PDA

View Full Version : Zoem in adapter?



BartL
19 juli 2004, 13:02
Zojuist nieuwe universele adapter getest. Het zoemde als een gek. Hij kostte minder dan 5 euro. (KIM-Electronics)

Nee, het ligt niet aan het pedaal/stopcontact/polariteit/voltage/kabels/gitaar/daisy chain/versterker. Moet ik dan toch gewoon zo een duur Boss/Ibi ding kopen?

Guinness
19 juli 2004, 13:06
Ja.

Guinness
19 juli 2004, 13:09
Even zonder gekheid, maar adapters van 5 euro zoemen inderdaad omdat dat ongestabilseerde voeding is, en die van boss enzo zijn gestabiliseerd. Een electro-nerd zal dit wel beter kunnen uitleggen maar je doet jezelf inderdaad een zeer groot plezier door fatsoendelijke voedingen te kopen.

Antal
19 juli 2004, 13:51
Je kan wel een gewone adapter gebruiken hoor. Hoeft echt niet persé een Boss ofzo te zijn. Maar hij moet idd wel goed gestabiliseerd zijn. Anders krijg je idd last van ruis.

hexxxus
19 juli 2004, 14:01
mijn dd3 werkt wel met de originele boss adapter maar niet met een roland adapter, beide 9 volt, volgens roland benelux zou het ook niet moeten uitmaken, maar dat doet het dus wel :???:

Robbert
19 juli 2004, 14:31
De Boss is DC (gelijkstroom), is de Roland AC of ook DC. Zeker weten 9 Volt?

hexxxus
19 juli 2004, 16:20
beide zijn ac 220 volt alleen geeft de rolands acb adapter 1200 mA maar dat zou dus geen verschil moeten maken mijn mt-2 werkt trouwens wel gewoon op de roland. Vreemd is ook dat bij mijn ns-2 de mute functie niet werkt met de roland adapter en met de boss psa wel. Ik heb het type nummer doorgemaild naar roland-benelux en olgens hun was het geen enkel probleem

Betreffende uw vraag op de Roland Benelux website:
Vraag :

Ik gebruik een roland acb-220 adapter voor mijn effectpedaaltjes ipv een boss psa adapter dit lijkt goed te werken maar kan het kwaad en wat is uberhaupt het verschil tussen de verschillende adapters. hartelijk dank en groet.

Antwoord :

Beste, De ACB kan gewoon meer stroom leveren. Verder kan het geen kwaad. Met vriendelijke groeten, Karel


Vriendelijke groeten
Het Roland-team
We design the future

hexxxus
19 juli 2004, 16:23
beide zijn ac 220 volt alleen geeft de rolands acb adapter 1200 mA maar dat zou dus geen verschil moeten maken mijn mt-2 werkt trouwens wel gewoon op de roland. Vreemd is ook dat bij mijn ns-2 de mute functie niet werkt met de roland adapter en met de boss psa wel. Ik heb het type nummer doorgemaild naar roland-benelux en olgens hun was het geen enkel probleem

Betreffende uw vraag op de Roland Benelux website:
Vraag :

Ik gebruik een roland acb-220 adapter voor mijn effectpedaaltjes ipv een boss psa adapter dit lijkt goed te werken maar kan het kwaad en wat is uberhaupt het verschil tussen de verschillende adapters. hartelijk dank en groet.

Antwoord :

Beste, De ACB kan gewoon meer stroom leveren. Verder kan het geen kwaad. Met vriendelijke groeten, Karel


Vriendelijke groeten
Het Roland-team
We design the future

Robbert
19 juli 2004, 16:39
Ik doelde op de uitgangsspanning. Primair is altijd 230 (soms nog 220) Volt, secundair (uitgangsspanning) is die 9 Volt?

hexxxus
19 juli 2004, 16:52
in beide gevallen een volmondig: JA!!!!

BartL
20 juli 2004, 17:33
Even zonder gekheid, maar adapters van 5 euro zoemen inderdaad omdat dat ongestabilseerde voeding is, en die van boss enzo zijn gestabiliseerd. Een electro-nerd zal dit wel beter kunnen uitleggen maar je doet jezelf inderdaad een zeer groot plezier door fatsoendelijke voedingen te kopen.
Ik heb gisteren geruild voor een gestabiliseerde voeding. Deze ruiste ook! Conclusie: Ik zal toch weer een Ibanez van 17 euri moeten gaan kopen :-(