PDA

View Full Version : Een "song bouwen": wie doet er mee?



Stratman70
19 juli 2004, 15:22
Gewoon even om te kijken of het werkt en mocht het werken, of er inderdaad iets leuks uit komt.

Het gaat als volgt: een aantal mensen gaan "bouwen" aan een compositie, die tot stand moet komen in deze thread. De groep moet niet te groot zijn, misschien maar eens beginnen met 4 of 5 mensen ofzo.

Alles moet in deze thread gebeuren, dus je partijen duidelijk maken aan de ander, overleg etc. Een andere voorwaarde is dat je geen tabs of notenschrift mag gebruiken: je moet het gewoon met woorden duidelijk maken, waarbij je je idee goed moet overbrengen, maar er op moet vertrouwen dat de ander er zijn best op doet om er een originele, creatieve vorm aan te geven. Voorbeeld: tokkel 2 maten in Am 90bps. Het is dan de bedoeling om je eigen tokkel te maken en te zorgen dat het geen "House Of the rising Sun" wordt bijvoorbeeld dus. Elke keer geeft iemand Eén aanwijzing, waarbij diegene die volgt deze aanwijzing aanvult. Dus bijvoorbeeld: X zegt: begintokkel 2 maten in Am 90bps, Y zegt: 4 maten Dm met tokkel en langzame sologitaar, Z zegt: tokkels worden powerchords etc.etc.
De bedoeling is om echt een serieuze compositie te maken, waarbij dynamiek en interessante accoordenwisselingen belangrijk zijn. Nadat het nummer "op papier" staat, kunnen we hem op gaan nemen, nadat we overlegd hebben wie wat inspeelt etc.

Ik zou het gaaf vinden als er iemand basgitaar speelt en iemand die goed met drumgeluiden etc. overweg kan en dan nog wat gitaristen. Voorwaarde is dat je je partijen wel moet kunnen opnemen.

Mocht je heel dit gedoe niet zien zitten, wil ik je vriendelijk verzoeken om niet te gaan zieken o.i.d. maar uit deze thread weg te blijven.

Wie heeft er belangstelling????

m^rton
19 juli 2004, 15:47
Hoe kom je erop? :???:

Mithrandir
19 juli 2004, 15:52
Klinkt wel leuk, lijkt me wel iets wat beter in het "Sounds" forum opgepakt kan worden. Volgens mij is het wel heel moeilijk om dit goed te coordineren, maar het lijkt me wel leuk om mee te doen.

slayurrr
19 juli 2004, 16:02
Hoort in "Sounds" forum thuis ja, maar in off-topic kijken meer mensen dus het lijkt me handig als hier de afspraken enzo worden gemaakt en als het nummer af is, dat het dan in "Sounds" wordt gepost.

Stratman70
19 juli 2004, 16:08
Ja, het is ook maar een experiment natuurlijk, maar mij lijkt het ook wel leuk. Misschien inderdaad meer iets voor Sounds, als we eenmaal beginnen met bouwen, maar Off Topic wordt meer gelezen, vandaar mijn oproepje hier.

@ M^rton: eigenlijk was de megajam de aanleiding. Toen dacht ik gelijk van: waarom niet samen zelf een nummer maken op een originele en creatieve manier... dan moet er haast wel iets origineels en creatiefs uit voortkomen, maar heb er eigenlijk nooit meer iets mee gedaan. Nu verveelde ik me en dacht....

Maar oké... Mith heeft dus belangstelling. Jij ook M^rton?

m^rton
19 juli 2004, 16:42
Probeer eerst maar wat andere mensen te vinden, als je er niet genoeg vind wil ik er nog wel eens over nadenken. Maar veel succes ermee.

Stratman70
19 juli 2004, 16:43
Prima. Who's next??? :lol:

Hempo
19 juli 2004, 17:54
Denk niet dat het goed gaat werken, maar het valt te proberen.
Wil wel meedoen opzich, maar het is veel werk om op te schrijven wat je bedoelt etc.

SiNiSTRaL
19 juli 2004, 18:26
@mods: verplaats dat topic ff naar sounds en geef die stratman eindelijk eens een waarschuwing dat ie niet zo moet spammen, zo'n sounds topic in offtopic opende ie eerst ook al...

Hempo
19 juli 2004, 18:49
wat nou spammen, off-topic is spam man. Dit is nog nuttig en wordt door iedereen gelezen.

hoofd
19 juli 2004, 18:53
Ben er mee eens dat ie naar sounds moet (is ook verstandiger, de mensen die 't daar lezen nemen wel op en zitten niet te klieren als de meeste hier) maar om nou te schreeuwen dat stratman een waarschuwing moet krijgen....beetje kinderachtig.

alhambra
19 juli 2004, 20:37
Ben er mee eens dat ie naar sounds moet (is ook verstandiger, de mensen die 't daar lezen nemen wel op en zitten niet te klieren als de meeste hier) maar om nou te schreeuwen dat stratman een waarschuwing moet krijgen....beetje kinderachtig.

mijn god Hoofd dat jij erin trapt, dat had ik nooit gedacht.

roppie
19 juli 2004, 21:38
wil best meedoen mijn opnamekwaliteit is alleen niet super :-(

Stratman70
20 juli 2004, 13:22
Hallo mods, willen jullie 'm even verplaatsen naar sounds? Misschien dat daar meer animo is idd.

serial_killer
21 augustus 2004, 02:14
loopt niet echt sturrem he