PDA

View Full Version : Wat was jouw eerste plaat/CD?



L4A
4 mei 2002, 18:27
Ik stam zelf niet meer uit het platen tijdperk, m'n allereerste CD kan ik me echter nog goed herinneren en ik draai 'm nog regelmatig: Wild Frontier van Gary Moore, gekocht toen ik iets van 12 jaar was.

Wat was jullie eerste aanschaf? En beluister je 'm nog of issie inmiddels gedegradeerd tot onderzetter?

Noctiis
4 mei 2002, 18:31
mn eerste bandje: Nirvana, inmiddels overgespoeld met Dimmu Borgir :smile:
mn eerste cd: Greenday of Napalm Death, volgens mij kocht ik ze tegelijk. Weet het niet zeker.
Heb overigens ook nog een aantal van die foute singles gekocht daarvoor.

stinkhippie
4 mei 2002, 18:46
mijn allereerste cd was Rocks van Aerosmith
knetterharde plaat die ik nog steeds graag beluister

pimmetje
4 mei 2002, 20:59
Rush - Exit stage left

pimmetje
4 mei 2002, 21:01
oh ja... draai 'm eigenlijk nooit meer. Ik heb 'm niet vervangen toen de cd bij mij thuis de plaat had verslagen. Al ga ik 'm dankzij dit forum morgen toch waarschijnlijk weer ff op de draaitafel leggen.

Ditmar
4 mei 2002, 22:24
Mijn allereerste cd was Appetite for Destruction van Guns n Roses (daarna gejat door m'n broer dus ik heb inmiddels een nieuwe exemplaar gekocht), daarna kwam the Black Album van Metallica (heb ik ook nog steeds) en daarna..............kwam de smurfenhouse......echt waar :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Kitaarhiero
4 mei 2002, 22:37
een bandje met 4 disney sprookjes :grin:

m'n eerste echte gitaarplaat was misschien wel What Hits? van de red hot chili peppers, compilatie van de eerste 5 albums.

Dila
4 mei 2002, 22:42
ow pff geen idee ik luisterde toen ik klein was altijd naar de deep purple cd van mn pa :grin:

Yorrit
4 mei 2002, 23:24
mijn eerste cd (ja ik ben nog niet zo oud) was Pearl Jam's Ten. toch goed begonnen dacht ik zo :smile:

Charvel
5 mei 2002, 00:27
Volgens mij was het de single Coz I luv you van Slade en/of wig Wam Bam van The Sweet ergens begin zeventiger jaren.Hahahaha

JV
5 mei 2002, 04:28
queen - greatest hits

Andrewski
5 mei 2002, 10:51
LP- Eliminator van ZZ top.
CD- hmmm... Ik denk dat dat ...and Justice for all van Metallica was, maar zeker weten doe ik niet. Heb eigenlijk nog een tijd LP's gekocht, omdat ik van mijn krantewijksalaris meer LP's dan CD's kon kopen!

jaccoos
5 mei 2002, 12:54
M'n eerste cd was iets met de smurfen.

M'n eerste cd waar ik nu ook nog naar durf te luisteren was Maybe you've been brainwashed too - New Radicals.

Voor mijn 14e ofzo ging ik met de menigte mee qua muziek.

depterra
5 mei 2002, 13:41
mijn eerste cdjte was bad religion :smile: en ik luister er nog steeds naar :grin:

Sandman
5 mei 2002, 14:40
Queen - Greatest hits II zelf gekocht toen ik 11 was.
The Hitsound of Levi's 501 - gekregen toen ik 11 werd. Staat oa op: the Joker, Pride and Joy, the Clash, BB King en Ray Charles.

master G
5 mei 2002, 16:17
Ik begonlekker ruig... 'Bert en Ernie echte vriendjes'... gehad op me verjaardag op me 3e 4e ofzo.

Luca P
5 mei 2002, 16:39
Op 2002-05-04 23:27, schreef Charvel:
Volgens mij was het de single Coz I luv you van Slade en/of wig Wam Bam van The Sweet ergens begin zeventiger jaren.Hahahaha

Die single van The Sweet heb ik, haha.
Mijn eerste plaat: The Hollies met Indian girl. Daarna The Sparks en Status Quo met down down.

wingman
5 mei 2002, 17:40
Iron maiden van Iron maiden vind het nog steeds geweldig zo'n vette bas heb ik zelden meer gehoord of het moet Mike b the flie zijn.

Grandma_Placenta
5 mei 2002, 18:24
hehe, dat was die single van de smurfen, no limit ofzo, die cover van 2unlimited.
eerste cd met echte muziek? hmm, dat was Nevermind..toen was ik 11 of 12.

Echoes
6 mei 2002, 13:53
eh me eerste cd was 2Unlimited of Capella :smile:
M'n eerste LP heb ik vorig jaar gekocht op rommelmarkt. Probeer alle Pink Floyd lp's te vinden, en heb ze al bijna allemaal :smile:
Dus iemand die nog lp's van ze weg doet?!

Mithrandir
6 mei 2002, 16:30
Mijn eerste CD was Queen van Queen, niet echt de meest standaard schijf om als eerste aan te schaffen, maar wel erg goed.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2002-05-06 22:02 ]</font>

mirage
6 mei 2002, 19:54
eerste cd??
dune toen ik 15 was geloof ik...
eerste gitaarcd? offspring of radiohead

rePUNKtative
6 mei 2002, 20:51
hmmmm mn eerste cd kreeg ik toen ik 12 was, een cd die ik nog steeds heb...

Mn eerst echt goede (punk) cd was die van Bad Religion - Stranger than Fiction. Steen goede plaat, luister hem nou nog, net als alle cd's van Bad Religion die ik nu heb. Blijft goede muziek, met af en toe een scherper randje.

Sjaak
6 mei 2002, 22:16
Op mijn 8de of 9de kreeg ik smurvenhouse 1!!! die was echt wel vet!!! Gheghe Mijn eerste harde cd was van the guano apes of zo

Ic3gl0vE
6 mei 2002, 23:05
mijn eerste cd was Rockzone 1 :grin: niet echt slechte muziek op zich maar ik luister 'm nooit meer
ik was 12 toen ik 'm kocht (ben nu bijna 15) en een paar maanden later begon ik wat ruigere muziek te luisteren. wat metallica cd's gekocht van een vriend :smile:
en nu luister ik ong. alle soorten metal :grin:

DOLBY
13 mei 2002, 13:14
LP: Live in Europe van Rory Gallagher. Stond een nummer op wat ik altijd draaide op vrijdag in mijn studentenkamertje (Going to my home town).
Ik luister er nog wel eens naar: goeie bluesgitaar inspiratie bron.

SteavisSmokin
13 mei 2002, 15:01
Elvis Presley - greatest hits. Gekocht toen ik 7 of 8 was, ik vond dat toen echt helemaal te gek. Echt grappig dat ik 10 jaar later weer terug kom bij o.a. dat type muziek. De blues heeft er dus altijd al in gezeten bij me! haha

moretel
13 mei 2002, 15:29
Desperado van de Eagles,

ik draai hem nog met zekere regelmaat (vorige week nog) en ik blijf hem goed vinden.

Moonchild
13 mei 2002, 20:23
Eerste CD: Helloween - master of the rings, ik zat in groep zes hehe
Eerste LP: Iron Maiden - seventh son of a seventh son

Nienepien
14 mei 2002, 00:12
uw, moeilijke vraag, ik geloof liedjes van Alfred Jodokus kwak! op een dubbel LP

Nienke

mirage
14 mei 2002, 21:10
hahaha ja of die herman van veen LP
die hadden we vroeger thuis ook, maar was niet echt "mijn" te noemen

gust
14 mei 2002, 21:40
'Tiger feet'-MUD

flippodestroyer
14 mei 2002, 21:52
Eerste elpee: Zo Kommen Wi-j De Winter Deur van Normaal;
Eerste ceedee: Oerend Hard van Normaal.

Luister er eigenlijk nooit meer naar, moet ik eigenlijk voor de grap weer eens doen

Dabbie
15 mei 2002, 13:15
Mn eerste zelfgekochte ceedee was Irene Moors met de smurfen

dirkw83
16 mei 2002, 21:54
mijn eerste was (en nu komt er wat):

Rave Parade 4

&lt;lach niet, ik ben al lang gezuiverd>

sebass
17 mei 2002, 01:10
Mijn eerste cd was denk ik HIStory en daarna drie van satriani, vervolgens al dimeola en chuck berry en dat zijn meteen bijna al mijn cd's.
Qua mp3 heb ik echt heel veel muziek en op md ook, dus het is niet dat ik bijna zonder muziek zit en dan nog dan maak ik het zelf wel toch. We zijn niet voor niets gitaristen.

MetalliCat
17 mei 2002, 11:03
Mun eersten waren wat top 40 shit cd-tjes (long time ago, ben inmiddels anti top40 duz), mn eerste goeie cd is the offspring - americana/metallica - reload, 1 van die 2 :smile:

menneke
17 mei 2002, 11:21
Ciske de Rat

Addixx_
18 mei 2002, 12:43
Offspring - Americana

Moonchild
18 mei 2002, 17:55
mijn eerste tape was trouwens queen greatest hits II, die kreeg ik voor mijn vierde of vijfde verjaardag toen ik mij fisher-price bandrecorder kreeg :smile:

Moonchild
18 mei 2002, 17:57
ik heb het best wel getroffen eigenlijk, mijn oudere neef was van jongs af aan queen fan, ik kwam luisterde op heel jonge leeftijd al goede muziek, rock&amp;roll e.d. (eerste 3 albums van queen dan)

Ibanez2001
20 mei 2002, 16:22
[quote]
Op 2002-05-04 21:24, schreef Ditmar:
Mijn allereerste cd was Appetite for Destruction van Guns n Roses (daarna gejat door m'n broer dus ik heb inmiddels een nieuwe exemplaar gekocht), daarna kwam the Black Album van Metallica (heb ik ook nog steeds) en daarna..............kwam de smurfenhouse......echt waar
He, das precies ook wat ik kocht, behalve the black album, kwam bij mij pas op m'n 14e, maar de rest komt precies overeen.

sash
20 mei 2002, 19:11
De eerste echte cd die ik kreeg was toen ik 5 was; Unplugged van Clapton.
De eerste cd die ik zelf kocht was ook van Clapton; The Cream of.

Supermarco
24 mei 2002, 19:31
Mijn eerste single was er een van mijn vaders band: Peter and the Blizzards. Mijn eerste cassettebandje? Das lang gelee, ik denk iets van The Doors, mijn eerste CD was Are you experienced van Hendrix.

Ron C
29 mei 2002, 17:22
Op 2002-05-04 19:59, schreef pimmetje:
Rush - Exit stage left

WOW, erg goede plaat!!!
Mijn eerste was David Bowie's Lets Dance.

Markie
29 mei 2002, 17:26
Mijn eerste singeltjes dateren de tijd dat ik een platenspeler kreeg voor mijn 7e verjaardag. Mooie tijd was dat zeg! Maar laat ik jullie maar niet vertellen welke singeltjes ik toen had, dan wordt ik geband van dit forum :razz:

Overigens had ik in mijn 'beginjaren' als gitarist gelukkig een iets betere smaak. Op 2-jarige leeftijd ramde ik lekker op een oude gitaar wanneer Status Quo met 'Down Down' voorbij kwam. Dat is toch wel DE inspiratiebron geweest die het gitaargevoel door mijn aderen heeft laten stromen. Het is nooit meer weggegaan al kan ik me van die jamsessie met de heren van Quo weinig herinneren (het zijn die mooie verhalen dien ouders blijven herhalen he!)

Eerste LPs/CDs die ik nog steeds heb/draai is geloof ik Fleetwood Mac - Rumours en Simon&amp;G - Concert in Central Park '82

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Markie op 2002-05-29 16:29 ]</font>

The Edge
29 mei 2002, 17:37
Appetite for Destruction en lies van Guns n Roses was mijn eerste bandje en ook mijn eerste cd.

PeArLjAm
29 mei 2002, 17:42
Mijn eerste album was denk ik F-1 sounds gemixt door Jeroen van Inkel. Allemaal jaren 80 hits met formule 1 geluiden erdoor heen.

Its the final countdown!!
WWWWWWIIIIIIEEEEEEEEEWWWWWWW
Were living together... :smile:

Kitaarhiero
29 mei 2002, 17:44
jaa de final countdown... ik heb het synth rifje en de solo geleerd om m'n bandgenoten te irriteren bij repetities... de band is nu uit elkaar :wink:

Dila
29 mei 2002, 18:02
hahaha daar komt het dus door!!!!

Kitaarhiero
29 mei 2002, 18:26
ja
het rifje deed ik nooit lang... maar toen ik aan die solo begon...
die 2e gitarist werd meteen geïriteerd omdat het zo wiedelewiedele was.

(nee zo kwam het niet)