rikketikketik op de hoge snaren



pokeyoak
19 juli 2004, 16:11
Hallo,

Als ik - clean - op de gitaar speel en ik haal mijn vingers van de snaar af, op de hoge frets - dan hoor ik een tikje alsof er iets contact maakt. Als ik een metalen voorwerp op de elementen druk, dan hoor ik het niet. Weet iemand hoe dit is op te lossen ?

Dank U dank U

pimmetje
19 juli 2004, 16:17
Je versterker in een geaarde prik steken.

jaywalker
19 juli 2004, 16:28
Hallo,

Als ik - clean - op de gitaar speel en ik haal mijn vingers van de snaar af, op de hoge frets - dan hoor ik een tikje alsof er iets contact maakt. Als ik een metalen voorwerp op de elementen druk, dan hoor ik het niet. Weet iemand hoe dit is op te lossen ?

Dank U dank U

Moet je even kijken als je een fender of iets dergelijks hebt. Achter je gitaar kan je vaak een kapje losschroeven.
Als je dat gedaan hebt. Zit er vaak een draad aan de veren gesoldeerd. Als deze draad nie aan iets metaals vast zit kan die gaan "brommen"

SiNiSTRaL
19 juli 2004, 17:00
Hallo,

Als ik - clean - op de gitaar speel en ik haal mijn vingers van de snaar af, op de hoge frets - dan hoor ik een tikje alsof er iets contact maakt. Als ik een metalen voorwerp op de elementen druk, dan hoor ik het niet. Weet iemand hoe dit is op te lossen ?

Dank U dank U

Moet je even kijken als je een fender of iets dergelijks hebt. Achter je gitaar kan je vaak een kapje losschroeven.
Als je dat gedaan hebt. Zit er vaak een draad aan de veren gesoldeerd. Als deze draad nie aan iets metaals vast zit kan die gaan "brommen"
volgens mij maakt je gitaar sowieso weinig geluid als de gitaar zelf niet geaard is...

Negative K3 fan
19 juli 2004, 17:22
maar alsje dan de handen van de snaren afhaalt dan gaat ie brommen, hoe hebben ze dat bij gibson eigenlijk gedaan want daar zit hij niet aan de snaren.

fred dons
19 juli 2004, 17:31
bij gibson is een gaatje geboord vanuit de electronica cavity naar de posts van het staartstuk en zit de aarde daar aanvast


het kan ook zijn dat je slagplaat statisch is (als je aarde los zit hoor je inderdaad een brom en geen tikje)
als je slagplaat statisch is daar vrij weinig aan te doen (waarschijnlijk van vinyl gemaakt en dat wordt snel statisch

SiNiSTRaL
19 juli 2004, 18:31
achterkant van je slagplaat met alluminiumfolie bedekken?

jaywalker
19 juli 2004, 20:34
Hallo,

Als ik - clean - op de gitaar speel en ik haal mijn vingers van de snaar af, op de hoge frets - dan hoor ik een tikje alsof er iets contact maakt. Als ik een metalen voorwerp op de elementen druk, dan hoor ik het niet. Weet iemand hoe dit is op te lossen ?

Dank U dank U

Moet je even kijken als je een fender of iets dergelijks hebt. Achter je gitaar kan je vaak een kapje losschroeven.
Als je dat gedaan hebt. Zit er vaak een draad aan de veren gesoldeerd. Als deze draad nie aan iets metaals vast zit kan die gaan "brommen"
volgens mij maakt je gitaar sowieso weinig geluid als de gitaar zelf niet geaard is...

als die niet vast zit maakt ie wel degelijk geluid.

sickpunk
19 juli 2004, 20:59
hij geeft evenveel geluid(draadje vast of los) alleen ook nog wel is een extra geluidje(geruis of getik..)