PDA

View Full Version : brug element



ateng
19 juli 2004, 14:35
Hai, ik heb sinds kort een seymour duncan SH-1 '59 tweede hands gekocht en wou m gebruiken als brug element. Maar ben er achter gekomen dat het een hals element is dus is mijn vraag wat voor verschil je hoort tussen een brug en een hals element. Maakt het echt wat uit of kan ik m toch in de brug positie plaatsen.

Groetjes Ateng

Kasper
19 juli 2004, 14:39
Op de seymourduncan-site kan je luisteren naar samples van dit element en staat deze pickup in zowel de brug als neck positie.
Dus ik vermoed dat je ze voor alletwee kan gebruiken.

Neck-positie is veel basseriger, dus een verschil zal er wel zijn.

Negative K3 fan
19 juli 2004, 15:28
er is wel een kjlein beetje verschil, maar ik denk dat jouw 59 in de brug ook goed zal wekrne ( ik heb zelf volgens mij een brug versie in de nbek zitten, klinkt goed, werkt goed, het was alleen een trembucker (tweedehands gekocht) die wat bijgevijld was).

fred dons
19 juli 2004, 17:41
brug in de neck kan wel, neck in de brug positie liever niet

de neck pup is gecompenseerd voor zijn positie dwz een lagere output met meer hoog om te compenseren voor de output van de snaar op die
plek
als je een neckpup dus in de brug zet krijg je een dunne klank met veel hoog
(soms werkt het overigens wel als je een gitaar hebt die in de brug positie van nature wat modderig klinkt)

ateng
19 juli 2004, 18:41
Balen als ik ie niet mooi klinkt in de brugpositie. Moet ik maar een andere humbucker gaan kopen. Of als iemand een SH-1 '59 bridge pickup of een SH-4 JB wil ruilen tegen mijn SH-1 '59 neck pickup, graag!!!

gerrekat
19 juli 2004, 18:49
ja kan hem ook prima als brug element gebruiken als je op zoek bent naar een vintage PAF achtige sound!

ateng
19 juli 2004, 19:06
Als ik maar zeker weet dat ie niet iel en dun gaat klinken. Dat ie minder output heeft dan een bridge vind ik niet zo erg, als het maar niet ten koste gaat van de sound. Ik plaats m in mijn strat dus dunner gaan klinken dan mijn single coil wat er nu in zit zal toch zeker niet?!!!

gerrekat
19 juli 2004, 19:22
Output heeft niets met iel te maken....hooguit met mate van oversturing

Thijssie
19 juli 2004, 20:50
Hai, ik heb sinds kort een seymour duncan SH-1 '59 tweede hands gekocht en wou m gebruiken als brug element. Maar ben er achter gekomen dat het een hals element is dus is mijn vraag wat voor verschil je hoort tussen een brug en een hals element. Maakt het echt wat uit of kan ik m toch in de brug positie plaatsen.

Die kun je gewoon in de brug positie zetten....