PDA

View Full Version : Simpele mic voor opname via pc



Bluesbreaker
19 juli 2004, 09:46
Wat voor simpel microfoontje is goed te gebruiken om mee op te nemen? Ik wil gewoon wat opnemen voor op internet en het hoeft absoluut geen topkwaliteit te zijn maar wel beter dan een pc mic.

harrie-beton
19 juli 2004, 10:41
ik neem aan dat je een gitaar wilt opnemen?? Staat er niet bij..

Voor een electrische gitaar versterker is de shure sm58 of 57 goed. Hier zijn ook klonen van die goedkoop zijn.

Een akoestische gitaar opnemen? dan moet je toch geld uitgeven. Elke 50 extra euro is hoorbaar. Grootmembramen zijn top. Supralux is goedkoop is redelijk. De Rode Nt1 zupergeil. 189 euro.

Deze mics zijn ook goed voor kerk-klokken en zang.

N.B. microfoons moeten flink voorversterkt worden - er zijn losse grappige pre-amps van Behringer (de Ultragain is goedkoop). Je kunt ook via mengtafeltje de mic aansluiten? De pre amp van een geluidskaart is niet veel soeps.

Br@mbo
19 juli 2004, 11:17
ik heb nu een shure SM 57 kloon , de Collins DCM-57, check www.musik-produktiv.de, en een Behringer UB series mengpaneeltje, misschien is dat wat ?

Bluesbreaker
19 juli 2004, 11:45
bedankt, jullie geven me beiden ongeveer hetzelfde advies (het was idd voor electrische gitaar) dus dat is mooi. Als ik aan het eind van de vakantie nog wat geld over heb weet ik waar ik het aan kwijt kan :)

Bluesbreaker
19 juli 2004, 22:46
en de line out van zo'n mengpaneeltje kan wel gewoon rechtstreeks op de line in ve da pc aangesloten worden?

gerjo1980
20 juli 2004, 08:49
yep

Br@mbo
20 juli 2004, 09:48
als je een soundkaart met line in hebt wel ja :D

Is het een no-name onboard ding of is het een behoorlijk professionele kaart met ASIO drivers ?

harrie-beton
20 juli 2004, 10:00
alle geluidskaarten hebben line in. dat is voldoende.

mic in mengtafel - line out mengtafel - line in geluidskaart (vaak blauw). De line out is vaak groen op geluidskaarten. De mic ingang van geluidskaarten rood.

gezien de low-budget vraagstelling is zeuren over asio drivers té professioneel.

Swan
20 juli 2004, 14:17
kan je niet met een verloopstukje direct je mic in je soundcard doen? of is n mengtafel nog ergens goed voor? je kan t volume toch ook digitaal regelen?

guhlenn
20 juli 2004, 14:19
nee je hebt een preamp nodig. en de onboard geluidskaart werkt dan wel (heeft nl. een mic in) maar die preamp is echt zwaar klote. Dus daarvoor is het mengpaneel;, faders en derg heb je ook digitaal.

Swan
20 juli 2004, 14:23
ok bedankt...

ik heb nu n oude mic voor mn amp hangen die ik rechtstreeks in mn geluidskaart stop met n verloopstukje, die nogal n dood geluid geeft en laag volume..kan dit komen door het gebrek aan pre-amp? mn soundcard is ook niet veel soeps..
ik zat te denken over n nieuwe mic maar misschien kan ik beter n mixertje kopen?

Bluesbreaker
20 juli 2004, 15:15
bedankt, dan ben ik dus voor zon 140 euro klaar, valt me niet tegen :)

Swan
20 juli 2004, 20:06
bedankt, dan ben ik dus voor zon 140 euro klaar, valt me niet tegen :)

wat ga je kopen? :)

Bluesbreaker
20 juli 2004, 20:37
wat ga je kopen? :)

weet ik nog niet precies, is afhankelijk van hoeveel geld ik nog over heb na het kopen van een strat (en dat is natuurlijk weer afhankelijk van wat voor strat ik koop) Maar het zal wel een Collins mic met een Behringer mengpaneeltje worden.

deze mic:
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=100000320&sid=!18121995&quelle=volltext

en dit mengpaneeltje:
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=9503129&sid=!18121995&quelle=volltext

denk dat dat het gaat worden

guhlenn
21 juli 2004, 10:49
@ Swan, ja dat komt door je spul ja. Een sm57 kost 100,- een behringer nog geen 100,- dus voor nog geen 200,- euro ben je ïn business... een fatseonlijke geluidskaart kost al gauw 150,-... (bijv. m-audio audiophile)

Glenn

bert k
21 juli 2004, 11:41
Ik zou idd beginnen met een mic en een mixertje. Opnemen met on board audio lukt redelijk. Mixertje kost geen 100, maar 59 euro! :D Heb je wel het kleinste mixertje ter wereld...
http://www.peterverspuy.nl/images/catalogus/5432.jpg