PDA

View Full Version : A/B switching via midi.



Michael AE
19 juli 2004, 13:25
Schijnbaar is mijn order voor een Sound Sculpture ABCadabra mislukt, dus ik ben nog op zoek naar een goede A/B switcher die via midi werkt.

Mijn GRX-4 werkt prima in deze applicatie, maar ik vind het een beetje te veel van het goede om er nog een te kopen uitsluitend voor A/B switching.

Weet iemand nog een alternatief?

LordRiffenstein
19 juli 2004, 13:33
Maakt Nobels dat niet?

mijnechtenaamisalvergeven
19 juli 2004, 13:50
Bedoelen jullie a/b switching van kanalen op je versterker?
Of switchen tussen amp a en amp b?

Michael AE
19 juli 2004, 13:52
Verdomd, bedankt.

Ik heb even op de Nobels site gekeken en er staat inderdaad een A/B-switcher tussen. Het enige probleem is dat ik niet weet of die Nobels wel kwalitatief goed genoeg is. Mijn MS-4 is prima, maar die zit niet in mijn signaalpad. Is Nobels goed genoeg?

Michael AE
19 juli 2004, 13:56
Bedoelen jullie a/b switching van kanalen op je versterker?
Of switchen tussen amp a en amp b?

Sorry vorr de onduidelijkheid. Het gaat over switchen tussen twee versterkers. :wink:

LordRiffenstein
19 juli 2004, 14:36
Verdomd, bedankt.

Ik heb even op de Nobels site gekeken en er staat inderdaad een A/B-switcher tussen. Het enige probleem is dat ik niet weet of die Nobels wel kwalitatief goed genoeg is. Mijn MS-4 is prima, maar die zit niet in mijn signaalpad. Is Nobels goed genoeg?

Een bekende Nederlandse rackbouwer vertelde me dat de Master-serie (de rode) erg goed is en de andere kut!

:-D

Michael AE
19 juli 2004, 14:49
Okay, cool, bedankt. Ik zal ze eens gaan beluisteren.

Die master-serie is relatief nieuw volgens mij. Ik had ze nog niet eerder gezien iig. Hij is maar 20 euro duurder, dus daarvoor zal ik het niet laten. :wink:

skabouter
19 juli 2004, 16:52
aha, das handig idd. ik zoek misschein ook zoiets. 90 dollar. mja, is te doen. maar ik snap iets niet. als je dat ding bekijkt, dan zie ik geen midi-in en tru. de MS-4 heeft dat wel................hoe zit dat ?

http://www.nobels.com/pictures/ab-master_300.gif

skabouter
19 juli 2004, 16:56
ow, ik lees nu dat je hem dus moet gebruiken via een switch-pedaaltje, of midi-switcher. handig dat jij al een MS-4 hebt dan, maar voor mij onbruikbaar. nouja, via de G-major zou het ook moeten kunnen.

maar dit past dan niet in het topic, want dat ging toch om een MIDI-A/B switcher ?

bluegate
19 juli 2004, 18:06
Volgens mij kun je dit bereiken met de Lehle Midi D-Loop.
Is niet echt goedkoop (iets van 250 geloof ik).
Maar is wel alles in één.
Midi en 2 loops en buffer.

Let op er is ook een versie zonder Midi!!!

vinni
19 juli 2004, 18:42
Neem aan dat je al bij Axess heb gekeken.

Die hebben de HS 2 Headswitcher.....Kan ook nog wat anders...
Namelijk met twee heads één cab aansturen.
Kost wel $ 260......tja....hadden we mee kunnen bestellen!


Groet,
vinni

skabouter
19 juli 2004, 21:49
dat vind ik allemaal erg dure grapjes, voor een doodnormale A/B

ieme
19 juli 2004, 22:29
Ik kan A-B switching doen via mn Trex Mac1/Bigfoot

skabouter
20 juli 2004, 01:46
mja, maar dan moet je wel weer allemaal kabels uit dat ding laten lopen. nogal onhandig

ik kan opzich ook al A/B switchen, via mijn GX-700 heb ik ontdekt.

signaal naar de input, en eruit via de output (a)
of signaal naar de input en eruit via de schakelbare (send) loop (met een dummie plug in de Return) (b).
het kan dus wel.

maar gusntig is het voor mij niet, ik wil via A/B switching juist die GX uit de chain hebben :D
maarja, preoriteit heeft het voor mij niet.......................

Michael AE
21 juli 2004, 12:35
AH, ik kreeg vandaag een mailtje van Soundsculpture dat de order toch doorgaat. Ik ben benieuwd. Ik zal wel een review posten als ik hem heb.

Michael AE
21 juli 2004, 12:37
http://www.soundsculpture.com/products/pt_abcadabra.htm

ieme
13 september 2004, 14:55
Je kan 2 amps switchen met midi via de Lehle ABY amp a, b of alle 2