PDA

View Full Version : Fender Jagstang



Reindah
8 september 2001, 00:47
Bestse mensen,

ik zoek zoveel mogelijk informatie over de Fender Jagstang. Ik weet dat hij ontworpen is door Kurt Cobain maar daar hou het ook op, heb je speel ervaring, weet je er meer van of heb je er 1 tekoop? Reageer want ik wil er alles van weten. Ik ben echt helemaal weg van die gitaar. Alvast bedankt voor de moeite.

Reindah

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Reindah op 2001-09-07 23:48 ]</font>

Eko
8 september 2001, 08:49
Hoi ,
Heb je al gekeken op de site van Fender?
Het model zegt mij niets. Veel plezier met zoeken.
Martin

Reindah
8 september 2001, 10:30
nee, staat alleen een foto, bedankt voor de moeite

Reindah

B_FORCE
8 september 2001, 15:06
tja..mmm,
http://www.jag-stang.com/

Reindah
8 september 2001, 17:15
Dank voor de site

Reindah

sleep_to_saturate
10 september 2001, 11:12
Ik betwijfel of Kurt er veel invloed op heeft gehad (op het geluid dan hè). Ik denk meer dat het een reclamestunt is geweest.
Ik weet dat ie een keer de jagstang bij een customgitaarbouwer heeft laten bouwen en dat ie het geluid haatte. Na wat aanpassingen vond ie 'm weer geweldig.
Fender zal na z'n dood die gitaar nagebouwd hebben. Maar of het qua geluid goed is? Kurt zal best het ontwerp hebben gemaakt, maar Kurt heeft nooit op die van Fender gespeeld, dus ook niet het geluid kunnen beoordelen/laten aanpassen.
Maar ik moet toegeven dat het wel aanlokkelijk is zo'n gitaar te kopen alleen omdat er Kurt Cobain bij staat. :smile:

AutoStatic
11 september 2001, 13:17
Jagstangs zijn nep, koop dan of een Mustang (hier had Kurt er wel een aantal van, waren z'n favo's) of een Jaguar (liep Kurt ook wel warm voor). Hé... Jagstang... JAGuarmuSTANG...

AutoStatic
11 september 2001, 13:23
Dus Kurt heeft er weinig aan ontworpen, het is een mengelmoesje van die twee gitaren. Maar dat is gelijk al duidelijk als je naar http://www.jag-stang.com surft. Het is een gruwelijk lelijke site maar er staat wel de nodige infoh op.

Reindah
11 september 2001, 21:39
AutoStatic, ik vroeg niet om de gitara af te kraken. En als ej het forum goed had gelezen zag je al dat jag-stang.com er al op stond, maar toch bedankt

Reindah

VinnyPimpinBrown
12 september 2001, 14:11
Ik heb nog een GuitarWorld in de kast liggen waarin een uitgebreid artikel staat opver het ontstaan van de JagStang. Het verhaal gaat dat Kurt van twee polaroid foto's een collage had gemaakt om te laten zien hoe die JagStang er uit zou moeten zien. Toen hebben ze bij Fender dat fotootje onder de copier laten vergroten en zo de vorm van het model bepaald. Lui van Fender zijn toen weer naar Kurt gegaan en die heeft nog een aantal opmerkingen gemaakt over de vorm. Zo is volgens dit artikel die gitaar ontstaan. Ik vind het een bloedmooie gitaar en heb ook zelf het plaatje van de Polaroid vergroot en zo mijn eigen JagStang gemaakt. Echter heb ik hem iets te groot vergroot waardoor mijn model iets te kolossaal is geworden. Maar geen man over boord, hij speelt verder prima.
Groet,
Vinny

Reindah
12 september 2001, 15:35
Lol, dat is ook nog een idee, die polariods:)

Reindah

AutoStatic
13 september 2001, 09:59
Is m'n persoonlijke mening hoor. Ik vind het geen mooie gitaar maar om die mening te spuien schiet jij ook niet veel mee op. Zal in het vervolg wat constructievere posts op het forum zetten :wink: